Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tuning Mechaniczny
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 14:57, 21 Mar 2011    Temat postu: Tuning Mechaniczny

Panowie takie pytanko:
co np daje wymiana tlokow na tzw kute, o takie?
[link widoczny dla zalogowanych]

sa lżejsze, bardziej wytrzymale ale czy sama ich wymiana ma sens, cos konkretnego daje, czy tylko przy zalozeniu kompresora, turbiny ma to sens?

jakie jeszcze nie fabryczne czesci silnika wolnossacego mozna wymienic z pozytywnym skutkiem jezeli chodzi o jego osiagi, zywotnosc, niezawodnosc?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:05, 21 Mar 2011    Temat postu:

sama wymiana tlokow na kute odpowiedniki nie ma zadnego wplywu na moc i osiagi. "zakuwa" sie silniki po to by zwiekszyc wytrzymalosc silnika na obciazenie, na wysoka temperature, wysokie obroty itp. Kute elementy sa wykonywane z innych stopow oraz inaczej obrabiane oraz wykonywane sa z duzo wieksza starannoscia (ze szczegolnym naciskiem na wymiary, mase, generalnie chodzi o to by kazdy tlok z korbowodem mial identyczna mase by nie powodowac naprezen na wale korbowym). Gdybys wymienil same tloki na identyczne kute odpowiedniki to nie odczujesz zadnej roznicy. Dopiero montaz tlokow doprezajacych lub odprezajacych (doprezajace dla wolnossaka i odprezajace dla doladowania) oraz szereg innych zmian mechanicznych (dolot, kolektor ssacy, walki, kolektor wydechowy, obrobka glowicy, wydech, mapa zaplonu, lekkie kolo zamachowe, montaz doladowania czy to turbo czy kmpresora) daja efekty w postaci tak uwielbianych przez wszyskich koniuf oraz niutkow. Swoja droga wiadomo przeciez ze gdy zakuwa sie silnik to albo sie go dopreza albo odpreza (te ktore wkleiles sa doprezajace; fabrycznie stopien sprezania w S50B32 wynosi 11,3 a te z aukcji podnosza go do 12,3) w zaleznosci od tego czy chcesz modyfikowac N/A czy zastosowac doladowanie.
Jesli chodzi o pozostale elementy o ktore pytasz to sa to oczywiscie wydech, dolot, walki, przepustnica, remap, kolektory. Moim zdaniem modyfikowanie silnika wolnossacego raczej mija sie z celem z uwagi na duze koszty a male przyrosty mocy. Jedyna sluszna droga jest doladowanie. Plus doladowania jest taki ze pomimo duzych kosztow mozna liczyc na duze przyrosty mocy i momentu. Kazda z modyfikacji majaca na celu podniesienie mocy moze miec jedynie wplyw na skrocenie zywotnosci silnika a nie na jej przedluzenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez saron22 dnia Pon 17:11, 21 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 17:51, 21 Mar 2011    Temat postu:

neee kompresor, turbo u mnie napewno odpada, tak zaczalem ten temat bo natrafilem na ten KIT tlokow i zastanowilo mnie co one moga mi dac szczegolnie ze cena tez nie jest jakos "bardzo" zabojcza. skoro sama ich wymiana nie ma sensu a zeby cos osiagnac musial bym pewnie wyrzucic wiecej niz 10tys to jednak bez sensu cos ruszac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:57, 21 Mar 2011    Temat postu:

jednym slowem kucie ma na celu przygotowanie silnika do powaznego tunningu i znoszenia duzo wiekszych obciazen.

Sadze ze kwota 10 tys pomnozona przez 2 moglaby dac jakies efekty Wink
Ja mysle sobie ze najpierw jedz i shamuj kalosza i ewentualnie skup sie na przywroceniu go do seryjnej mocy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 18:05, 21 Mar 2011    Temat postu:

plan shamowania chama jest na ten piatek i sie okaze co go tam boli tylko jakos nie mam zaufania do tych hamowni, do ich wynikow ktore mozna SE wg walsnie widzimisie stworzyc :-/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:12, 21 Mar 2011    Temat postu:

kompresor samemu mozna zalozyc. Nie trzeba odrazu kitów jakiś zapodawać i wg mnie to wcale tak duzo kasy na to nie trzeba.
Jedyne czego nie mozna samemu zrobic to strojenie i ogolnie elektryka.
kilku moich znajomych sami zakladali do różnych aut kompresory eatona od merca. Po strojeniach wyniki o 50-60% wieksza moc Kwadratowy koszty calkowite w granicach 3-4tyś juz ze strojeniem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:56, 21 Mar 2011    Temat postu:

nie chce mi sie wierzyc w montaz kompresora i kwote 3-4 tys ze strojeniem. Pamietam jak mialem kiedys Honde i sledzilem zagarnienie to za soft turbo do silnika B16A1 zyczyli sobie od 12 do 15 tys a strojone bylo na fabrycznym ECU. A z tego co wiem to w BMW a tym bardziej na Vanosie jest problem ze strojeniem i nikt nie chce sie tego podejmowac.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez saron22 dnia Pon 22:57, 21 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 8:47, 22 Mar 2011    Temat postu:

no i caly plan w pizdu...
bylem umowiony na ta hamownie [link widoczny dla zalogowanych]
jedyna obciazeniowa w trojmiescie, napisalem wczoraj maila z potwierdzeniem dnia i ustaleniem dokladniej godziny, dostalem odp:
Cytat:
Przykro mi , ale postanowiliśmy wymienić hamownie na 4x4 , prawdopodobny
strat w wakacje ...


pie$#ole


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wania dnia Wto 8:47, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:02, 22 Mar 2011    Temat postu:

w Warszaffffce jest duzo roznych rzeczy ktorych na pomorzu nie ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 9:03, 22 Mar 2011    Temat postu:

intercy sa ale obciazeniowa tylko jedna, ta.... Zdegustowany

a niby dla wolnossakow obciazeniowka ma najbardziej zblizone do rzeczywistosci wyniki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:09, 22 Mar 2011    Temat postu:

Wania wobec powyzszego nasuwaja mi sie tylko dwa wnioski: albo jedziesz na hamownie do Warszafffki albo dmuchasz swoja i hamujesz w Gdansku Very HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 9:10, 22 Mar 2011    Temat postu:

moge obiecac ze jak trafie w totka to SE kupie jedna z niecalych 300szt S54 w Coupe a ta dostanie suszarke Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 9:16, 22 Mar 2011    Temat postu:

moze podjade jak pojawi sie taki "impuls" bo jakos na wyniku z intersy mi nie zalezy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 18:47, 09 Cze 2011    Temat postu:

Little thongue man
[link widoczny dla zalogowanych]



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:59, 09 Cze 2011    Temat postu:

looknalem w link i Z3 jest fajoskie ale wyglad E36 po prostu wypierdala z butow

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin