Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pompa ABS
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:42, 17 Lis 2011    Temat postu:

No to by mnie carsoft wpuścił w maliny. Błąd jest i kumpel mi kiedyś coś wspominał że to klasyczna bolączka e36. Domyślam się że czujnik prędkości obrotowej koła to czujnik ABS:


Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie ? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmarx
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:58, 17 Lis 2011    Temat postu:

Kabelki sprawdź. Jak będą ok, pojeźdź trochę i wymień czujnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:40, 17 Lis 2011    Temat postu:

No koniecznie. Zanim cokolwiek wymienię to sprawdzę czy przy następnym podejściu Inpa pokaże ten sam czujnik.
Problem wyszedł 1 raz gdy w zeszłym roku wymieniłem klocki z tyłu i klocki i tarcze z przodu plus zalanie nowym płynem + odpowietrzenie. Gdzieś czytałem że odpowietrzając tył w Tevesie należy to robić przy włączonej pompie (przekręconym kluczyku) żeby ciśnienie właściwe było. Nie wiem czy niewłaściwe odpowietrzenie mogło to spowodować. W każdym razie bez 2 zdań jak kupiłem samochód było ok i 1 raz się problem pojawił po zmianie klocków, tarcz i odpowietrzaniu. Co jakiś czas mi cyklicznie to wychodzi.
To był ten temat:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Czw 11:44, 17 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:51, 17 Lis 2011    Temat postu:

to o czym mowisz nie ma zadnego zwiazku z czujnikami ABS. U ciebie wyraznie wskazuje na usterke czujnika. Nie wiem co oznacza slowo trigger ale nie ma akurat tutaj wiekszego znaczenia.
W kazdym razie do sprawdzenia sam czujnik ABS (kable) oraz nadajnik sygnalu zwany pierscieniem ABS znajdujacy sie przy piascie lub polosi. Mozesz rowniez sprobowac dopchnac czujnik do nadajnika impulsow. Przerwa pomiedzy czujnikiem a nadajnikiem powinna wynosic ok 0,2 mm (do zmierzenia szczelinomierzem). Jesli to nie pomoze to zamien lewy czujnik z prawym, pojezdzij i sprawdz czy blad pojdzie za czujnikiem. Jesli tak to masz 100% pewnosci ze czujnik do wymiany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmarx
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:10, 17 Lis 2011    Temat postu:

Hm... bądź czujny. Przy DSC czujnik prawy i lewy się różni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:17, 17 Lis 2011    Temat postu:

madmarx a czym roznia sie owe czujniki predkosci ( moze oprocz dlugosci kabli) bo ja jeszcze nie spotkalem sie nigdy z przypadkiem aby czujniki poszczegolnych kol roznily sie od siebie). Z wyjatkiem oczywiscie dlugosci kabli ( czasami ale zadko moga roznic sie jeszcze jakims szczegolem w ksztalcie wtyczki) chyba ze jeszcze malo widzialem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:34, 17 Lis 2011    Temat postu:

Problemu dsc nie ma bo mam ASC+T Wink
Co do czujników to zrobie jak saron pisałeś, dzięki za rozwianie problemu odpowietrzenia bo już niewiadomo co człowiekowi po głowie chodzi.
Trigger to włącznik z anglickiego. Może to właśnie ten nadajnik sygnału ?
Czy ten nadajnik to ta zębatka co podaje sygnały i jest w piaście ?
Czy trudno będzie czujnik wyjąć ? WD40 itp ?

Apropos te czujniki są niedostępne tylko jedna używka na alledrogo. Oryginał ze 3,5 bomby wyjdzie. Wychodzi na to że tak nie padają jak przednie.
Mołotowa wpierdole do tego obrzympała i spokój będzie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:43, 17 Lis 2011    Temat postu:

czasem jest problem z wyjeciem czujnika tak aby go nie uszkodzic.
Tak, nadajnik to ta "zebatka" w zaleznosci od modelu auta montowana na piascie, polosi, tarczy hamulcowej (nie wazne gdzie, zasada dzialania ta sama). Pamietaj rowniez o dokladnym oczyszczeniu nadajnika z wszelkiego brudu, pylu z klockow i rdzy. Czasami to one sa przyczyna zakiego zachowania choc nie wierze ze Z3 ma tak zaawansowany system diagnostyki aby rozrozniac usterki nadajnika impulsow. Sprawdz tez luz na lozysku kola bo on tez moze powodowac takie zachowanie.
Jako ciekawostka: np w nowszych mercedesach system diagnostyki rozroznia kilka roznych usterek ukladzie czujnika i nadajnika impulsow takie np jak: zwarcie do + lub do - , przerwa w obwodzie, uszkodzenie samego czujnika, uszkodzenie nadajnika impulsow, zbyt duza odleglosc czujnika od nadajnika, luz na lozysku (chwiejny sygnal) itd. Kazdy z tych defektow generuje inny kod usterki i wtedy poszukiwania sa duzo prostrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:53, 17 Lis 2011    Temat postu:

W najgorszym wypadku jesli nie dostaniesz tylnego czujnika za rozsadne pieniadze to kupujesz najtanszy inny czujnik przelutowujesz kable i bangla

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:57, 17 Lis 2011    Temat postu:

gwoli ścisłości to co pokazuje inpa to dwie informacje a nie jedna
Pierwsza to :
nr i co czyli 65 (zonacza sensor jako taki), potem wheel speed sensor (czujnik abs)
drugie info to:
w wolnym tłumaczeniu "prawy tył uruchamia sygnał (uruchamia sygnał błędu - tego się domyślam)
częstotliwość błędu - 4 "

EDIT:

ASC AND/OR ABS WARNING LAMP ON
MODELS AFFECTED: 3 series (E 46), vehicles produced up to 9/98
FAULT: The ASC and/or ABS warning lamps are on, with fault code 31 or 41(rear wheel speed sensor) set
in memory.
CAUSE: Faulty rear wheel speed sensor.
SOLUTION: Replace the wheel speed sensor with a sensor with production date 22/08 or later.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Czw 13:07, 17 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:31, 10 Lut 2012    Temat postu:

Odświerzam dla ciekawych. Nic nie robiłem z czujnikiem, posprawdzałem tylko styki. Jeszcze w grudniu pojawił się błąd z INPY że pompa albo kable walnięte także pokazuje co chce raz pompa a raz czujnik. Odkąd zrobiło się zimno problemu nie ma i nie wyskakuje już w ogóle a jeżdżę non stop, normalnie w zimie, po 180 A4 też. Poprostu sterownik nie dostaje masakrycznej temperatury bo jest zimno to nie świruje. Klasyka jak w e39. Trzeba sterownik wykręcić i wysłać do rozcięcia i przelutowania/ogarnięcia któremuś z tych magików co to robią w e39. Założe się że jak temperatury wzrosną na wiosnę to kontrolki ABS/ASC znowu zakwitną Wink.
Pzdr
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:54, 26 Lip 2013    Temat postu:

Kontynuuję temat. Po wymianie przewodów i zacisków trochę pojeździłem i sprawa zdechła całkiem. Tzn. kiedyś kontrolki zaświecały się, po przekręceniu stacyjki gasły. Teraz świecą się non stop.
Cała przygoda zaczęła się gdy wymieniłem klocki i tarcze i odpowietrzyłem układ włącznie z wymianą płynu. Nie nie wymieniałem żednych czujników abs bo to pompa dostaje małpiego rozumu.

Błąd to:113 pump unit valves wiring harness

Wcześniej się go skasowało i było po problemie teraz nie da się usunąć.
Ludziska na forum e46 z tymi problemami piszą że sterownik jebnięty lub pompa. Wymieniają i najczęściej działa.
Mnie tylko zastanawia czy pompa ABS mopże być zapowietrzona poprzez moje dolewki wymiany i być może nie właściwe odpowietrzenie.

Wolę wypróbować wszystkie możliwości zamiast sypać kasę na części i próbować co to może być. Tym bardziej że sytuacja się pogarsza wraz z każdą moją ingerencją w układ hamulcowy a od przepompowania odrobiny płynu to pompa i sterownik nie wysiadają.
Moje pytanie brzmi: czy i jak odpowietrza się pompę ABS/ASC ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:29, 26 Lip 2013    Temat postu:

Poprawiałeś luty na sterowniku na pompie? Też miałem błąd 113 pump unit valves wiring harness. Po wyjęciu i rozcięciu sterownika okazało się że są w nim zimne luty. Poprawiłem je i błąd przestał się pojawiać, a przynajmniej od dwóch tygodni odkąd to zrobiłem go nie ma. Pojawia mi się jedynie błąd czujnika prędkości przy kole, ale będę go wymieniał na dniach Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:01, 26 Lip 2013    Temat postu:

No właśnie z tym jeszcze zwlekam. Ale to dla tego że pogorsza mi się sytuacja przy każdym majstrowanie z układem hamulcowym.
Rozcinałeś sterownik sam czy dałeś to do zrobienia komuś ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:05, 26 Lip 2013    Temat postu:

Samemu wszystko zrobiłem Smile Najgorzej jest go właśnie rozebrać, ale nóż do tapet w garść i dasz radę Smile Wyjąć z auta da się stosunkowo łatwo, wystarczy trochę pomanewrować, nie trzeba rozłączać przewodów hamulcowych ani nic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin