 |
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista

Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:51, 27 Lip 2014 Temat postu: piasta tył - demontaż |
|
|
W związku z wymianą linki ręcznego która ciężko chodziła zmuszony jestem do zdjęcia piasty i rozwiercenia pancerza starej linki (stara linka nie chce wyjść za nic w świecie).
I tu moje pytanie , jaki jest rozmiar klucza na nakrętkę piasty ? Niby 30 ale 30 jest jakiś luźny taki (śruba nie objechana a nasadka nowa) i przy próbie odkręcenia spada, a suwmiarką ciężko dojąć ,Chodzi o nakrętkę M22X1,5 33411125664 . Możliwe że było by to 29 ? może ktoś odkręcał i pamięta ? Niestety nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez spooky79 dnia Nie 14:53, 27 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:17, 27 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Może też być 28
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z3_roadster
Soldati centrale

Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:05, 28 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Żeby wymienić linkę ręcznego nie musisz zdejmować piasty, zdejmujesz tylko tarczę oraz szczęki uzyskując dobry dostęp do wybicia linki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista

Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:11, 28 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
z3_roadster napisał: | Żeby wymienić linkę ręcznego nie musisz zdejmować piasty, zdejmujesz tylko tarczę oraz szczęki uzyskując dobry dostęp do wybicia linki. |
prędzej to wybije wahacz z podwozia niż ten pancerz wybijak aż się pogiął cały na końcach , młot 10kg nie dał rady , tylko iskry szły  przy uderzaniu i nic poza tym. Z tego co sprawdzałem linka nie była od nowości wymieniana wiec pewnie nic ją już nie ruszy , tylko wiercenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z3_roadster
Soldati centrale

Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:24, 28 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
To w takim razie wyjmij półoś, obetnij linkę przy samym wahaczu i wiertłem działaj od strony półośki aż reszta wypadnie, piasty nie ruszaj bo łożysko uszkodzisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista

Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:43, 28 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
z3_roadster napisał: | To w takim razie wyjmij półoś, obetnij linkę przy samym wahaczu i wiertłem działaj od strony półośki aż reszta wypadnie, piasty nie ruszaj bo łożysko uszkodzisz. |
Chyba nie doczytałeś do końca o co pytałem
żeby wyjąć półoś muszę ją najpierw odkręcić ... a dlaczego to niby ma się łożysko uszkodzić jak piastę zdejmę ściągaczem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z3_roadster
Soldati centrale

Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:37, 28 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Doczytałem ale zakładam, że z tym sobie poradzisz, bo skoro masz luz na 30-tce a nakrętkę masz w dobrym stanie to użyjesz mniejszej nasadki u mnie jest na pewno 30 ale do odkręcania używałem nasadki wielokątnej bo zwykła właśnie miała lekki luz (oczywiście zabezpieczenie masz zdjęte
Co do uszkodzenia łożyska to nawet przy użyciu ściągacza nikt Ci nie zagwarantuje, że łożysko w wahaczu zostanie nienaruszone, uważam, że z powodu linki gra nie warta świeczki, lepiej zrobić to inaczej...ale tak jak mówisz na początku trzeba odkręcić półoś a z tym jest już problem.
Nie pamiętam ile tam jest dokładnie miejsca po zdjęciu bebechów od ręcznego, chodzi o to czy dałoby radę podejść z wiertłem "od frontu" ja mimo wszystko odsapnąłbym i zabrał się do tego jeszcze raz "od frontu" zanim narobisz sobie dodatkowej roboty z półosią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista

Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:45, 28 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Wiertłem nie da rady od frontu , od tyłu też problem . Co masz na myśli zabezpieczenie zdjęte ? Jest tam podkładka 33411124945 ale nie widzę aby coś tam było do zdejmowania lub odginania .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista

Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:51, 28 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Ok , już wiem o co chodzi z tą podkładką , być może przez nią klucz nie wchodzi tak głęboko jak powinien i trzyma się tylko na krawędzi . Muszę spróbować ją jakoś wydłubać .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z3_roadster
Soldati centrale

Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:16, 28 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
spooky79 napisał: | Ok , już wiem o co chodzi z tą podkładką , być może przez nią klucz nie wchodzi tak głęboko jak powinien i trzyma się tylko na krawędzi . Muszę spróbować ją jakoś wydłubać . |
Nie być może a NA PEWNO.
Musisz ją poodginać od nakrętki wtedy łatwiej ją wydłubać.
Od razu zamów sobie nową nakrętkę i podkładkę.
Skoro nie wiedziałeś o zabezpieczeniu to może też nie odkręciłeś takiego "klocka" (nr części 34411163978 ) mocowanego do osłony tarczy (2 śruby 6-tki) przez który przechodzi linka, po jego zdjęciu jest lepszy dostęp do otworu linki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez z3_roadster dnia Pon 15:23, 28 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista

Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:02, 28 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Pierwsze co go odkręciłem . Będę z tym walczył środa lub czwartek , jak coś dam zdjęcia .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|