|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:05, 12 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Niech mi ktoś powie czym różni się 12 letni silnik M52TU28 od nowego silnika M52TU28 i dlaczego do nowego silnika M52TU28 mam lać syntetyk a po przekroczeniu magicznych 10 lat nagle mam zalać półsyntetyk. Co się wtedy nagle dzieje? Zmarszczek mu przybywa ze starości? Przepraszam, czy WIEK silnika ma wpływ na jego stan?
Co innego gdy silnik jest stary technologicznie, wiadomo że do silników z lat '70 leje się inne oleje niż z lat '90.
Czy PRZEBIEG silnika ma wpływ na jego stan? Chętnie wezmę od kogoś snującego takie teorie auto, przejadę nim 1000km i udowodnię że da się na takim dystansie skatować silnik.
Stan silnika zależy od tego jak się go traktuje i jak się o niego dba i tyle w temacie. Jeśli jest zarżnięty to można lać olej z Lidla za 30zł/4L i i tak gówno mu to pomoże, jeśli silnik jest w dobrym stanie i chce się żeby jak najdłużej taki był to trzeba lać olej z górnej normy jaką zaleca producent, a w przypadku z3 są to syntetyki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:31, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
scarab napisał: | Niech mi ktoś powie czym różni się 12 letni silnik M52TU28 od nowego silnika M52TU28 |
zużyciem jego poszczególnych częsci
scarab napisał: | Czy PRZEBIEG silnika ma wpływ na jego stan? |
zawsze wydawało mi się że tak , im wyższy przebieg tym wyższe jego zużycie , ale może jest jakaś nowa teza i ktoś mnie wyprowadzi z błędu
scarab napisał: | Stan silnika zależy od tego jak się go traktuje i jak się o niego dba |
zawsze mu czule szeptam do lusterka i głaszcze po daszku przed zamknięciem w garażu ,więc chyba mogę spać spokojnie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez spooky79 dnia Czw 6:36, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:39, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Ok, czyli twierdzisz że silnik w rocznym (teoretycznie bo wiadomo że takich już nie ma) z3 jeżdżący na mineralu który w niskiej temperaturze staje się galaretą, pałowany do odcinki na mrozach przy zimnym silniku z przebiegiem 10kkm będzie w lepszym stanie niż w moim z 99 z 200kkm zakładając że olej w nim był zawsze wymieniany na czas, zawsze był dobrej jakości i auto było użytkowane rozsądnie?
Przykład oczywiście ekstremalny, ale chodzi o to że wszystko zależy od eksploatacji a nie wieku czy przebiegu. Oczywiście wiadomo że silnik ma swoją żywotność ale bez przesady...
Utrzymujesz że jeśli postawimy obok siebie dwa silniki, jeden z 200kkm przebiegu i drugi z 100kkm to zawsze ten pierwszy będzie w gorszym stanie? Ile ma Twój? Dasz się przejechać?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Czw 7:45, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:03, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
twój przykład jest sory ale "z dupy wzięty" , piszemy o normalnych silnikach a nie patologiach i tak jak napisałeś stawiając obok siebie silniki użytkowane w identycznych warunkach z 100tyś i 200tyś przebiegu to chyba oczywiste że drugi będzie miał większe (może nie widoczne na pierwszy rzut oka) zużycie części .A z racji tego że wszyscy na forum mamy silniki jak z fabryki dlatego leje się do nich full syntetyki .Przebieg w moim aucie jest nieistotny , jak u wszystkich silnik mam igła .
Co do pytania czy dam się przejechać to nie , bo po co niby ktoś ma po mnie przejeżdżać ,mógłbym nie przeżyć i kto zaopiekuje się moim Z
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez spooky79 dnia Czw 8:17, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:51, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Wiem że mój przykład jest ekstremalny, chodziło mi jedynie o to że największy wpływ na stan silnika (jak i zresztą na stan całego auta) ma sposób eksploatacji. Chcesz mniej ekstremalny przykład - porównaj sobie jakiekolwiek dwa identyczne modele samochodów z których jeden ma 100kkm ale 99 zrobił jeżdżąc po mieście na krótkich odcinkach a drugi przejechał 200kkm w cyklu mieszanym, ja akurat obserwuję to na samochodach firmowych w pracy. Zresztą sam sobie odpowiedziałeś pisząc:
"stawiając obok siebie silniki użytkowane w identycznych warunkach z 100tyś i 200tyś przebiegu to chyba oczywiste że drugi będzie miał większe"
no właśnie - identycznych warunkach
Ja bym podsumował ten cały temat tak: jeśli ktoś lał wcześniej półsyntetyk do z3 to albo robił to ze względu na oszczędność - i tutaj płukanka i przejście na syntetyk zrobi silnikowi dobrze. Albo lał bo mechanik mu kazał mimo że silnik był ok - tutaj również płukanka + syntetyk będzie pozytywną zmianą. Albo zalał gęstszy olej licząc że "silnik się naprawi". Są też osobnicy którzy idą w zaparte twierdząc że motodoktor naprawił im silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:04, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
jest to mój ostatni post w tym temacie bo chyba nie czytasz o co od początku mi chodzi i mam wrażenie że starasz mi się udowodnić to co ja starałem się udowodnić w tym temacie , dla przypomnienia (jeśli nie chce ci się czytać całego tematu) :
napisałem iż doradzacie koledze lanie syntetyka a nikt nie zapytał o stan jego silnika a to chyba jest istotne przy doborze oleju (jak sam napisałeś że silniki nie ocenia się po przebiegu a po stanie) i gdyby wrócić do przykładu "z dupy" to co by było gdyby kolega z tematu miał cały czas lany minerał bo jakiś "znawca" stwierdził że taki należy lać od nowości a teraz po radzie z forum wlał syntetyk ? żal mi by było tego silnika i właściciela ...
W jednym zdaniu:
w swoich ostatnich postach piszesz do mnie to o czym pisałem od samego początku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:12, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
A ja jestem pewien, ze gdyby ktokolwiek spytal kolege najpierw o stan silnika to na pewno napisalby ze "igla" i chodzi jak zegarek. To po co rozdrabniac sie i pisac rozwiazania dla "igly" i nie "igly"??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:00, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
saron22 napisał: | A ja jestem pewien, ze gdyby ktokolwiek spytal kolege najpierw o stan silnika to na pewno napisalby ze "igla" i chodzi jak zegarek. To po co rozdrabniac sie i pisac rozwiazania dla "igly" i nie "igly"?? |
po to aby odpowiedzi były rzetelne , jeśli posiadasz takowa wiedzę to należało by ją przekazać albo należycie albo nie pisać nic ... wiem ze to jest luźne forum ale czytają to różni ludzie (niekoniecznie z tego forum)i potem masz : zrobiłem jak pisali na forum i ... efekt niestety odwrotny , a gdyby pisało jasno i wyraźnie jakie są za i przeciw to może ktoś by się 2 razy zastanowił i ew. pretensje miał potem do siebie , ja bynajmniej bym tak zrobił , ale ja to ja i jak powszechnie wiadomo na forach każdy z nas jest ekspertem (bynajmniej tak myśli), zdążyłem już do tego przywyknąć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez spooky79 dnia Czw 10:01, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dżolero
czopek
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 1334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Nowa Ruda Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:38, 15 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
A ja myślałem, że z tak błahego i trochę bezsensownego pytania "jaki olej mam wlać do swojego silnika?" Wyjdzie taka dyskusja
Nie ma co tu za bardzo koledze doradzać - można polecić tylko olej którego się sam używa. Pojechać najlepiej do warsztatu sprawdzić stan silnika i lać to, co uważa się za słuszne. Jeżeli każdy chce utrzymać auto w dobrej kondycji to musi się nim trochę zainteresować i liznąć trochę wiedzy o takich rzeczach.
Co do rad na forum - "twój samochód, twoja sprawa"
Można przeczytać różne rzeczy czasami dobre lub złe ale wszelkie zmiany w swoim aucie robisz na własną odpowiedzialność
Cytat: | wiem ze to jest luźne forum ale czytają to różni ludzie (niekoniecznie z tego forum)i potem masz : zrobiłem jak pisali na forum i ... efekt niestety odwrotny |
Tutaj każdy też ma prawo sobie pomylić a forum same w sobie nie powinno być wyznacznikiem tego: "jak coś zrobić bo tak piszą na forum"
Ja jestem przekonany, że tylko dobry fachowiec jest w stanie najdokładniej ocenić co i jak, gdyż ma "fizyczny" kontakt z problemem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:17, 15 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Dżolero napisał: | Ja jestem przekonany, że tylko dobry fachowiec jest w stanie najdokładniej ocenić co i jak, gdyż ma "fizyczny" kontakt z problemem. |
dobrze mówi polać mu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kw2lich
Soldati
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:11, 17 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie zgłupiałem kompletnie... nie wiem co mam zalane.. czytam i piszecie o 5w50... natomiast:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
w salonie bmw mi polecali zalać 5w40
niech ktoś mi napisze konkretnie co wlać do 2.0 80tys. bo chcę kupić i nie wiem jaki... planowałem kupić jakiegoś Castrola
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:22, 17 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Mam dwie beemki z tym silnikiem, jedna i druga jeździ na Valvoline 5W40 (przechodziłem z półsyntetyków lanych przez poprzednich właścicieli) i jestem zadowolony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:22, 17 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Wlej cokolwiek markowego - Mobil, Castrol, Shell, Elf, Texaco, Valvoline, Motul, Liqui Moly, Total, Millers, Selenia itd (kolejność przypadkowa).
Ja osobiście mam wlane Valvoline. Możesz zrobić tak samo i też wlać Valvoline.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kucharz
Świeżak
Dołączył: 11 Lis 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 0:47, 18 Gru 2023 Temat postu: |
|
|
spooky79 napisał: | Z tego co widzę nikt nie napisał o rodzaju oleju , jeśli nie wiadomo co było wlane może bezpieczniej nalać półsyntetyk niż pełny i rozszczelnić silnik , jaki przebieg jest w tym aucie ? |
o ja jebe, kolejny mit półsyntetyka, weź chłopie nic nie pisz bo wprowadzasz w błąd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|