|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smomat
Boss
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:45, 21 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Kurde...
Jutro idę do garażu i szukam w takim razie tej wtyczki!
Znowu jazda sie zaczyna jak z tempomatem, hahaha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batim
Przyjaciel Forum
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:48, 21 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Saron,
Wszystko fajnie, ale ja wlasnie jeszcze potrzebuje jak podłączyć sygnal z kompa do OBC. U mnie zasilanie i wszystko działa tylko nie pokazuje spalania bo na pewno nie ma polaczenia DME z OBC - zastanawiam się jak to w polifcie lub w 2xvanos przedlifcie jest rozwiązane.
Szukałem w schematach, które ja mam i nic nie znalazłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:10, 21 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Batim nad twoim problemem też już myślałem więc nie bój żaby świrze.
Generalnie OBC w wersji przed i polift różni się kilkoma szczegółami. M. in. połączeniem na OBC na pin 4 biało/czarny przewód.
W jednych wersjach ten przewód idzie na DME na pin 83 a w innych na zegary na wtyczę X17 pin 25.
Zegary u siebie zmieniałeś??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smomat
Boss
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:19, 21 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Saron22 napisał:
Cytat: | Do czujnika temperatury idzie żółta dwupinowa wtyczka X770 a do niej dwa przewody o kolorach pin 1 brązowo/szary, pin 2 brązowy |
A przypadkiem wtyczka w aucie nie jest czarna a w czujniku żółta ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:44, 21 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Jest tak jak napisałem wcześniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackBoy
Capo
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:50, 21 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
smomat napisał: | Ja też będę doposażał Z-tkę w OBD, na razie jestem na poziome zbierania "gratów". Komputer z manetką kupiłem wczoraj na allegro, a teraz rozglądam się za czujnikiem temperatury zewnętrznej. Na razie dowiedziałem się od Wanii, że czujnik jest za prawym halogenem.Z tego co się orientuje, to wiązka w polifcie jest gdzieś przy w tunelu środkowym przy skrzyni biegów. Polecam Ci galerie Blinket'a na pierwszej stronie swojej galerii opisuje wszystko - on dokładał OBC, tylko u niego to nie bangla nie wiadomo dlaczego.Mam wersję poliftową, Blinket też |
Nie bangla bo podłączył nie ta wtyczkę co trzeba. Ja mam OBC i wielokrotnie rozłączałem wtyczki od wyświetlacza i tam powinna być jak się nie mylę podłączona kostka koloru czarnego. Biała kostka jest wolna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smomat
Boss
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:57, 21 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Jacek, bo Ty masz ten sam rocznik, silnik, powiedz mi gdzie dokladnie jest wtyczka od czujnika temp. Zew. Bo OBC mam podlaczyc pod czarna wtyczke.
Rozumiem, ze manetke normalnie podlaczam do tej samej wtyczki co stara manetka jest podlaczona;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackBoy
Capo
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:26, 21 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam już fabrycznie zmontowany OBC, ale co nie co mogę posprawdzać jak jest u mnie. Z tego co pamiętam, jak kupiłem Zetkę na komputerze pojawiało się cały czas-40 st. C. Okazało się że brak czujnika, kable były przerwane. Przewody były urwane. Kable do czujnika idą pod górnym przednim pasem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batim
Przyjaciel Forum
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:43, 22 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
saron22 napisał: | Batim nad twoim problemem też już myślałem więc nie bój żaby świrze.
Generalnie OBC w wersji przed i polift różni się kilkoma szczegółami. M. in. połączeniem na OBC na pin 4 biało/czarny przewód.
W jednych wersjach ten przewód idzie na DME na pin 83 a w innych na zegary na wtyczę X17 pin 25.
Zegary u siebie zmieniałeś?? |
Zegary zostały od 4cylindrowej wersji.
Czyli muszę zegary od 6cyl 2xvanos wsadzić ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:57, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
batim napisał: |
Zegary zostały od 4cylindrowej wersji.
Czyli muszę zegary od 6cyl 2xvanos wsadzić ? |
Myślę, że w tym jest właśnie u ciebie problem. Wygląda na to, że jak miałeś silnik 4 cyl to ze sterownika silnika szedł sygnał do OBC . W momencie jak zmieniłeś silnik i sterownik to widocznie na taki, który nie przewiduje tej funkcji. Do kompletu powinieneś dołożyć zegary od takiego silnika jaki teraz masz w aucie i ewentualnie pociągnąć przewód pomiędzy OBC a zegarami.
Ale zanim to zrobisz przejrzyj jeszcze dokładnie schemat od swojego silnika i sprawdź czy któregoś kabla nie pominąłeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:24, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Smomat specjalnie dla ciebie fotka czujnika temperatury
Oraz foto żółtej wtyczki od czujnika temperatury:
Dla wszystkich zainteresowanych tematem montażu OBC u siebie zrobiłem foto wtyczki X10245 idącej do OBC. Takiej właśnie wtyczki musicie szukać u siebie w okolicach konsoli centralnej:
Myślę, że w tej chwili wszystkie wcześniejsze wątpliwości zostały rozwiane.
Pozdr.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smomat
Boss
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:16, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Już chyba bardziej 'za rączkę' nie mogłem być poprowadzony. Dzięki Saron!
po Twoich zdjęciach nasunęła mi się następna kwestia...
Czy możliwe jest to, że w wersji poliftowej wtyczka ma kolor czarny ? Ja u siebie żółtej wtyczki dziś nie znalazłem... Jedyna jaką znalazłem jest ta parę postów wyżej, która "na oko" ma takie samo wejście jak Twoja. Znalazłem jeszcze jedną po prawej stronie, ale znajduje się między pasem przednim-górnym i reflektorem, ale ma zupełnie inne wejście.
W grę raczej nie wchodzi nie poprowadzona instalacja do OBC/ czujnika temp. zew.?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smomat dnia Nie 20:27, 23 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackBoy
Capo
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:19, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam żółtą wtyczkę na czujnik temperatury zewnętrznej więc Ty też powinieneś miećSmomat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:37, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
smomat napisał: |
Czy możliwe jest to, że w wersji poliftowej wtyczka ma kolor czarny ? Ja u siebie żółtej wtyczki dziś nie znalazłem... |
Nie jest to możliwe. Posiadam dwie różne wersje schematów do Z3. Jedne dla rocznika 98 drugie od Jacka dla rocznika 99 polift i w obu przypadkach dla wtyczki X770 producent podaje kolor żółty. Dowodem tego jest zarówno moje auto (przedlift) jak i Jacka (polft). Więc Smomat masz u siebie dwie możliwości: pierwsza bardziej prawdopodobna to to, że kiepsko szukałeś a druga mniej prawdopodobna to taka, że akurat w przypadku twoje auta nie ma wiązki do OBC. W opcję nr dwa ja nie wierzę ponieważ Z3 było na tyle niszowym autem, że producent nie bawił się w produkcję dedykowanych wiązek do każdego egzemplarza. Z tego co zdążyłem zaobserwować to była stosowana jedna uniwersalna wiązka, która na przestrzeni kilku lat produkcji była w niewielkim stopniu modyfikowana.
Jest jeszcze opcja nr 3 w przypadku której blacharze podczas składania auta po wypadku założyli kostkę taką jaką mieli i mogła ona mieć kolor czarny. Nie pozostaje ci nic innego jak sprawdzić kolory kabli, które dla wtyczki X770 powinny mieć kolory brązowo szary i brązowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|