|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:37, 26 Lis 2015 Temat postu: Wymiana wahaczy przednich. |
|
|
Cześć panowie.
Po niedawnym termostacie z pompą paskami i rolkami teraz przyszła pora na wahacze przednie. Wybór padł na lemfordery. Pytanie czy kupować do tego uchwyty wahaczy poprzecznych z poduszkami czy może same poduszki. Czy to problem wybić z uchwytów te poduszki ? Czy do wykręcenia wahaczy belka musi zjechać ? Mam m tech czy to co kolwiek zmienia oprócz stabilizatora ?
Wszelkie podpowiedzi mile widziane.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blinket
Soldati centrale
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:36, 27 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Co masz na myśli przez "uchwyty wahaczy" i "poduszki wahaczy"?
Z przodu masz trójkątne wahacze mocowane na 2 sworznie (do zwtornicy i do belki) oraz jedną tuleję wprasowaną w obejmę żeliwną i przykręconą do progu.
Jak kupujesz całe wahacze to są w nich sworznie, więc jeśli chcesz też wymienić tuleje to dokup tuleje.
Wahacze wykręcisz bez ściągania belki, choć dostęp nie jest za dobry (trzeba się nakręcić kluczem, bo jednorazowo zrobisz jakieś 1/30 obrotu
Z wybiciem bywają problemy, ja miałem kłopot z wybiciem sworzni ze zwrotnic (z belki wyszły łatwo stosunkowo), ale jakoś w końcu poszło (wymieniałem w E36 niedawno).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:31, 27 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Tylne tuleje wahacza możesz kupić same bez tych żeliwnych uchwytów i przecisnąć je sobie na prasie. Starych tulei na pewno nie wybijesz bo trzymają jak zaraza. Możesz je przecisnąć na prasie lub wyciąć, wypalić czy cokolwiek z nimi zrobić.
Ale uważaj bo te tuleje muszą być odpowiednio ustalone w stosunku do żeliwnej obudowy. Na tulei masz znaczek i na obudowie też jest ząbek. Sprawdź sobie na starej tulei jak jest zamontowana bo jak je założysz źle to nici z dobrego prowadzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:44, 27 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
blinket napisał: | Co masz na myśli przez "uchwyty wahaczy" i "poduszki wahaczy"? |
Mam na myśli nr 5 i 6 na diagramie realoem zgodnie z tamtejszą terminologią.
[link widoczny dla zalogowanych]
Czyli to co nazywasz tuleją i obejmą żeliwną.
Kupiłem już wahacze całe lemfordera i dokupiłem gumowe poduszki -tuleje osobno. Kupiłbym tuleje razem z uchwytami wahaczy - obejmami żelinymi ale są tylko ze swaga. Spróbuję najpierw wymienić te poduchy a jak mnie zdenerwują to kupię te swagi w całości.
Blinket dobra informacja że nie musiałeś ściągać belki i środkowe sworznie idą bez problemu. Jak pójdzie przy zwrotnicach to czas pokaże.
Saron to co podałeś to ważne info. Jak by co to będę dzwonił.
Towar przyjdzie w poniedziałek, wtedy wystartuję. Dziś na osłodę kupiłem sobie nową lampę warsztatową
Dzięki za info panowie. Jak wam się coś jeszcze przypomni to piszcie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Pią 18:14, 27 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:25, 27 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Jaką lampę kupiłeś? Ja się właśnie przymierzam do zakupu Philipsa RCH10
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:37, 27 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Nie kupuj tych elementów nr 5. Po jaką cholerę ci to?? przecież to się praktycznie w ogóle nie zużywa. Jak nie będziesz mógł sobie poradzić żeby wcisnąć to podjedź do najbliższego warsztatu gdzie mają prasę i niech ci wcisną. Lepiej tą kasę zainwestować w porządne tuleje.
Zalookaj sobie na zdjęcia tych elementów w google. Tam bez problemu zobaczysz, że i na tulejach i na żeliwnych obudowach są cechy które muszą być skierowane do siebie.
Zauważ też, że element nr 6 to "kpl. poduszek gumowych" i zawsze wymienia się je parami.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez saron22 dnia Pią 19:41, 27 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:03, 27 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Kupiłem obie poduchy lemfordera bo tak też były sprzedawane.
Lampe kupiłem klasyczną warsztatową z kablem 10 m do tego żarówka ledowa mocna jak cholera normalna wkręcana, nie tłukąca. 2 lata gwarancji o ile się nie stłucze. Wyleczyłem się już z tych bateryjkowych z milionem gasnących żaróweczek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blinket
Soldati centrale
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:47, 27 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Ja do E36 kupiłem tuleje pełne z M3 (centryczne) Febi Bilstein, podobno dużo trwalsze i auto się lepiej prowadzi Jak pisze Saron - nie ma sensu kupować obejm, ja zawiozłem obejmy ze starymi tulejami do warsztatu - wyprasowali stare i wprasowali nowe za 30 PLN
Jak już będziesz grzebał w przednim zawiasie to warto wymienić gumy i końcówki stabilizatora - roboty prawie przy tym nie ma, części tanie a będzie z głowy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez blinket dnia Pią 20:49, 27 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:57, 27 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Wziąłem urlop więc mam 4 dni na ogarnięcie tematu na luzaku. W razie czego dokupię co trzeba. Z tym łącznikiem stabilizatora faktycznie nie pomyślałem. Ale to zawsze tak jest że jak człowiek zaczyna to potem by się przydało jeszcze to i tamto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:36, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Ok. Trochę się przedłużyło bo 1 wahacz lemfordera był zjebany musiałem wszystko odesłać i zamówić trw. Zdjęłem prawy wahacz bez problemu. Gorzej z tym od strony kierowcy. Ktoś wie jak dojść do nakrętki ze środkowego sworznia tego co jest w belce od strony kierowcy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blinket
Soldati centrale
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:51, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Blinket widziałem ten filmik już wcześniej. Ten cwaniak ściąga i montuje tylko wahacz od strony pasażera. W innych filmikach to samo.
Ogarnąłem temat z 3 przedłużkami i pracującym łebkiem przed nasadką od strony kolektora dolotowego. Natomiast samo ściągnięcie tych obejm z tulejami z wahaczy to jakaś kurwa paranoja. Tuleje były pełne z 2 otworami. Jakieś próby rozcinania ich nożem to samobójstwo. Zdjęcie ich bez specjalnego ściągacza albo bez wyrzynarki takiej poziomej to graniczy z cudem. Miałem ściągacz do magneta wsk to zaadoptowałem do tego celu. Bez tego kaplica. Jutro szukanie prasy na mieście bo jeszcze mnie do końca nie poje$%*ło żeby to jakąś piłką do metalu ciąć tym bardziej że najpierw trzeba by wyciąć środek tej gumy a biorąc pod uwagę jaka jest gruba to można zapomnieć.
Szkoda że ten od części do bmw nie miał kompletnych obejm z tulejami bo napewno bym się z tym nie bawił.
Dzięki za linki jutro napiszę jak poszło.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Pon 21:55, 07 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blinket
Soldati centrale
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:54, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Ja ściągnąłem tuleje z oprawkami przy pomocy zwykłego ściągacza:
Jeszcze zanim wyjąłem wahacz. Gumowa część tulei po jednej stronie wyszła cała z oprawki, w której został tylko metalowy pierścień.
Natomiast w drugą stronę jest dużo łatwiej - nie miałem problemu z wciśnięciem tulei na nowy wahacz. Nie używałem nawet żadnych narzędzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez blinket dnia Wto 18:56, 08 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:52, 09 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Parę domów dalej sąsiad miał prasę to wyprasował mi stare tuleje a nowe wprasował. Co do zakładania tych tulei na nowe wahacze to posmarowałem mydłem w płynie i weszły bez problemu. Wczoraj już pojeździłem i wszystko ok. Jutro jeszcze włażę pod auto bo kuzyn wpadnie plastikowe uszy pokleić żeby założyć osłonę pod chłodnicę która mi się urwała i tyle.
Co do ściągacza to nie miałem takowego. Nie wiedziałem że będzie potrzeby. Tak bym kupił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|