|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
serpicol
Capo
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:42, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
na zakończenie wątka dodam, że gdy w sklepie sprawdzali dostępność linki, to tych zamienników nigdzie nie znaleźli...żadna hurtownia ich nie miała na stanie, dlatego też zdecydowałem się na oryginał, wsadzony i chodzi jak ta lala pytanie jeszcze jedno bo słyszałem, że ta regulacja co jest w bębnie (taka śrubka z gwiazdkowym łbem wsadzana pomiędzy szczęki od góry) sama się odpowiednio reguluje...czy to prawda czy mit ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:52, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
I prawda i mit.
Ta regulacja o której myślisz służy do tego by szczęki się same doregulowały w miarę zużywania się okładzin i bębna. Ale służy to tylko i wyłącznie do doregulowania
Podczas montażu robi się to inaczej: regulujesz tą śrubką szczęki tak aby były możliwie jak najbliżej bębna ale by bęben kręcił się bez najmniejszego oporu. Oczywiście całą operację przeprowadzasz na lince maksymalnie popuszczonej. Czasem by prawidłowo wyregulować szczęki trzeba zdjąć bęben kilka razy. Dopiero potem regulujesz napięcie linek tymi śrubkami przy dźwigni i ustawiasz sobie tak jak lubisz. Np na 5 czy 7 ząbków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
serpicol
Capo
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:55, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
saron22 napisał: | I prawda i mit.
Ta regulacja o której myślisz służy do tego by szczęki się same doregulowały w miarę zużywania się okładzin i bębna. Ale służy to tylko i wyłącznie do doregulowania
Podczas montażu robi się to inaczej: regulujesz tą śrubką szczęki tak aby były możliwie jak najbliżej bębna ale by bęben kręcił się bez najmniejszego oporu. Oczywiście całą operację przeprowadzasz na lince maksymalnie popuszczonej. Czasem by prawidłowo wyregulować szczęki trzeba zdjąć bęben kilka razy. Dopiero potem regulujesz napięcie linek tymi śrubkami przy dźwigni i ustawiasz sobie tak jak lubisz. Np na 5 czy 7 ząbków. |
dzięki za wyjaśnienie...tak dodam, że tą śrubkę w bębnie można doregulować w zetce przez otwór na śrubę koła idzie całkiem sprawnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:01, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
serpicol napisał: |
dzięki za wyjaśnienie...tak dodam, że tą śrubkę w bębnie można doregulować w zetce przez otwór na śrubę koła idzie całkiem sprawnie. |
Bardzo cenna informacja
Ja prawdę mówiąc tego nie zauważyłem
W niektórych autach jest w tarczy kotwicznej okienko by przez nie właśnie regulować szczęki hamulcowe. W innych niestety trzeba ściągać i zakładać bęben.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:21, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
No to ładna wtopa Wg niektórych książek regulację ręcznego w tarczobębnie wykonuje się nawet bez zdejmowania koła, odkręcając tylko jedną śrubę, chociaż osobiście sobie tego nie wyobrażam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
serpicol
Capo
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Śro 7:42, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
scarab napisał: | No to ładna wtopa Wg niektórych książek regulację ręcznego w tarczobębnie wykonuje się nawet bez zdejmowania koła, odkręcając tylko jedną śrubę, chociaż osobiście sobie tego nie wyobrażam |
przy feldze stalowej jestem w stanie w to uwierzyć...przy aluminium, gdzie śruby są głęboko w feldze jest to niewykonalne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|