Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Viscosprzęgło
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smomat
Boss
Boss



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:20, 29 Lip 2014    Temat postu:

U mnie zachowuje się tak samo jak u Scarab'a.
Jak w koreczku troszeczkę postoje, to wentylator się załącza i im bardziej wkręcam na obroty ( podczas jazdy już ), to słychać, że wiatrak też ma większe obroty, ale to dosłownie trwa przez chwilę, bo chłodnica i pęd powietrza robi swoje i po krótkiej chwili wyłącza się wiatrak całkowicie! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:25, 29 Lip 2014    Temat postu:

saron22 napisał:
Testujemy i na zimnym i na ciepłym. Znaczy się najpierw na zimno a potem na ciepło.

Będziesz miał ajfona by nakręcić filmik??


Jasne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:27, 29 Lip 2014    Temat postu:

smomat napisał:
U mnie zachowuje się tak samo jak u Scarab'a.
Jak w koreczku troszeczkę postoje, to wentylator się załącza i im bardziej wkręcam na obroty ( podczas jazdy już ), to słychać, że wiatrak też ma większe obroty, ale to dosłownie trwa przez chwilę, bo chłodnica i pęd powietrza robi swoje i po krótkiej chwili wyłącza się wiatrak całkowicie! Smile


Czyli podobnie jak było u mnie.


Ale cały czas nurtuje mnie to czy visco faktycznie się rozłącza czy po prostu klang silnika, szum powietrza i opon zagłuszają jego pracę. Nie ma to oczywiście związku z tematem ale chciałbym to wiedzieć z czystej ciekawości. I niestety nie wiem jak to sprawdzić.


scarab napisał:


Jasne Smile


To chciałbym abyś nakręcił dwa filmiki: jeden zupełnie na zimno próbując obrócić wentylator w jedną i w drugą stronę. Drugi natomiast jak silnik trochę się nagrzeje - chodzi mi o to czy wtedy dasz radę zatrzymać wentylator ręką i jaki opór on wtedy stawia.
Jeśli chodzi o pełne spięcie visco to raczej żadnych nowości nie będzie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez saron22 dnia Wto 22:31, 29 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smomat
Boss
Boss



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:31, 29 Lip 2014    Temat postu:

Rozłącza się.
Jak robiłem zdjęcia, to mogłem to zaobserwować "z zewnątrz".
Ja bym to określił, że nie odłącza się JUŻ, tylko proporcjonalnie do tego jak chłodzi się silnik, aż dojdzie do optymalnej temperatury i wtedy wiatrak nie pracuje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:35, 29 Lip 2014    Temat postu:

smomat napisał:
Rozłącza się.
Jak robiłem zdjęcia, to mogłem to zaobserwować "z zewnątrz".
Ja bym to określił, że nie odłącza się JUŻ, tylko proporcjonalnie do tego jak chłodzi się silnik, aż dojdzie do optymalnej temperatury i wtedy wiatrak nie pracuje Wink


Czyli wniosek jest taki, że podczas jazdy zadanie schłodzenia płynu całkowicie przejmuje chłodnica. I tak właśnie powinno być. No chyba, że byłyby naprawdę ciężkie warunki takie jak duży ładunek, duża górka, niska prędkość jazdy połączona z wysoką prędkością obrotową silnika.

Swoją drogą to jeśli chodzi o załączanie się Visca to ono również nie załącza się tak raptownie jak wentylator elektryczny - czyli włącz - wyłącz. Ale wyraźnie słychać ten moment kiedy wentylator zaczyna się rozpędzać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:52, 31 Lip 2014    Temat postu:

Małe info dla potomnych z naszych wczorajszych eksperymentów.
Za zimnym, wyłączonym silniku visco można obracać ręką, jest przy tym niewielki, ale wyczuwalny opór, po zakręceniu zatrzymuje się dość szybko, po kilku cm.
Przy zapalonym, zimnym silniku visco kręci się wraz z nim. Można je bez problemu zatrzymać ręką, puszczone zaczyna się ponownie kręcić.
Po zatrzymaniu ręką i wprawieniu visco w ruch w przeciwną stronę kręci się zdecydowanie swobodniej niż na wyłączonym silniku, po kilku sekundach wyhamowuje i zaczyna pracować we właściwą stronę.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:08, 02 Sie 2014    Temat postu:

Ja również mam info dla potomnych:

Przy 30 stopniach upału Viscosprzęgło załącza się w przy temperaturze wody 83-84 stopnie. Słychać jego wyraźne załączenie. A przy otwartej masce słychać i czuć tak wyraźny szum spod maski, że czapkę z głowy zrywa a powiew wiatru czuć również na nogach w okolicach narożników zderzaka.

Kolejna obserwacja jest taka, że podczas postoju na światłach gdy dodam lekko gazu to doskonale słychać pracujący wentylator. Jakby tego było mało to po ruszeniu z miejsca i jeździe na 3 biegu 50 -60 na godzinę i prawie 3000 obr na zegarach nadal wyraźnie słychać szum wentylatora. Słyszę go nie tylko ja ale również pasażerka na prawym fotelu nie mająca zielonego pojęcia na temat samochodów.


Visco stare z 1998 roku a termostat nowy z BMW wymieniony w 2013 roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:08, 04 Sie 2014    Temat postu:

Ja dziś nagrzałem auto na postoju od zimnego silnika do 94 stopni i visco nadal pracowało na biegu jałowym (po wciśnięciu gazu obroty wentylatora nie zwiększały się). Sprawdzę jeszcze raz jak silnik nagrzeje się podczas jazdy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rheaf
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:56, 05 Sie 2014    Temat postu:

Ja mam tak samo jak saron i wszystko jest ok.
btw jeśli byłby to olej z visco to by ci sie nie spieło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:12, 05 Sie 2014    Temat postu:

scarab napisał:
Ja dziś nagrzałem auto na postoju od zimnego silnika do 94 stopni i visco nadal pracowało na biegu jałowym (po wciśnięciu gazu obroty wentylatora nie zwiększały się). Sprawdzę jeszcze raz jak silnik nagrzeje się podczas jazdy.


I jak Scarab?? Testowałeś coś??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:18, 08 Sie 2014    Temat postu:

Testowałem, eksperymentowałem i wychodzi na to, że sprawa (przynajmniej u mnie nie jest tak jednoznaczna). Po powrocie z dłuższej przejażdżki (oczywiście upał) visco działało, odczytałem temperaturę 93 stopnie (a poprzednio nagrzałem silnik na postoju do 94 i visco się nie załączało). Temperatura była stabilna, ciągle ~93 stopnie i visco chodziło, zgasiłem więc silnik na 2-3 minuty żeby minimalnie ostygnął. Po ponownym odpaleniu było niecałe 90 stopni, visco nie pracowało, czekałem więc aż znowu się nagrzeje i... osiągnął stabilne ~93-94 stopnie, a visco nie chciało się załączyć. Nie wiem więc czy jego praca faktycznie zależy wprost od temperatury cieczy chłodzącej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swirlization
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:23, 09 Sie 2014    Temat postu:

trza dzwonic do Monachium i pytac Laughing Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serpicol
Capo
Capo



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:41, 09 Sie 2014    Temat postu:

nie grzeje się to działa więc po co drążyć ?Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin