|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jabolo17
Soldati centrale
Dołączył: 26 Lis 2013
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:14, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
scarab napisał: | jabolo17 napisał: | sviru napisał: | Jw. Patrz na stan auta a nie na przebieg... ja swoj sprawdzalem z ASO po vinie i sie zgadzal - więc to pierwsza rzecz jaką wypada zrobić.
Auto moze miec nawet 300tys - jak latalo po autostradzie w niemczech i było serwisowane to imho nadal będzie w nienagannym stanie. |
nie był bym tego taki pewien, zanim kupiłem Z3 oglądałem jeszcze e36 cabrio z przebiegiem 300tys km. auto od początku do końca było serwisowane w ASO. Są pewne rzeczy których mimo ze się dba nie uniknie się. tzn wypiaskowane szyby, reflektory, odpryski na lakierze, wysiedziane fotele itp. wiec według mnie przebieg ma jednak ogromne znaczenie. |
160-kilowy warchlak po 50tys km po mieście raczej inaczej wysiedzi i zużyje fotele oraz wnętrze niż 50-kilowy szczypior po 200tys km jazdy po autostradach, ale tak, oczywiście, przebieg ma znaczenie, diametralne Reflektory się poleruje, a przednie szyby wymienia, można powiedzieć że są to materiały eksploatacyjne.
Jak ktoś upalał, katował, nie zmieniał oleju, trzymał zimą pod blokiem i mył raz na rok to bez znaczenia, ważny jest przecież przebieg
btw: zerknij do galerii Blinketa i zgadnij jaki ma przebieg jego zetka... |
proszę Cie... codziennie oglądam po 15 samochodów BMW z różnymi przebiegami- nie picowanych i wiem swoje... Idąc Twoim tokiem myslenia rownie dobrze można kupic auto po bombie bo przecież wszystko można zrobić...a nie sztuka jest kupic auto za 20tys. i 20 wpakować na doprowadzenie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jabolo17 dnia Śro 11:16, 23 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:50, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Nie pisałem że może/ma być po dzwonie, wręcz przeciwnie, nie przeczytałeś chyba dokładnie mojego pierwszego posta tym temacie
No nic, szukajcie dalej aut na podstawie przebiegu, niech Mirki i inni krętacze-cofacze zarabiają. Nic dziwnego że w Polsce liczniki zatrzymują się na magicznych 200tys, w końcu popyt rodzi podaż.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:25, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
scarab napisał: | Nie pisałem że może/ma być po dzwonie, wręcz przeciwnie, nie przeczytałeś chyba dokładnie mojego pierwszego posta tym temacie
No nic, szukajcie dalej aut na podstawie przebiegu, niech Mirki i inni krętacze-cofacze zarabiają. Nic dziwnego że w Polsce liczniki zatrzymują się na magicznych 200tys, w końcu popyt rodzi podaż. |
dobrze gada polać mu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inzynierek
Soldati
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:12, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Jak zwykle IMHO prawda leży po środku. W Polsce niestety jest tak, że przebieg auta to kwestia czysto umowna bardzo często i generalnie nie mówi o niczym, jeśli nie jesteśmy pewni historii maszyny na 100%. Natomiast na zgniłokapitalistycznym zachodzie, gdzie ludziom nie opłaca sie patentować aut, gdzie generalnie niczym dziwnym nie jest serwisowanie samochodów w ASO, przebieg jest w stanie powiedzieć dużo więcej.
Jeśli szukałbym auta w Polsce, zdecydowanie spojrzałbym dokładnie tak jak napisał Scarab - podłużnice proste, auto zostawia 2 ślady, napęd działa przyzwoicie a cena jest przystępna - biorę z nastawieniem, że wrzucę grosik w to auto. Natomiast jeśli auto np z Reichu i można ustalić wiarygodność źródła, to wtedy warto zwrócić uwagę na historię i przebieg auta - mogą powiedzieć bardzo dużo co będzie do zrobienia w niedługim czasie i czy chcemy się pakować akurat w ten egzemplarz.
Po prostu dwa zupełnie różne podejścia do kupowania auta, zależne od czynników takich jak posiadane doświadczenie, fundusze, czas, itp. Podkreślam różne a nie lepsze czy gorsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waflo
Soldati
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:53, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Hej,
Widze, ze temat sie rozdmuchal tylko, ze wiekszosc postow nie na temat. Mieszkam za granica i tutaj wlasnie szukam tego auta, tak ze kwestie kreconych licznikow, malowania podypadkowego itp mozemy odpuscic.
Szukam auta z 2002r bo to ostatni rok produkcji Z3, a zalezy mi na mozliwie najmlodszym egzemplatrzu. To nasze czwarte auto w domu, po prostu fanaberia...
Jak pisalem wczesniej, biore pod uwage jedynie model z silnikiem 1.9 albo 2.2. Ten wiekszy pewnie troche wiecej pali (ubezpieczenie i podatek drogowy tez jest wiekszy) ale domniemuje, ze to nowsza konstrukcja wiec moze warto (?). Do 'spacerowej' jazdy bez dachy w zupelnosci wystarczy ten 1.9, ale jesli to przestarzala jednostka to raczej nie chcial bym sie w to pchac.
Jaka moc ma ten silnik 1.9 bo trafialem na posty z roznymi informacjami?
Czy kazdy egzemplarz Z3 ma dach skladany elektrycznie?
Prosze o info, pozdro
T.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black
Capo
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:07, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Siemka waflo co masz na myśli pisząc przestarzała jednostka? I dlaczego nie chciał byś się w to pchać?
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dżolero
czopek
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 1334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Nowa Ruda Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:11, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Rok w tym aucie nie ma znaczenia. Częściej idzie znaleźć o rok/dwa lata starsze auto ale w dużo lepszym stanie.
Skoro Ci nie zależy na silniku to weź pod uwagę bardziej stan silnika w danym egzemplarzu. Nowsza czy przestarzała konstrukcja nie ma znaczenia. Jeśli się coś w silniku zepsuje konkretnego - trochę kasy będziesz musiał na to poświęcić ale z tymi silnikami tak źle nie jest. Ja tam nie słyszałem, żeby były jakieś mega awaryjne.
Silnik M44B19 posiada 140 KM natomiast M54B22 ma 170KM.
Możesz sobie poszukać po różnych forach informacje o tym silniku, bo nie występuje on tylko w Z3. Na pewno znajdziesz od groma informacji i opinii o tym silniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jabolo17
Soldati centrale
Dołączył: 26 Lis 2013
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:13, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
waflo napisał: | Hej,
Widze, ze temat sie rozdmuchal tylko, ze wiekszosc postow nie na temat. Mieszkam za granica i tutaj wlasnie szukam tego auta, tak ze kwestie kreconych licznikow, malowania podypadkowego itp mozemy odpuscic.
Szukam auta z 2002r bo to ostatni rok produkcji Z3, a zalezy mi na mozliwie najmlodszym egzemplatrzu. To nasze czwarte auto w domu, po prostu fanaberia...
Jak pisalem wczesniej, biore pod uwage jedynie model z silnikiem 1.9 albo 2.2. Ten wiekszy pewnie troche wiecej pali (ubezpieczenie i podatek drogowy tez jest wiekszy) ale domniemuje, ze to nowsza konstrukcja wiec moze warto (?). Do 'spacerowej' jazdy bez dachy w zupelnosci wystarczy ten 1.9, ale jesli to przestarzala jednostka to raczej nie chcial bym sie w to pchac.
Jaka moc ma ten silnik 1.9 bo trafialem na posty z roznymi informacjami?
Czy kazdy egzemplarz Z3 ma dach skladany elektrycznie?
Prosze o info, pozdro
T. |
generalnie gdybym miał możliwość tez szukałbym auta z końca produkcji ale biorąc pod uwagę fakt ze auta sa ciężko dostępne szukał bym 2000-2002(najważniejsze żeby był polift)1.9 bym odpuścił, jednostka faktycznie jest stara-rożni się od m43b16 kilkoma detalami a jak wiemy m43 pamięta początek lat 90. 2.2 nie jest w zasadzie jakąs przełomową jednostką bo można śmiało powiedzieć ze to R6 jak wszystkie. w opinii mechaników z bmw to jeden z lepszych silników pod względem awaryjności jakie bmw w tamtych latach miało(jak wiemy mityczne 2.8 lubi brac olej) nawet jeśli ma być to spacerowa jazda to brzmienie, kultura pracy i elastyczność jest na korzyść tego silnika a i łatwiej będzie później auto sprzedać bo każdy szanujący się beemiarz będzie w 1 kolejności rozglądał się za R6. dachy sa i manualne i elektryczne, uważam ze w przypadku Z3 gdzie i tak zakłada się pokrowiec na dach lepszym rozwiązaniem jest dach manulany. dodatkowo pozwole sobie wspomnieć o telefonie z przed 2 tygodni od znajomego(bmw e36 cabrio) gdzie to wysłuchałem 20minutowego monologu jaki to jest wściekły na awaryjny automatyczny dach:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jabolo17
Soldati centrale
Dołączył: 26 Lis 2013
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:19, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Dżolero napisał: | Silnik M44B19 posiada 140 KM natomiast M54B22 ma 170KM.
Możesz sobie poszukać po różnych forach informacje o tym silniku, bo nie występuje on tylko w Z3. Na pewno znajdziesz od groma informacji i opinii o tym silniku. |
jesteś na tym forum dość długo i powinieneś wiedzieć ze popularnie zwane ISy nie wychodziły w poliftach a o takich tu mówimy.
silnik 1.9 w poliftach ma moc 118KM i jest to silnik SOHC. W/w silnik o którym pisze dzolero to jednostka na dwóch wałkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:22, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Nie każde Z3 miało elektryczny dach. Ale nie jest też tak, że te elektryczne dachy są nie wiadomo jak awaryjne. U nas na forumie jeszcze nikomu się chyba nie zepsuł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dżolero
czopek
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 1334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Nowa Ruda Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:46, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
jabolo17 napisał: | jesteś na tym forum dość długo i powinieneś wiedzieć ze popularnie zwane ISy nie wychodziły w poliftach a o takich tu mówimy. |
Kilkuletni staż na forum nie upoważnia do posiadania wiedzy na każdy temat.
Dobrze wiedzieć takie rzeczy bo kwestia 4-cylindrowych silników w poliftowych zetkach jest rzadko poruszana zwłaszcza na większy wybór mocniejszych silników i przede wszystkim - silników R6.
Informacje czerpałem z Wikipedii ale jak widać tam nie do końca jest to opisane tak jak trzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z3_roadster
Soldati centrale
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:25, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
ja zety szukałem 3 lata (koniecznie r6 i po lifcie) a tych jak na lekarstwo, mam juz 2 rok, czyli w sumie 5 lat siedzę w temacie i cały czas obserwuje rynek, przyznam ze jeszcze nigdy nie widziałem na sprzedaż zetki z 2002 roku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez z3_roadster dnia Czw 13:44, 24 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:43, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Ja szukałem jakieś 2-3 lata przetrząsając codziennie wszystkie na allegro. Kryterium był tylko lift, R6 i oczywiście stan.
Szukać pod kątem konkretnego rocznika i konkretnego silnika to może sobie e46 i to w sedanie, a i tak nie będzie łatwo, aha, i jeszcze przebieg do 140kkm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Czw 13:46, 24 Kwi 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z3_roadster
Soldati centrale
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:08, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
scarab napisał: | : aha, i jeszcze przebieg do 140kkm |
Prościej i taniej byłoby kupić z4 2.2 z 2003, no chyba, że koniecznie musi być z3 tak jak w moim przypadku bo po prostu bardziej mi się podobała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:23, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
No chyba że rozmawiamy o kraju, w którym z3 jest tyle, że na zlot przyjeżdża 200 aut, a nie tak jak u nas kilkanaście
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|