 |
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amster
Przyjaciel Forum

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:05, 25 Lip 2013 Temat postu: Paliwo - jakie lejecie? 95 czy 98? |
|
|
Ja leje na zmiane 95 i 98. Z orlen/shell/bp. Pewno to jest to samo paliwo z Płocka, nie wlewam na małych prywatnych stacjach, tam chyba większa pokusa chrzczenia paliwa.
95 tańsza, ale chyba minimalnie więcej trzeba spalic. Teoretycznie powinien być mocniejszy na 95, ale to nieodczuwalne.
98 droższa, ale rekompensuje mniejszym zużyciem (bynajmniej wg mojego komputera). Pewno też ma więcej dodatków płukających.
Generalnie, różnice nie odczuwalne. Żeby pacjenta nie przyzwyczajać do jednego rodzaju to leję na zmianę.
Jakie Wasze spostrzeżenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smomat
Boss

Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:21, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Ja leję tylko 98. Na samym początku jak kupiłem auto to zalałem 95. Zalałem i za szybko mi 'zeszło'. Następnym razem zalałem 98 i na dłużej mi starczyła przy podobnej dynamice jazdy. Od tamtego momentu leję tylko 98. Tankuję wyłącznie na Orlenie, więc spełniam wymagania, żeby mieć Kartę Verv'y. Bonus jest taki, że za każdy litr paliwa Verva dostaję podwójną ilość punktów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sparkling Cocktail
Przyjaciel Forum

Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:51, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
tylko 95.
Cała reszta to zawracanie 4 liter w cywilnym aucie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 9:59, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Sparkling Cocktail co rozumiesz przez cywilne? w S50 producent przewidzial minimum 98 oktanow...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smomat
Boss

Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:00, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Czy ja wiem, czy "zawracanie 4 liter" ?
W służbowym aucie ( Skoda Octavia 1.9 Tdi 2009r ), jak zalewam zwykłą ropę, to po Warszawie przejeżdżam około 630-660km na baku. Jak zalewam Verve On, to na baku przejeżdżam 720-750km! Oczywiście bardzo podobna dynamika jazdy.
Więc nie do końca to jest zawracanie "4 liter"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smomat
Boss

Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:09, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Wania,
Ja mam instrukcje w PDF'ie do BMW Z3M i tam jest napisane:
Cytat: | Premium Unleaded Gasoline,
min. 91 AKI. |
Co w przeliczeniu daje 95-96 oktanów, bo tam jest jakaś rozbieżność między tym co w USA, a tym co w Europie ( każde Z3 było 'składane w USA ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 10:18, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
wlepa z zegarow:
wolnej chwili moze przejze instrukcje obslugi papierowa co mialem razem z autam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smomat
Boss

Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:23, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
no to nie wiem...
W instrukcji jest napisane tak jak powyżej.
Albo może coś mi się z przelicznikiem walnęło ?
91AKI to 98 naszych oktanów ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 10:29, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
moze masz instrukcje z wersji usa z3m z silnikiem S52
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vitia
Przyjaciel Forum

Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:50, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Ja leję tylko 95, wyłącznie na markowych stacjach. Mam to samo zdanie co Sparkling Cocktail. Jeśli nie trzeba tankować 98 to nie ma to sensu. Oczywiście, jeśli w instrukcji jest napisane, że trzeba 98 to nie ma tematu - trzeba takie lać Ale wydaje mi się, że u nas (a przynajmniej bez M) nie trzeba
Wania, w Twojej Mce widocznie jest wymagane 98, wtedy bym oczywiście tankował takie. W nowych Mkach jest tak na pewno.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez vitia dnia Czw 10:54, 25 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:24, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem szkopuł w spalaniu nie tkwi w ilości oktanów, a w jakości paliwa. Ja zawsze tankuję na "markowych" stacjach - Orlen, Lukoil, Shell itd. Z3 mam od niedawna większe doświadczenie mam na podstawie e46 z tym samym silnikiem. Po zatankowaniu paliwa za granicą automagicznie auto zaczyna nagle palić mniej. Mój rekord to 7,07L/100 km na paliwie zatankowanym w Budapeszcie. Oczywiście nie mówię tu o spalaniu na podstawie wskazania kompa tylko wyliczonym na podstawie tankowania do pełna. I różnica nie wynika bynajmniej z tego ze jechałem wtedy w trasie. Przykładowo w jeżdżąc po górach w Montenegro auto spaliło mi mniej niż w PL w trasie. Po prostu w PL na stacjach jest gówno, 98 auta palą mniej bo jest to trochę mniejsze gówno niż 95 i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swistar
Capo

Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 887
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: MAZURY Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:48, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Ja do zZz zawsze leję verve 98, do e60 Aga leje verve ON, syn do cuore leje 95, a do e36 też pewnie będzie lał 95.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:26, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Tak sobie czytam na temat paliwa jakie tankujecie i dorzuce swoje trzy grosze:
Osobiście tankuje 98 z uwagi ze mam pod maska S50 i tez na zegarach z M3 mialem ta wklejke o ktorej wspomnial Wania. Podobno sterownik od S50 przy paliwie 95 cofa zaplon i silnik nie osiąga pełnej mocy (swoja droga na 98 tez zadko ktory osiaga )
Na starym silniku lalem tylko 95 ponieważ nie odczuwalem żadnej ale to żadnej roznicy (procz ceny oczywiście) ani na mocy, ani na spalaniu ani na kuturze pracy silnika.
Tak sie sklada ze pracuję na terenie Naftobazy w Nowej Wsi Wielkiej i co nieco na temat rynku paliw wiem. Scarab wspomnial ze ważne by bylo to markowe stacje, ktos inny ze zdarza sie chrzczone paliwo i takie tam.
Aby rozwiać wszelkie wątpliwości na temat markowych i nie markowych stacji itp to na każdej stacji w województwie Kujawsko - Pomorskim sprzedawane paliwo pochodzi z tego samego zródła - oczywiście z Naftobazy w NWW. Nie ważne czy to jest stacja Orlen, Bliska, Neste, Lukoil, Carrefour, Auchan, Statoil, Moya itp. Wyjątkiem są stacje Lotos do których paliwo dojeżdża z rafinerii w Gdańsku (podobno też na stacje Shell paliwo typu VPowerRacing dojeżdza z Niemiec). Wiec nie ma różnicy na ktorej stacji zatankujemy paliwo - różnica jest tylko w cenie. Również wszystkie małe prywaciarskie stacje kupują paliwo w tym samym źródle. Osobiście tankuję paliwo na Auchan i robie to z 2 powodów. Wlasciwie to z trzech: 1. paliwo jest tam najtańsze, 2 jest to praktycznie najbliższa stacja mojego miejsca zamieszkania, 3. wiem, ze paliwo tam sprzedawane to to samo paliwo co na Orlen, Neste, Lukoil itp Na Naftobazie rozróżniają 4 rodzaje paliwa: ON (olej napędowy), Pb95, Pb98, Ekoterm czyli olej opałowy i dokładnie takie paliwo wyjezdza z Naftobazy. Nie wiem ja teraz sie to odbywa ale swojego czasu paliwo zwane Vpower, Verva, Ultimate itp bardzo szeroko reklamowane w telewizji dzieki ktoremu niektorzy wzbili sie na wyrzyny możliwości swoich i swojego silnika bylo otrzymywane w ten sposób ze do cysterny na nalewni bylo wlewane Pb98 i do tego przykładowo 4 wiadra dodatków. Mieszalo sie to w czasie drogi i w ten sposob powstawalo super hiper paliwo rakietowe pomagające utrzymać silnik w dobrej kondycji i pozwalające wykrzesać z niego 7 poty. Teraz ju to sie chyba tak nie odbywa ale nich nikt nie mysli ze kazda firma sprzedająca paliwo na Naftobazie ma swoj zbiornik, swój nalewak i sprzedaje paliwo w kosmicznej technologii No ale wiadomo ze reklama dźwignią handlu
W każdym razie pod Naftobaze podjeżdzają cysterny wszystkich czołowych firm sprzedających paliwa i wszystkie te cysterny podjeżdzają pod jeden i ten sam nalewak. Zeby nie byc gołosłownym na dniach wrzucę fotki cystern pod Naftobazą. Fotek z nalewni nie będzie ponieważ na terenie Naftobazy obowiązuje zakaz fotografowania.
Co do chrzczenia paliwa to wygląda to mniej wiecej tak:
Nie robi tego dystrybutor (naftobaza) tylko wszystkim leje z tego samego zbiornika. Nie robi też tego przewoźnik (firma zajmująca sie transportem paliw płynnych) ponieważ nie ma za bardzo jak, gdzie i kiedy. Poza tym cysterny sa plombowane. No i przewoźnik by nie mial z tego żadnych korzyści. Chrzczą paliwo jedynie małe prywaciarskie stacje na uboczu które nie maja zbyt dużych obrotów, przemiału itp. Dodają np do ON olej opałowy a do PB nafte, rozpuszczalniki i inne tego typu gówno. Dlatego ważne jest by unikać takich stacji ponieważ prawdopodobieństwo trafienia na nieuczciwego sprzedawce jest dość duże. Wszelkiego typu koncerny jak Auchan, Carrefour po pierwsze nie pozwolą sobie na takie praktyki po drugie jest tam tak duży zbyt, ze nie ma na to czasu. Po trzecie proces zrzutu paliwa jest zautomatyzowany wiec pracownicy nie mają do tego dostępu. Wobec powyższego smomat gwarantuję ci, ze to paliwo ktore lejesz na Orlenie to dokładnie to samo paliwo które ja zatankowałbym na Auchan w Warszawie. No ale wiadomo, ze efekt placebo potrafi zdziałać cuda.
Przewozem paliw płynnych dla dużych markowych stacji w większości zajmuje sie kilka dużych firm ktore wygrywają przetargi. Dla Orlen/Bliska wozi Orlen Transport, dla Lukoil LPG Polonia, dla Neste z tego co pamietam Nijman/Zeetank a dla Shella i BP Klacska. W tej chwili dla Carrefour i Auchan paliwo wozi Esppol. Dla innych mniejszych firm wożą w/w jak również prywatne formy transportowe zajmujące sie transportem paliw. W przypadku niektórych z tych firm jestem w stanie podać nazwiska kierowców i nr rejestracyjne aut ktore rozwożą jesli kogoś by to interesowało.
Jak ktos mial jakies pytania i wątpliwości to chętnie odpowiem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez saron22 dnia Czw 21:33, 25 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smomat
Boss

Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:14, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
No dobra, to że wszystko idzie od jednego dystrybutora to raczej wszyscy wiemy.
Ale jak wytłumaczysz mi to, że jak tankowałem zwykłą ropę, to przejeżdżałem mniej kilometrów niż jak zatankowałem Verva ON ? W Z-tce różnice w km są, ale nieznaczne. Tak jak pisałem powyżej w silniku Diesel'a są już to znaczne różnice i nie jest to tylko moje odczucie. Może właśnie te '4 wiadra' dodatków dają taką różnicę ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smomat dnia Pią 7:15, 26 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:20, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
smomat napisał: | No dobra, to że wszystko idzie od jednego dystrybutora to raczej wszyscy wiemy. |
No wlasnie zadko kto zadaje sobie z tego sprawe i patrzą z niedowierzaniem gdy mowie im ze na Carrefour tankuja to samo paliwo co na Neste, BP itd
smomat napisał: |
Ale jak wytłumaczysz mi to, że jak tankowałem zwykłą ropę, to przejeżdżałem mniej kilometrów niż jak zatankowałem Verva ON ? W Z-tce różnice w km są, ale nieznaczne. Tak jak pisałem powyżej w silniku Diesel'a są już to znaczne różnice i nie jest to tylko moje odczucie. Może właśnie te '4 wiadra' dodatków dają taką różnicę ? |
Zapewne to kwestia dodatkow i wyższej liczby cetanowej w paliwie Verva. Byc moze konstruktor samochodu przygotowywał układ wtryskowy i elektroniczny pod takie paliwo z marginesem bezpieczeństwa na zwykły ON.
Mnie raczej chodzilo o samo porownanie paliwa na poszczególnych stacjach.
Wiele osob mowi "ja tam tankuje tylko na Orlen/BP/Shell/Aral itp " a ja na to, ze tankuje na Auchan a kumpel na Carrefour a i tak wszyscy tankują jedno i to samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|