|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:03, 04 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Najlepiej machnij foto, będzie od razu dla potomnych, a ja będę mógł sobie zamówić właściwą w ASO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 19:24, 04 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:09, 04 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Tą fotę widziałem i kiedyś się nią sugerowałem, okazuje się jednak, że nie do każdej zetki wchodzi tyle samo. Piotrek ma poliftową 2.0 i ma inną wartość na naklejce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z3_roadster
Soldati centrale
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:12, 04 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
jutro będzie fota, dzisiaj nie byłem w garażu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:37, 04 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Ok, jutro o 16 jadę nabijać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 8:03, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Fote z Z3M Coupe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:21, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Scarab tak jak ci pisałem w SMS mój katalog podaje 825g i tyle bym nabił. A jeśli są różne źródła informacji i rozbieżności w zakresie ilości czynnika to zawsze należy nabijać tą mniejszą ilość z uwagi na to, że układ z za małą ilością czynnika pracuje dużo wydajniej i skuteczniej niż gdy tego czynnika jest za dużo. To po pierwsze. A po drugie gdy okaże się, że jednak nabiliśmy za mało czynnika to bez problemu można dobić 100 czy 200 gram przy pomocy stacji do obsługi klimatyzacji. Natomiast odciągnięcie zadanej ilości czynnika nie jest niestety takie proste.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:07, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Hmm, a da się w jakiś sposób rozpoznać, ze nabiliśmy za mało czynnika? Jaki wpływ na prace klimy będzie miało nabicie o 100g mniej czynnika niż powinno go być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 9:11, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
klima jest mniej wydajna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:36, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
scarab napisał: | Hmm, a da się w jakiś sposób rozpoznać, ze nabiliśmy za mało czynnika? Jaki wpływ na prace klimy będzie miało nabicie o 100g mniej czynnika niż powinno go być? |
Będzie dokładnie tak jak Wania wspomniał, ale... No właśnie jak zawsze jest jakieś ale:
W starszych pojazdach gdzie tego czynnika było w układzie klimatyzacji dość dużo (dajmy na to wspomniane wcześniej 825g) w momencie gdy nabijesz 725 czy nawet 650 to kima nadal będzie dość skutecznie chłodzić. Różnicę możesz odczuć jedynie w bardzo upalne dni gdy z kratek nawiewu zamiast lodowatego powietrza poczujesz przyjemny chłód. Ale owy chłód może nie być wystarczający do schłodzenia całego wnętrza auta. Stąd właśnie w upalne dni są takie kolejki do "nabicia klimy" ponieważ wcześniej gdy nie było jeszcze tak gorąco to różnica była praktycznie nie odczuwalna.
Natomiast w nowszych autach gdzie czynnika stosuje się znacznie mniej (np 450g) to w momencie gdy zabraknie 100 czy 150g różnica będzie znacznie bardziej odczuwalna. Rachunek jest prosty: przy 450g brakujące 100g to prawie 1/4 całej objętości czynnika.
Przy 825 jest to ok 1/8 całkowitej objętości.
Należy pamiętać, że czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji nie mierzy objętości czynnika ale ciśnienie panujące w układzie. W momencie gdy wpuścisz jedynie 100 - 150g czynnika to czujnik już zezwala na uruchomienie sprężarki. Natomiast efekty pracy tego układu nie będą zadowalające. Natomiast jeśli wpuścisz ilość czynnika zbliżoną do tego co zalecił producent (broń Boże większą) to wtedy praca układu będzie efektywna i wydajna.
Wracając do tematu przepełnienia układu to dla pojazdów marki Scania w starszych modelach producent zaleca napełnienie 1450g +/- 50. Ja osobiście wytestowałem, że układ pracuje wydajnie już od ok 1000g ale jedynie do wspomnianych 1450g.
W nowszych modelach (po 2004 roku) producent zaleca napełniać układ jedynie 1235g czynnika i informuje o tym odpowiednią naklejką na przednim pasie i na ramie w okolicach sprężarki. Niestety katalogi nie rozróżniają tych dwóch modeli i dla obu pojazdów podają jednakową ilość czynnika czyli 1450g. I zdarzyło mi się z rozpędu do nowszego auta nabić 1450 zamiast 1235g. Efekt był taki, że ciśnienie w układzie momentalnie rosło powodując rozłączenie sprężarki. Po odciągnięciu nadmiaru czynnika układ zaczyna działać tak jak powinien.
Reasumując te wywody to jeśli w upalny dzień po włożeniu termometru w środkowe kratki nawiewu odczytasz temperaturę wydobywającego się powietrza w granicach 6-7 stopni to jest ok.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez saron22 dnia Pią 9:49, 05 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z3_roadster
Soldati centrale
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:10, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:30, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie jeszcze raz
Wszystko się zgadza, wg VIN u mnie być:
[link widoczny dla zalogowanych]
Czyli dokładnie ta sama co u Ciebie, zatem ładuję 900g
Muszę ją sobie dokupić, chociaż 40zł za takie coś to lekki rozbój
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:03, 06 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Pany, a ma ktoś jeszcze u siebie taką naklejkę?? Konkretnie chodzi mi o nr rzeczowy. Sprawdzałm u siebie po VIN i u mnie też powinna być taka sama naklejka. Ciekaw jestem tylko czy naklejka na której jest podane 825g czynnika też ma nr 8 391 026
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z3_roadster
Soldati centrale
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:06, 06 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
saron22 napisał: | Pany, a ma ktoś jeszcze u siebie taką naklejkę?? Konkretnie chodzi mi o nr rzeczowy. Sprawdzałm u siebie po VIN i u mnie też powinna być taka sama naklejka. Ciekaw jestem tylko czy naklejka na której jest podane 825g czynnika też ma nr 8 391 026 |
Ze zdjęcia wynika, że ma inny numer.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:50, 06 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Wojtek jeśli masz u siebie sprężarkę Seiko 64528391474, to sądzę, że tak jak Piotrek i ja powinieneś mieć 900g. Możesz mieć też Denso, wtedy nie wiem. Ja grzebałem po różnych katalogach w necie oraz w warsztacie w którym serwisowałem klimę i żaden z nich nie podawał 900g, tymczasem tyle właśnie powinno być. Dziś właśnie nabiłem 900. Wychodzi na to, ze także w temacie klimy w Z3 było milion wersji i kombinacji układów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|