|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waflo
Soldati
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:03, 21 Lip 2014 Temat postu: Z3 na gazie |
|
|
Hej,
Ma ktos z was zagazowana Z3? Ciekaw jestem jak silniki z Z3 toleruja LPG..
Dajcie znac,
Thx
T.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swistar
Capo
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 887
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: MAZURY Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:21, 21 Lip 2014 Temat postu: Re: Z3 na gazie |
|
|
waflo napisał: | Ciekaw jestem jak silniki z Z3 toleruja LPG.. |
tak samo tolerują jak silniki w e36,e46 itd
Aż tyle km będziesz robił, że chcesz wstawić gazolinę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dżolero
czopek
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 1334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Nowa Ruda Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:30, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Masz jakieś konkretne powodu, dla których chcesz zagazować Z3?
Powiedz może konkretniej dlaczego chciałbyś to zrobić i jaki masz silnik w swojej Zetce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swistar
Capo
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 887
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: MAZURY Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:09, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Dżolero napisał: | Masz jakieś konkretne powodu, dla których chcesz zagazować Z3? |
pewnie podstawowy powód to oszczędność ale od dawna wiadomo, że aby taka instalacja była opłacalna i kiedyś się zwróciła to należy autem bardzo dużo jeździć.
Nie sądzę aby był jakikolwiek sens wstawiania "eLPżdi" do auta którym wyjeżdża się w weekendy. A do tego właśnie zostało to auto stworzone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dżolero
czopek
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 1334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Nowa Ruda Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:43, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
swistar napisał: | Dżolero napisał: | Masz jakieś konkretne powodu, dla których chcesz zagazować Z3? |
pewnie podstawowy powód to oszczędność ale od dawna wiadomo, że aby taka instalacja była opłacalna i kiedyś się zwróciła to należy autem bardzo dużo jeździć.
Nie sądzę aby był jakikolwiek sens wstawiania "eLPżdi" do auta którym wyjeżdża się w weekendy. A do tego właśnie zostało to auto stworzone |
Popieram to co powiedział Swistar
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:59, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Tolerują tak samo jak każde e36, tyle, że LPG pasuje do Z3 jak pięść do nosa. Jeśli masz zwłoki i koniecznie tego chcesz to gazuj, jeśli masz zadbany egzemplarz to zastanów się 10 razy bo szkoda niszczyć auto. Druga sprawa że nikt potem tego od Ciebie nie kupi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:12, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Moje zdanie jest takie same jak kolegów powyżej.
Tolerują tak samo jak każde E36, E46, E39, E38
Druga kwestia to umiejscowienie butli: w koszu od dojazdówki chyba nie za bardzo bo wszedłby tam jedynie maleńki zbiorniczek. W bagażniku?? Można ale samochód straci 100% swojej funkcjonalności bo butla wypełni praktycznie cały bagażnik. No chyba, że mowa o Coupe.
Trzecia kwestia to to o czym wspominali koledzy: liczyłeś kiedy ta inwestycja się zwróci i po jakim czasie zaoszczędzisz pierwszą złotówkę?? Sądzę, że nie bo w przeciwnym wypadku nie zakładał byś tego tematu.
A należy zauważyć, że zaczniesz oszczędzać dopiero wtedy gdy całkowicie zwróci ci się koszt montażu instalacji. Ale oprócz tego trzeba pod uwagę wziąć dodatkowe koszty takie jak:
-droższy coroczny przegląd
-coroczna regulacja instalacji
-wymiana filterka gazu
-częstsza wymiana świec i przewodów zapłonowych
-zwiększone ryzyko usterki podzespołów silnika typu: zawory i gniazda zaworowe, rozerwanie kolektora, sondy lambda, rdzewiejący wydech, wydmuchana uszczelka pod głowicą itp
Wg mnie nie ma tutaj żadnej kalkulacji. No chyba, że zamierzasz przejeżdżać rocznie swoim Z3 powyżej 50 tys km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swistar
Capo
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 887
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: MAZURY Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:25, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
...i wszystko w temacie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dżolero
czopek
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 1334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Nowa Ruda Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:25, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Tak jak nasi specjaliści napisali wyżej:
Założenie gazu opłaci się tylko wtedy jeżeli będziesz robił duże przebiegi takim samochodem ale - automatycznie tracisz miejsce w bagażniku, bo gdzieś ta butla na gaz musi trafić i przez to tracisz wielki atut tego auta a mianowicie bagażnik który wbrew pozorom potrafi zmieścić naprawdę dużo.
Raz że na instalację musisz wydać niezłe pieniądze - dwa, że auto w jakimś stopniu będziesz musiał eksploatować i wymieniać pewne części.
To nie jest nowe auto, żeby nic w nim nie robić.
To, że dzięki LPG można zaoszczędzić jak dla mnie jest mitem.
Bo przez instalację LPG zawsze masz więcej części do wymiany jak w przypadku benzyny, to jeszcze możesz się stać obiektem drwin i pogardy "bo skoro go stać na takie auto to i powinno o stać na benzynę".
Nie żebym jak tak myślał ale z doświadczenia wiem, że polaczki-cebulaczki potrafią dopiec człowiekowi z takiego powodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:32, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Dżolero napisał: |
To, że dzięki LPG można zaoszczędzić jak dla mnie jest mitem.
|
To nie jest żaden mit. Jazda na LPG wychodzi taniej niż Diesel. Poza tym dość dużo osób decyduje się na LPG w przypadku gdy zakupią topową wersję luksusowego auta z poprzedniej dekady. Montują LPG i na paliwo wydają niewiele więcej niż właściciele Seicento.
Inną parą butów jest to, że LPG najbardziej opłaca się wtedy gdy kupimy auto już z zamontowaną instalacją. I najlepiej, żeby była to dobra instalacja zamontowana nie dalej jak 2 czy 3 lata temu. W przypadku gdy samemu musimy zapłacić za montaż LPG sytuacja nie wygląda już tak "różowo".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez saron22 dnia Pon 22:33, 21 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dżolero
czopek
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 1334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Nowa Ruda Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:50, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
saron22 napisał: | Dżolero napisał: |
To, że dzięki LPG można zaoszczędzić jak dla mnie jest mitem.
|
To nie jest żaden mit. Jazda na LPG wychodzi taniej niż Diesel. Poza tym dość dużo osób decyduje się na LPG w przypadku gdy zakupią topową wersję luksusowego auta z poprzedniej dekady. Montują LPG i na paliwo wydają niewiele więcej niż właściciele Seicento.
Inną parą butów jest to, że LPG najbardziej opłaca się wtedy gdy kupimy auto już z zamontowaną instalacją. I najlepiej, żeby była to dobra instalacja zamontowana nie dalej jak 2 czy 3 lata temu. W przypadku gdy samemu musimy zapłacić za montaż LPG sytuacja nie wygląda już tak "różowo". |
Całkowicie się zgadzam.
Ale z instalacją LPG miałem na myśli takie niecodzienne auta jak chociażby Z3, które nie są tak często eksploatowane co popularne passaty i BMW Serii 3 chociaż zdarzają się wyjątki... źle to po prostu ująłem
Ale tak czy siak z LPG wiążą się dodatkowe koszta zakładając, że auto jest w pełni sprawne i nie trzeba przy nim nic robić, tylko tankować i jeździć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:03, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Z LPG jest dokładnie tak jak pisze Saron - chcąc jeździć oszczędnie na pewno korzystniej wypada LPG niż diesel.
Natomiast montaż gazu do Z3 to dla mnie jakby dać modelce gumiaki, widły i wysłać do roboty w oborze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackBoy
Capo
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:32, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Instalacja gazowa w BMW Z3 to PROFANACJA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waflo
Soldati
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:00, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Pierdu, pierdu...profanacje, modelka w kaloszach...dajcie prosze spokoj.
Profanacja to jezdzic Z3 na stalowych felgach czy nakleic sobie kaczora donalda na masce i szpecic takie ladne auto.
Instalacja LPG to nic innego jak tylko rozsadny sposob na nizsze rachunki na stacji paliw. Jak pisal kolega powyzej, dzieki LPG smigac mozna autem z duzym silnikiem, a koszty takie jak seiczenciakiem.
Montaz robie sam, korek wlewu ukryty bedzie pod podnoszona rejestracja tylna, butla w kole zapasowym. Instalacja oczywiscie sekwencyjna. Koszt podzespolow 1200zl, a wiec zwroci sie po kilku miesiacach. Procz tego dzieki LPG mam znizke na podatku drogowym i mozliwosc wjazdu do stref, gdzie 12to letnich 'kopciuchow' nie wpuszczaja.
Coroczny przeglad to robota na 30min i tez robie to sam wiec rowniez problem to zaden, a raczej okazja do 'pomajsterkowania' przy aucie.
Zapomnialem wspomniec w pierwszym poscie, ze mieszkam za granica (a wiec kwestia absurdalnych przepisow mnie nie dotyczy)...i tutaj gaz na stacji tankuje sie samodzielnie (pewnie dla niektorych to szok), nie czekajac na 'wykfalifikowanego nalewacza'
Niestety nie kazdy silnik lubi gaz, a ze BMW nie znam stad moj post. Dla przykladu shitowate Astry III silniki maja tak slabe (pewnie to kwestia uzytych materialow), ze po 70tys na gazie silnik praktycznie do remontu....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackBoy
Capo
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:41, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jak duzo jezdzisz, masz w zecie spory i zdrowy silnik to jeszcze mozna by sie zastanowic. Ja jednak jestem zdania ze na gaz to tylko zapalniczki lub kuchenki. Pewnie sie nie zgodzisz. Mialem kiedys nowy samochod w gazie i to byl moj pierwszy i ostatni z LPG.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|