 |
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:09, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
przy samej nagrzewnicy nie ma znaczenia ktory jest od zasilania a ktory do powrotu. Zasilanie z reguly podlaczone jest gdzies w okolicach pompy wody oraz przed termostatem czyli w tzw. "malym obiegu". Powrot tez raczej wraca do malego obiegu. Musze jutro u siebie dokladnie zerknac skad wychodzi zasilanie a dokad idzie powrot. Z reguly z ogrzewaniem nie ma problemow bo to bardzo prosty uklad dlatego sie dziwie ze u ciebie masz takie problemy. Skoro caly swap ogarnales wlasnorecznie to podlaczenie ogrzewania i powrotu tymbardziej powinienes dac bez problemu rade.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batim
Przyjaciel Forum

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:13, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
No tez mi sie tak zdawało. No ale saron Ty masz M52TU ?? bo wlasnie tam jest inaczej
U Piotresa powrót idzie do zbiorniczka wyrównawczego... no i dlatego u mnie jest problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:36, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ja u siebie mam M52.
A u niego zasilanie skad idzie?? Dowiedz sie skad idzie zasilanie i powrot podlacz do zbiorniczka i powinno zabanglac skoro u niego tak jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batim
Przyjaciel Forum

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:40, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
tak tak ja wiem jak to wyglada u Ciebie. Tyle, że z tego co zrozumiałem powrót idzie przez eleltkrozawór tak ??.
Ja zrobiłem tak że zasilanie z bloku silnika dałem na elektrozawór, a powrót prosto z nagrz. dałem przewodem grubosci palca na przewód dolny lewy (siedząc w aucie ) który też jest małej średnicy., oczywiście za pomocą trójnika. Zastanawiam się czy nie powinnienem dać powrotu przez elektrozawór do trójnika a zasilanie bezpośrednio ? (no ale to troche dziwne jakby to tak miało działać)
PS. nie sprawdziłem czy wogole działa mi ten elektrozawór.
Przy calej operacji podpinania nagrzewnicy troche go musiałem pomęczyć jak wiadomo ciasno w tamtym miejscu jest
Jak go sprawdzić ? na krótko ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez batim dnia Śro 8:43, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:12, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
zle mnie zrozumiales, zasilanie musi isc na elektrozawor a powrot bezposrednio do bloku albo zbiornika. Na krotko nic w zaworze nie sprawdzaj. Zdejmij jeden z przewodow i i spojrz przez niego pod swiatlo. Jak masz na niebieski polu galke to powinnien byc calkowicie zamkniety a jak na czerwonym to calkowicie otwarty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batim
Przyjaciel Forum

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:15, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
ja Ciebie dobrze zrozumialem, tylko z tego co pamietam to u Piotresa jest tak jak pisałem wyzej.
Ja mam podpięte tak jak Ty masz tzn prawie jak ty bo powrót do zbiornika zrobilem.
No ciezko będzie sprawdzić tak jak mowic bo... ciezko się tam dostać.
No ale jaki powód tego ze wąż przed elektrozaworem jest zimny nawet jak silnik dosc dlugo pracował ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batim
Przyjaciel Forum

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:38, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
kurde odpowietrzałem ale na zamkniętym zaworze
Sproboje tak zrobić jak nic nie da... to nie wiem co robić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batim
Przyjaciel Forum

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:37, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Hej ! jestem juz po diagnostyce wszystkiego.
Narazie ogrzewanie nadal nie działa (zostało mi do sprawdzenia czy elelktrozawór od nagrzewnicy działa)
Był moment ze spanikowałem ze mam uszczelke pod głowica walniętą... piana w chłodnicy itd.(okazało się ze uklad był po prostu zapowietrzony + syf który w nim był)
Przy jednym z odpaleń w silniku coś chrobotało po chwili piszczało.
Mialem banie ze to koniec tego silnika
Po diagnozie i posprawdzaniu wszystkiego nadal nie wiem co to bylo jednak teraz silnik pracuje cicho i ten odglos "cykania" to są wtryski. Nie wiem czy to wpływa na ich jakość działania... ale jeśli podają paliwo to mam to gdzieś
Okazało sie, że termostat do wymiany oraz odma bo totalnie zapchana (po takim czasie nie uzywania to kurzy i innego szajsu jest tam pewnie z 1kg).
Zegary mi juz działają i wyglada na to, ze to tyle niespodzianek jak narazie.
Przymocowałem xbreace dzisiaj (pomogł kolega który pospawał nitowkręty od Piotresa za co mu bardzo dziękuję)
Męczy mnie jeszcze temat osłony wentylatora chłodnicy. Narazie go nie mam bo ten od 1.8 z wiadomych powodów sie nie nadaje. Nie wiem też czy osłona z Z3 2.8 będzie pasować do chłodnicy od 1.8
Jest problem z obrotami silnika na biegu jałowym oraz podczas zmiany biegów.
Przez przypadek doszedłem do wniosku, że winą jest linka gazu która jest minimalnie za krótka i przez to silnik jest tak jakby cały czas na lekkim gazie
Może ma ktoś na sell linke ?
Niedlugo zrobie zdjecia moich poczynań narazie nie było jak bo pogoda okropna ]]
aa i jeszcze pytanie... gdzie macie w 2.8 DME silnika umiejscowiony ? Ja nie mam zbytnio miejsca aby go gdzieś ukryć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez batim dnia Sob 19:39, 19 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:48, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
ta oslona to sie nie przejmuj. Poskladaj wszystko, przejdz sie i jak sie nie bedzie grzac to olej temat.
Moze glupie pytanie ale pewnie sie nie znam: co to jest DME silnika??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez saron22 dnia Sob 19:50, 19 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:19, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
dobra, przyznam sie wszem i wobec: nie wiem gdzie u mnie jest ECU silnika... powaznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:22, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
piotres gdzie w Z3 jest ECU silnika?? czy jak tam wolicie DME??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batim
Przyjaciel Forum

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:46, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Piotres no fakt pamietam dzieki
Co do obrotów to moje obroty na luzie sa 1500 a jak zmieniam biegi to sam dodaje gazu no ale to juz wyjasnione linka gazu za krótka i jest caly czas tak jakby lekko wciśnięty gaz
Co do odmy to zabiore sie za wymiane jak dostne nowa. zrobie foto przy wymianie, a wiem ze jest zwalona bo wszystko pod nią jest w oleju i jak odkręce korek wlewu silnka (na pracujacym silniku) to słychać typowy dla zapchanej odmy dzwiek. Zawór DISA odkęciłem i sprawdzilem jak z jego stanem czy ma luzy i jak z brudem. Wszystko z nim OK wiec wyczyscilem i wstawilem na miejsce
Osłona na wiatrak po pierwsze służy jako ochrona (kilka razy juz podczas pracy silnika cos mi tam wpadło i mogło zniszczyc wentylator albo moja twarz) a po drugie w lecie podobno przy wysokich temp. w korku może uratować silnik od przegrzania
saron dme jest o prawej steronie tam gdzie w niektórych BMW jest aku. (prawa czyli od strony pasażera) u mnie w M43 tez tam był jednak teraz od E46 jak mam silnik to wiazka jest zbyt któtka
Ps
KSW 21:30... polecam walczy z naszym polakiem niezle pojechany Puhakka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez batim dnia Sob 21:39, 19 Mar 2011, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lula
Lejdis

Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska / Łódź Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:58, 21 Mar 2011 PRZENIESIONY Wto 8:17, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Batim dzis do mnie dzwonil i mowil ze musi przelozyc jakis tam komputer na druga strone i zrobic 100 lutowań miejmy nadzieje ze nie bedzie lutowal jednego kabelka dziennie bo wtedy bedziemy zmuszeni przyjechac na majowke pociagiem albo oplem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lula dnia Pon 21:59, 21 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batim
Przyjaciel Forum

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:59, 21 Mar 2011 PRZENIESIONY Wto 8:18, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
będzie zetka napewno
staram sie jak moge wymieniam wszystko co się da będzie pieknie hulać
Lula z tym lutowaniem to oblece w jeden dzień biore wolne zeby to ogarnać, ale dzieki temu bedzie jak orginał nikt sie nie skuma że to swap
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez batim dnia Pon 22:01, 21 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 22:19, 21 Mar 2011 PRZENIESIONY Wto 8:18, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Tylko ze Z3 nie wychodzily z 1.9TDI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|