|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jwk
Soldati centrale
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:30, 17 Sty 2013 Temat postu: Różnice w budowie z3 zależnie od wersji silnikowej |
|
|
Witam,
Czy mógłbym prosić szanowne grono o uzupełnienie spisu różnic pomiędzy częścią mechaniczną zetek.
Dokonałem w życiu jednego swapa - (nie w bmw) i w tamtym przypadku konieczna była wymiana wszystkiego od silnika poprzez skrzynię, wał do mostu włącznie.
Ponadto są różnice w zawieszeniu. Wydech, hemple rzecz oczywista.
Z forum wiem, ze jest możliwy swap z 4 na 6 cylindrów bez zmiany skrzyni, więc skrzynia i reszta pozostaje ta sama.
W folderze znalazłem, że poszczególne wersje miały różne przełożenia mostu.
1. Czy dyfry różniły się wytrzymałością, czy tylko ilością zębów?
2. Czy manualne skrzynie występowały w różnych wersjach zależnie od silnika?
3. Czy wały były różnej długości lub z innym wielowypustem?
4. Czy są różnice w budowie podłogi pod wydech lub skrzynię (inne mocowania lub przetłoczenia) ?
5. Czy chłodnica jest taka sama?
6. W jaki sposób jest korygowane rozłożenie masy R6 względem R4?
7. Czy silniki mają inne łapy mocujące?
8. Czy przednie zawieszenie jest innej konstrukcji?
Z góry dzięki.
Myślę, że zebranie takich informacji może się komuś przydać w praktyce.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jwk dnia Czw 8:32, 17 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 9:16, 17 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
na wiekszosc pytan znajdziesz odpowiedz na realoem... mozesz napisac do Batima, Sarona i Madmarxa - oni maja rozne swapy z roznych silnikow za soba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:50, 17 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Czy jest mozliwość swapa z 4 na 6 cyl. to nie mam 100% pewnosci - musialbys spytac o to Batima. On u siebie robil taka operacje. Ale na pewno skrzynie z wersji 6 cyl sa ze soba bez problemu zamienne.
Ad.1 Nie jestem pewien czy procz ilosci zębów nie bylo roznic typu doza i mala glowa
Ad.2 Na pewno M mialo inna skrzynie
Ad.4 Sa na pewno roznice w budowie podlogi pomiedzy M a nonM. W M akumulator jest w bagażniku na srodku (aby moc zamontować podwójny wydech) a w nonM po prawej stronie. Pomiedzy wersjami 4 i 6 cyl nie sadze by byly jakies roznice. W pierwszych rocznikach tj 1996 nie bylo mocowań na rollbar.
Ad.5 Chłodnica praktycznie w kazdej wersji silnikowej jest inna.
Ad.6 W wersji 6 cyl. akumulator jest umieszczony w bagazniku
Ad.7 Tak, rożne silniki mają rozne lapy mocujące
Ad.8 Przednie zawieszenie w M jest innej konstrukcji. Pomiedzy 4 a 6 cyl nie ma roznic. Za to w tylnym zawieszeniu sa roznice. Konkretnie to różnia sie tylne wahacze ktorych byly az 3 wersje: wąska dupa - 4 cyl., szeroka dupa - 6 cyl i polift, ///M.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:31, 17 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
2. Tak. 1,8-2,5 ma krótszą troszkę 1 i 2 ale pasi. 2,8 i M ma tą samą skrzynię. 3.0 ma tą samą co M S54 itd.
3. Wały różne 1,8-1,9 bo mała głowa, potem 2,0 - 2,8 ale głowy nie dam że się różnią musiałbym widzieć.
8. wahaczami bym się nie przejmował. M ma węższe jeszcze niż 1,8 tylko wzmocnione.
Resztę Ci Saron elegancko odpowiedział.
No i Wania miał rację jakbyś przeleciał realoem to większość byś bez problemu znalazł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jwk
Soldati centrale
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:46, 17 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
saron22 napisał: |
Ad.2 Na pewno M mialo inna skrzynie
Ad.4 Sa na pewno roznice w budowie podlogi pomiedzy M a nonM. W M akumulator jest w bagażniku na srodku (aby moc zamontować podwójny wydech) a w nonM po prawej stronie. Pomiedzy wersjami 4 i 6 cyl nie sadze by byly jakies roznice. W pierwszych rocznikach tj 1996 nie bylo mocowań na rollbar. |
Czyli, że do R6 nie da się przełożyć kompletnego wydechu z M?
Cytat: | Ad.5 Chłodnica praktycznie w kazdej wersji silnikowej jest inna. |
Czy mocowania są w innych miejscach? Czy sama chłodnica jest inna?
Cytat: | Ad.6 W wersji 6 cyl. akumulator jest umieszczony w bagazniku |
Moja 1,9 ma aku po prawej stronie w bagażniku.
Cytat: |
Ad.7 Tak, rożne silniki mają rozne lapy mocujące
|
Czy te łapy są specyficzne tylko dla z?
Marqz napisał: | 2. Tak. 1,8-2,5 ma krótszą troszkę 1 i 2 ale pasi. 2,8 i M ma tą samą skrzynię. 3.0 ma tą samą co M S54 itd. |
No i ta dwójka jest troszkę za krótka
Cytat: |
3. Wały różne 1,8-1,9 bo mała głowa, potem 2,0 - 2,8 ale głowy nie dam że się różnią musiałbym widzieć. |
Fotka by wystarczyła?
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.
Jak już z grubsza ogarnę, to zagłębie się w realom. Brakowało mi podstaw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:46, 17 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Marqz napisał: | 2. Tak. 1,8-2,5 ma krótszą troszkę 1 i 2 ale pasi. 2,8 i M ma tą samą skrzynię. 3.0 ma tą samą co M S54 itd.
|
Marqz jestes pewien ze 2,8 i M ma identyczna skrzynie?? Ja slyszalem kiedys ze M ma skrzynie taka jak E36///M3 3,0 czy tez 5 biegowa ale wzmocnioną w stosunku do cywilnych wersji.
jwk napisał: | Czyli, że do R6 nie da się przełożyć kompletnego wydechu z M? |
Niestety ale bez ciecia podlogi nie da sie tego zrobic ze wzgledu wlasnie na akumulator umieszczony w bagazniku. Jedyna rada to albo wyciąć z podlogi skrzynke akumulatora i przenieść na srodek tak jak w ///M. Ja zrobilem troche inaczej - kolektor wydechowy plus katalizatory i caly kpl. srodkowy odcinek wydechu zamontowalem z Z3///M natomiast końcowy tłumik zamontowałem z E36///M3 3,2 ale musialem go przerobić a konkretnie zaadaptować do Z3.
jwk napisał: | Czy mocowania są w innych miejscach? Czy sama chłodnica jest inna? |
Mocowania są w tych samych miejscach. Chlodnice rożnią sie wielkościa, gryboscia rdzenia, przyłączami itp.
jwk napisał: | Czy te łapy są specyficzne tylko dla z? |
Nie, to sa zwykłe łapy z E36.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:23, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
saron22 napisał: |
Marqz jestes pewien ze 2,8 i M ma identyczna skrzynie?? Ja slyszalem kiedys ze M ma skrzynie taka jak E36///M3 3,0 czy tez 5 biegowa ale wzmocnioną w stosunku do cywilnych wersji.
|
Realoem podaje od 97 roku identyczne numery i identyczne skrzynie dla 2,8 i M s50. Nawet e36 3.0 z 92 roku ma tą samą skrzynię po numerach.
Poza tym kupiłeś silnik bez skrzyni czy ze skrzynią ? Jeżeli bez to widzisz że pasuje P&P jak ze skrzynią to mogłeś porównać czy czymś się różnią.
jwk napisał: | No i ta dwójka jest troszkę za krótka |
Na tej skrzyni zrobisz ponad 8 dych na dwójce. Na skrzyni z 2,8 i tak nie zrobisz 100 km/h na 2 musisz wbić 3.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Pią 8:23, 18 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jwk
Soldati centrale
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:14, 19 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
saron22 napisał: |
jwk napisał: | Czyli, że do R6 nie da się przełożyć kompletnego wydechu z M? |
Niestety ale bez ciecia podlogi nie da sie tego zrobic ze wzgledu wlasnie na akumulator umieszczony w bagazniku. Jedyna rada to albo wyciąć z podlogi skrzynke akumulatora i przenieść na srodek tak jak w ///M. Ja zrobilem troche inaczej - kolektor wydechowy plus katalizatory i caly kpl. srodkowy odcinek wydechu zamontowalem z Z3///M natomiast końcowy tłumik zamontowałem z E36///M3 3,2 ale musialem go przerobić a konkretnie zaadaptować do Z3.
|
Czyli, że udało się zachować akumulator i zapas na swoim miejscu?
Przeróbka tłumika z e36 m3 dotyczyła tylko mocowań tłumika, czy trzeba było rzeźbić przy puszce lub/i rurach?
[quote="Marqz"] saron22 napisał: |
jwk napisał: | No i ta dwójka jest troszkę za krótka |
Na tej skrzyni zrobisz ponad 8 dych na dwójce. Na skrzyni z 2,8 i tak nie zrobisz 100 km/h na 2 musisz wbić 3. |
Wydawało mi się, że do odcięcia wskazówka dochodzi do 9.
Jeszcze raz dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:56, 19 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
jwk napisał: |
Czyli, że udało się zachować akumulator i zapas na swoim miejscu?
Przeróbka tłumika z e36 m3 dotyczyła tylko mocowań tłumika, czy trzeba było rzeźbić przy puszce lub/i rurach?
|
Akumulator zostal na swoim miejscu, zapas rownież moglby zostac ale ja akurat zrezygnowalem z zapasu.
Niestety aby zaadaptować wydech z M3 trzeba było rzeźbić i mocowanie tłumika i rury ktore do niego wchodza. Konkretenie chodzi o to, że w M3 rury wlotowe sa proste a w Z3 musiałem wstawic kolana aby ominąć mocowanie dyfra w belce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jwk
Soldati centrale
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:21, 19 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dopiero teraz skumałem, że M3 ma jeden tłumik. Może warto przywrócić zapas? Zawsze to jakaś masa na tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:10, 19 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ja bez problemu moge przywrocic zapas - wszystkie mocowania sa ale po pierwsze chcialem wlaśnie zaoszczedzic na masie, po drugie mam z przodu hample 325mm wiec fabryczna dojazdowka mi nie wejdzie, a po trzecie raz mialek okazje zmieniac kolo w Z3 i nie mam zamiaru nigdy wiecej tego robic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batim
Przyjaciel Forum
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:56, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
To może dodam, że u mnie jest silnik z E46 i np. łapy musiałem dokupić od E36 R6. Pasowało bez problemu. Na łapach od e46 silnik był za blisko chłodnicy i wentylator od visko prawie jej dotykał.
Ja wstawiłem skrzynie biegów od R6, którą kupiłem razem z silnikiem.
Most został od 1.8 i na razie wytrzymuje tylko biegi bardzo krótkie są.
Musiałem skrócić wybierak, żeby mieć możliwość normalnego wbijania biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jwk
Soldati centrale
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:32, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
To ja chciałem potwierdzić, że przy m44 na dwójce wskazówka przekracza 90.
@Batim. Czy przy 1.8 aku też masz w bagażniku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batim
Przyjaciel Forum
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:53, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
W sumie ja nie wiem ile mam na 2 biegu. Sprawdzę jak będę miał okazję.
Akumulator mam w tym samym miejscu co M44 z tyłu po stronie pasażera.
Jednak jak kupowałem zetkę to widziałem 1.8 z akumulatorem z przodu. Nie wiem czy to kombinowane z nią coś było czy tak wyjechała z fabryki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|