 |
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista

Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:01, 12 Sty 2013 Temat postu: Sprężyny , obniżanie auta |
|
|
Na allegro ostatnie czasy pojawiły się sprężyny SPARCO , wg. katalogu -35mm. Gdzieś kiedyś mi się przewinęło że na forum ktoś takie ma .Może jakieś opinie ? Czy przy takim obniżeniu wymieniać amortyzatory ? niby się powinno ale nie chcę aż tak usztywniać auta , chodzi głównie o delikatne obniżenie . Skok amortyzatora przy -35mm chyba się aż tak drastycznie nie zmieni , równie dobrze można załadować bagażnik , wsadzić do auta dwóch grubasów po 120kg. i też auto siądzie   . Co o tym sądzicie ? Ktoś już robił taki mix ? Osobiście zawsze gdy zmieniałem to cały komplet.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:08, 13 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ja mam u siebie kpl. Sparco -35 z allegro. Co konkretnie chcialbys wiedziec??
Powiem ci tak: -35 to juz spore obnizenie i ciezko bylo jezdzic przy takim setupie. Konkretnie to nie to ze jezdzic ale raczej wjechac do garazu nie obcierajac wydechem. Ale podlozylem u siebie gumowe podladki pod sprezyny na tylna os +10mm i teraz jest ok. Auto wyglada tak jak trzeba i jest duzo sztywniejsze na zakretach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
Soldati centrale

Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Legionowo Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:39, 13 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Zdecydowanie przy zmianie sprężyn na krótsze, również amortyzatory powinny byc krótsze. To chyba logiczne. I ktoś kto twierdzi, że jest inaczej oznacza, że nigdy nie jeździł na takim zestawie. Jeżeli nie wymienisz amorów to scenariusz jest zawsze podobny - przez ok 5000Km samochód jeździ względnie, a potem już jest tylko gorzej, bo zachowuje się jak piłeczka ping pongowa - podskakuje na każdej nierówności, zamiast tłumic. I błędnym jest twierdzenie, że przy obniżeniu auta twardy amor będzie ograniczał komfort - wprost przeciwnie - twardy amortyzator powoduje, że amortyzacja zostaje na poziomie zbliżonym do auta seryjnego - jest sztywniej, ale nie bardziej twardo (chociaż dla większości osób to identyczne pojęcia). Przy takim zestawie komfort nie zostaje ograniczony, natomiast jeżeli zostawisz seryjny amor, komfort spada, gdyż w ten sposób zmieniasz jego obszar pracy (ciśnienie gazu) i jadąc szybko po nierównościach po prostu nie nadąża on tłumic.
Po obniżeniu mojego poprzedniego auta dopiero zmiana na billsteiny spowodowała, że jeździło się super - sztywno i komfortowo. Z tym, że były one tak twarde, że żeby ugiąc amor trzeba było postawic go na ziemi i zaprzec się dwoma rękami. No, ale dzięki temu po naszych drogach nie trzeba było jeździc ze wzrokiem wlepionym w asfalt tuż przed maską.
W BMW jest troszkę inaczej, bo zależy jeszcze czy masz amory M czy zwykłe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomo dnia Nie 0:45, 13 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista

Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:32, 13 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Wymieniałem zawsze cały komplet dlatego też moje zapytanie.Czyli na razie odpuszczam temat , jak będzie kasa na cały komplet wtedy będzie wymiana.Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jucha
Capo

Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GORLICE Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:03, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
saron22 napisał: | Ja mam u siebie kpl. Sparco -35 z allegro. Co konkretnie chcialbys wiedziec??
Powiem ci tak: -35 to juz spore obnizenie i ciezko bylo jezdzic przy takim setupie. Konkretnie to nie to ze jezdzic ale raczej wjechac do garazu nie obcierajac wydechem. Ale podlozylem u siebie gumowe podladki pod sprezyny na tylna os +10mm i teraz jest ok. Auto wyglada tak jak trzeba i jest duzo sztywniejsze na zakretach. | -saron,jaki masz prześwit na całości podłogi lub najnizszy punkt od ziemi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:36, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jucha, dobre pytanie - powiem ci ze nie mierzylem tego w ten sposob. W pierwszej wersji bylo tak ze mialem problem z wjazdem do garazu i dlatego podlozylem te gumowe podkladki 1cm na kazda strone. I teraz jest dobrze. Moge ci cyknac foto ale dopiero jak snieg stopnieje bo nie moge sie dostac do garazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jucha
Capo

Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GORLICE Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:00, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
saron22 napisał: | Jucha, dobre pytanie - powiem ci ze nie mierzylem tego w ten sposob. W pierwszej wersji bylo tak ze mialem problem z wjazdem do garazu i dlatego podlozylem te gumowe podkladki 1cm na kazda strone. I teraz jest dobrze. Moge ci cyknac foto ale dopiero jak snieg stopnieje bo nie moge sie dostac do garazu. | -jak możesz to pstryknij parę fotek oraz pomierz co i jak na równym podłożu i puść na pw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackBoy
Capo

Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:12, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Zmieniłeś same sprężyny czy też amortyzatory?
saron22 napisał: | Ja mam u siebie kpl. Sparco -35 z allegro. Co konkretnie chcialbys wiedziec??
Powiem ci tak: -35 to juz spore obnizenie i ciezko bylo jezdzic przy takim setupie. Konkretnie to nie to ze jezdzic ale raczej wjechac do garazu nie obcierajac wydechem. Ale podlozylem u siebie gumowe podladki pod sprezyny na tylna os +10mm i teraz jest ok. Auto wyglada tak jak trzeba i jest duzo sztywniejsze na zakretach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:25, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
same sprężyny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jucha
Capo

Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GORLICE Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:51, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
saron22 napisał: | same sprężyny | -masz te prześwity-przód i tył
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackBoy
Capo

Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:00, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
a jak przejeżdżasz przez "próg zwalniający" to nie obcierasz podłoga?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:18, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
jucha napisał: | saron22 napisał: | same sprężyny | -masz te prześwity-przód i tył  |
jucha nie mam i nie bede mial poki nie przyjdzie odwiliż. Nie mam mozliwości wyjechac z garazu i porobic fotek bo po pierwsze boje sie ze w ogole nie wyjade a jak juz wyjade to na 100% nie wjade wiec samo rozumiesz.
jacek1g napisał: | a jak przejeżdżasz przez "próg zwalniający" to nie obcierasz podłoga? |
Podlogą nie obcieram - niekiedy zdarzy sie wydechem ale to musi byc dosc wysoki prog
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackBoy
Capo

Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:24, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
To ja się chyba skuszę na te sprężyny Sparco, bo cena bardzo przystępna . Poczekam tylko jak felgi przyjdą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:53, 14 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja uwazam ze jak za tą cene to bardzo rozsądny wybór. Po co przeplacac 2 czy 3 razy tyle za H&R czy Eibaha??
A jakie felgi zanabyles?? pochwal sie na forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackBoy
Capo

Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:07, 14 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Felgi mam identyczne jak Twoje, a zdjęciem pochwale się napewno jak już wszystko poskładam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|