|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
serpicol
Capo
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:45, 22 Maj 2014 Temat postu: Wymiana wałka przeniesienia napędu z3 coupe |
|
|
Hej. Pytań jest kilka. Czy cała ośka wraz z przegubami jest taka sama i bez problemu idzie ją przełożyć z szerokiego tyłu roadster do coupe?
Czy przy jej wymianie muszę wymieniać też łożysko? Jakie problemy przy jej wymianie samodzielnej mogą mnie spotkać?
Jedna strona ma u mnie definitywnie luzy i muszę się za ten temat zabrać. Na co zwrócić uwagę kupując używkę?
dzięki za podpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
serpicol
Capo
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:13, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
i jeszcze jedno pytanie...czy produkuje ktoś zamienniki całego tego elementu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z3_roadster
Soldati centrale
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:32, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Zamienników na pewno nie ma, możesz ewentualnie oddać do regeneracji, koszt regeneracji w tym przypadku wymiany przegubu na nowy to 350zł, jeśli sa oba do wymiany to x2, opłaca się kupować używki jeśli sprzedający daje gwarancję zwrotu kasy gdyby była wadliwa (ma być bez ewidentnych luzów, bez uszkodzonych gum i wycieków)
Wyciąga się ją prosto jeśli ma się kanał i dobre narzędzia:
1. Odkręcasz 6 śrub przegubu półosi od flanszy mostu , klucz 15 gwiazdka (nasadka)
2. Usuwasz zabezpieczenie ze śruby centralnej (za kapslem felgi w piaście)
3. Odkręcasz śrubę centralną (za kapslem felgi w piaście , klucz 32 nasadka i dobra przedłużka)
4. podnosisz auto na lewarku od strony wymiany i delikatnie wybijasz półoś od strony koła a druga osoba trzyma półoś w kanale żeby nie wypadła na ziemię.
Ot cała filozofia, jak półoś wyjdzie łatwo to łożyska nie masz szans uszkodzić, problemy są wtedy gdy jest zapieczona.
Montujesz, zaczynając od punktu 4, tylko wcześniej wszystko oczyść i wkładaj półoś na smarze pamiętając o nowej nakrętce i zabezpieczeniu śruby centralnej którą sobie kup przed robotą, no chyba, że przyjdzie Ci wymieniać łożysko to nakrętkę dostaniesz gratis do łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez z3_roadster dnia Czw 20:06, 22 Maj 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
serpicol
Capo
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:12, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
tak też myślałem, że nie powinno być żadnej specjalnej filozofii...jedyną wątpliwość miałem w związku z łożyskiem w piaście. Muszę zatem zabrać się za to
nowe nakrętki i podkładki oryignalne już nabyłem, teraz muszę jakiegoś wałka poszukać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez serpicol dnia Czw 20:12, 22 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z3_roadster
Soldati centrale
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:48, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
...łożyska nie ma w piaście tylko jest w wahaczu i nachodzi na piaste
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
serpicol
Capo
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:08, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
jak rozumiem, wałek będzie ok od szerokiej dupy po prostu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z3_roadster
Soldati centrale
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:28, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
szukaj półosi od z3 2.0 - 2.8, jeśli nie masz w swojej coupe nic kombinowane z wahaczami to takie będą pasować, tylko wpisuj w wyszukiwarce półoś a nie "wałek" bo nic nie znajdziesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
serpicol
Capo
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:47, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
z3_roadster napisał: | szukaj półosi od z3 2.0 - 2.8, jeśli nie masz w swojej coupe nic kombinowane z wahaczami to takie będą pasować, tylko wpisuj w wyszukiwarce półoś a nie "wałek" bo nic nie znajdziesz |
no wiem wiem, że tak to się też nazywa. Element tak jest nazywany w realoem jako wałek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:55, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Wałek to jest ta część półosi w kształcie wałka z wieloklinem na którą nakłada się przeguby. Wałek razem z przegubami to półoś.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|