|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:23, 04 Mar 2011 Temat postu: Wysprzęglik. |
|
|
Siema.
Po odpowietrzeniu wysprzęglika w warsztacie podciśnieniem, poprawiło się włączanie biegów. Krótko nie haczy już tak dwójka ale jeszcze nie jest to. Stawiam na wysprzęglik lub pompę. Zaczynam od wysprzęglika. Pytanie za 100 punktów. Wysprzęgliki wszędzie takie same wg. realoem. Do mojego trupiszcza 2.0 wysprzęglik ma średnicę 22,2 ALEEEEE do 2.8 są 2 wersje o średnicy 20,6 (starszy) i 22,2 (nowszy).
Zastanawiam się który lepszy, czy większa średnica to koniecznie lepszy wysprzęglik.
Zaznaczam że realoem daje ten sam wysprzęglik do 1,9 i z3M
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:30, 04 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
zdemontuj stary, wyjmij tlok i zmierz cylinder. Bedziesz wiedzial jaki masz zamontowany i taki zaloz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:02, 04 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
No właśnie w 2008 r. poprzednik miał zmieniany wysprzęglik i pompę także co było oryginalne to już nie ustalę.
Wysprzęglik jak jest przykręcony do skrzyni to obok jest jeszcze wolna przestrzeń - nie wiem czy tak powinno być.
Poza tym na rachunkach z BMW aso cena wysprzeglika i pompy to ok 200 zł za wysprzęglik i 200 z hakiem za pompę więc nie trudno się domyślić że jak doliczyli marżę to założyli najtańsze dziadostwo. Na wysprzęgliku nie ma żadnych oznaczeń więc nie wiadomo co to jest pewnie jakiś LPR - liga polskich rodzin.
Ten bolec z wysprzęglika to mogę normalnie wyciągnąć i wsadzić w tłoczek - nie wiem czy tak powinno być.
Pompy też się różnią - jedne są grubsze krótsze i pasują, drugie są dłuższe i cieńsze i też pasują. Te same do 1,8-28 a inne pasują tylko do 2,0-2,8.
Hooj go znajet OCBiega.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:30, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Wsadziłem wysprzęglik TRW. Ogromna poprawa przy wbijaniu biegów. Została mi jeszcze popma i będzie perfect
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:28, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Co ciekawe stary był niby dobry bo nie puszczał, ale to przede wszystkim chodzi o prędkość reakcji na nacisk pedała. Tzn. na nowym wysprzęgliku pedał jest twardszy szybciej wraca. Bo jak nie reaguje dość szybko to jak my jesteśmy z lewarkiem już na wbijaniu dwójki wo wysprzęglik i pompa dopiero są w połowie wypychania łapy.
Co do sarona to on ma chyba problem z 5 i wstecznym a to przypadłość tulejek w skrzyni dla silnika 2,8.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:08, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Czy wysprzęglik do wszystkich wersji jest ten sam?
Katalog podaje, ze tak.
Tutaj lista zamienników z aukcji - może się komuś przyda.
ATE ATE24.2520-1701
BMW 21 52 1 159 045
BMW 21 52 1 161 530
METZGER 404-027
CIFAM 54-0027
PAGID 83003
SWAG 99 91 0214
PEX NZ19.052
PEX NZ20.029
PEX NZ22.037
TRW PJD241
TRW PJF100
TRW PJH190
OPTIMAL SPE-103124
BOSCH 0 986 486 552
BOSCH 0 986 486 554
KAGER 18-4249
BENDIX 512093B
BENDIX 512102B
SACHS 6283 005 802
SEAT 6QE 721 261
ATE ATE24.2522-1705
SKODA VEM40-80-2427
AUDI ATE03.2522-4300
SKODA ATE03.2522-4211
SKODA VEM40-80-2430
W ASO dostępny jest zestaw naprawczy w cenie 130zl.... mozna go kupic też w JCAUTO za jakieś 30zł... ale niewiadomoego pochodzenia.
Potrzebuję wysprzęglik do 2.8 po lifice. 2000rok.
Najlepiej jakiś TRW/BILSTEIN. Kolega wspomniał o dwóch rozmiarach wysprzęglika - ja nigdzie na taką informację się nie nadziałęm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:12, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
sprawdz w realoem po nr nadwozia jaki wysprzeglik potrzebujesz
tu masz link [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:16, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
u mnie w 2,8 wychodzi ten sam wysprzeglik co w moim TDS wiec ja niebawem zamienie sobie wysprzegliki na probe razem z przewodami. W TDS biegi chodza jak maslo, zobaczymy jak beda chodzic na tym wysprzegliku w Z3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:32, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Dzieki za link. Sprawdzalem wczesniej na bmwfans.info i tam wypluwalo cos innego.
Wysprzęglik według tego katalogu do 2.8 po 1999/01 > 21526775924. prze 1999 > 21521159045.
Będę jutro szukał. Zamówię też z uk ten stalowy wąż w oplocie. Nie wiem czy w pl są dostępne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:12, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
a tak na marginesie to jesli nie masz jeszcze planow na majowy weekend to moze wpadniesz na zlot. Wszystkie informacje sa w temacie "majowy spot"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:10, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
No niestety prawdopodobnie nie bedzie mnie w domu . Juz cos z polowka zaplanowalismy. Z pewnoscia jednak na ktorys sie zalapie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:42, 16 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie podbijam temat bo w sumie się za to nigdy nie zabrałem.
Mam duży problem z wbijaniem biegów.
Przy wysokich obrotach rzędu 3000-4000 nie mogę zmienić biegu. Muszę czekać aż spadnie do około 2000.
Na postoju też mam problemy z wbijaniem.
Sprzęgło jest w dobrym stanie - nic się nie ślizga itp.
Zaczęło się od 1,2 teraz jest problem na każdym biegu w sumie taki sam.
Czy drążyć temat sprzęgła jakoś czy od razu uderzyć w wysprzęglik.
Dodam, że jesz cze mam ten cały cdv delete nie założony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
caos
Soldati centrale
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:21, 16 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Hmmm.
Ja też mam z tym problem róznica polega na tym, że u mnie to występuje jedynie przy wrzucaniu 1 na postoju. Ogfolnie jak mam wysokie obroty to mi biegi normalnie wchodzą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:45, 16 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Ja jeszcze kupiłem coś takiego i będę to instalował razem z wysprzęglikiem.
.
Po dwóch latach nie jestem taki pewnien czy to będzie pasowało do mojego wozu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:43, 21 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
update - wymienilem wysprzeglik, niestety nie udalo mi sie wymienic przewodu sprzegla - tzw CDV delete - dojscie tragiczne, poddałem się.
Poprawiło się ale nadal nie na tyle na ile bym chciał.
Gdzie szukać przyczyny? Pompa sprzęgła? Sprzęgło?
Wybierak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|