|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:35, 17 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
jwk, ja rozebrałem swoją starą skrzynię i powiem Ci że pomysł z podmianką kół zębatych można sobie wybić z głowy. Tak jak napisał saron, najwcześniej można kombinować przy dyfrze. Krótko - z3 2.0 ma 9 dych na 2 biegu przy swojej skrzyni i 3,45 dyfrze. 2,8 ma na 2 biegu 100 km/k przy swojej skrzyni i dyfrze 3,15. Chcesz mieć 100 na 2 biegu to musisz zmienić i skrzynię i dyfer na 2,8 albo znaleźć dłuższy dyfer ale wtedy przyspieszenie ucierpi i lipa. Wszystko to ktoś wyliczał i dobierał nie bez przyczyny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jwk
Soldati centrale
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:57, 17 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
saron22 napisał: | Ja wiem jak wygląda dyfer i jaką ma zasade działania wiec nie musisz mi wklejac rysunków. Wiem też jak sie zmienia przełozenia dyfra. Wcześniej cała dyskusja była na temat zamienności skrzyń pomiedzy 4 a 6 cyl oraz o przełożeniach w nich a ty nagle z dyfrem wyjezdzasz. |
Przepraszam za wklejenie obrazka z dyfrem. Przesadziłem.
Może wcześniej zbyt skróciłem tok rozumowania.
Z przełożeń skrzyni widać, że nie bardzo od siebie odbiegają. Dajmy na to różnica na dwójce jest rzędu 1%.
Na dyfrze jest to już rzędu 10%. Może i po zmianie dyfra 100 na budziku nie będzie, bo zabraknie tego 1%... ale prawie... Choć ponoć prawie robi wielką różnicę.
P.S. Ten 1% może zrobić zdarty bieżnik na oponie, ale tego prędkościomierz już nie pokaże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:07, 17 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Jeszcze pozostaje kwestia odcinki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:00, 17 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Tyż prowda. Tylko pytanie jeszcze kto i jak to zrobi, ile to kosztuje itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:05, 17 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Marqz napisał: | Tyż prowda. Tylko pytanie jeszcze kto i jak to zrobi, ile to kosztuje itd. |
Marqz mialem na mysli raczej to ze w roznych silnikach na różnym poziomie obrotów ustawione jest odciecie wiec co ma bezpośredni wpływ na predkość maksymalną na danym biegu.
Ja np po swapie na S50 na drugim biegu dobijam cos do ok 120km/h na seryjnej skrzyni i dyfrze z 2,8
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:12, 17 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
saron22 napisał: | Marqz napisał: | Tyż prowda. Tylko pytanie jeszcze kto i jak to zrobi, ile to kosztuje itd. |
Marqz mialem na mysli raczej to ze w roznych silnikach na różnym poziomie obrotów ustawione jest odciecie wiec co ma bezpośredni wpływ na predkość maksymalną na danym biegu.
Ja np po swapie na S50 na drugim biegu dobijam cos do ok 120km/h na seryjnej skrzyni i dyfrze z 2,8 |
Wiem saron. Mi chodzi o to żeby przesunąć odcinkę to albo się gmera w mapach albo wgrywa inne. Ja nigdy tego nie robiłem. Wiem że można sobie kupić fejsa galleto i samemu próbować wgrać ale po pierwsze trzeba już mieć mapy które by odcinkę miały na 7 tyś (mówię tutaj o M52 bo //M wiadomo ma dalej odcinkę), albo umieć to zrobić gdzi nie znam nikogo kto to umie zrobić. Wioskowe tunery tylko wgrywają mapy dostarczone przez njakiegoś znanego tunera - dostawcę. Do tego jak wiemy silnik powinno się stroić pod jego stan. Dlatego napisałem że zależy kto to zrobi i za ile. Np. taki Godula w krakowie poniżej 1,5 tyś. nie zejdzie przy benzynie itd. A i wiem że hamerykańce mieli takiego chipa wpinanego pod obd pod maskę i robiłeś klik przyciskiem i już wskakiwały mapy z przesuniętą odcinką ale oni mają ine te silniki pod ich benzynę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|