|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lokus88
Soldati
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Pon 0:26, 02 Sty 2012 Temat postu: Olej do man. skrzyni biegów |
|
|
Kiedy zmienić, i na jaki ?
Doszukałem się w serwisówce "M-ek", że jest dożywotni- dosłownie, wymiana nie jest zalecana...nie wiem jak z resztą normalnych Zetek.
Co prawda olej sprawdzony i jest czyściutki.
Myślałem żeby zmienić przy okazji bo i tak mam mały wyciek na łączeniu skrzyni z lewarkiem zmiany biegów, chyba padł simering.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:09, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ciekawe jest to pojecie "dozywotni" heheh
Producenci samochodow tlumacza to pojecie jako ze masz tak dlugo jezdzic na tej skrzyni az dokona zywota i sie rozypie i masz isc do ASO i kupic druga skrzynie biegow i dalej jezdzic. I tak to wyglada na zachodzie.
Natomiast Polacy mysla ze jest tam wlany niewiadomo jaki olej i ze dzieki niemu skrzynia wytrzyma z 2 miliony kilometrow i ciagle bedzie chodzic bez zarzutu. A jak wiemy rzeczywistosc jest zupelnie inna. Nic nie stoi na przeszkodzie aby olej zmienic. Na pewno jej nie zaszkodzisz. Ale nie licz tez na to ze jesli skrzynia w tym momencie juz niedomaga to ze wymiana oleju cokolwiek zmieni.
Jako ciekawostka: Mercedes poszedl juz tak daleko z dozywotnim olejem w skrzyniach biegow w W140 ze nie bylo tam korka spustowego. Byl tylko wlewowy w celu uzupelniania poziomu oleju w przypadku jakiegos wycieku. A skrzynia byla przewidziana na 200 tys km i po takim przebiegu jesli cos sie dzialo to nalezalo ja wymienic. Jesli pracowala dluzej to "klient ma przody"
Ale wiadomo ze Polak potrafi wiec polacy po prostu wyciagali skrzynie biegow, wiercili otwory spustowe, gwintowali, dorabiali korek i robili normalne wymiany oleju jak w kazdej innej skrzyni biegow. Tym samym podwajali zywotnosc w/w skrzyn.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lokus88
Soldati
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:05, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
To faktycznie ciekawa historia jednego słowa, no ale tak napisano cytuję :"Manual transmission – Lifetime fluid, no fluid change required" lingwistą to nie jestem ale tyle się orientuję Skrzynia ma się dobrze teoretycznie nic się z nią dzieje, standardowo słychać delikatny stukot przy ruszaniu na jedynce ale wiem że nie jestem jedyny Mam wrażenie, że chodzi ciut opornie ale to może być wrażenie bo jeżdżę na co dzień skodą praktik gdzie drążek zmiany biegów pływa jak w ciepłym maśle. No i pomyślałem o zmianie oleju przy okazji wymiany uszczelnienia, tylko co by tam dobrego wlać, może już ktoś z forum wymieniał olej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:31, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
looknij jaki masz kolor naklejki na skrzyni biegow. W zaleznosci od koloru naklejki stosowano rozne oleje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:51, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
piotres a czym mialby sie ten olej zabrudzic??
Tak jak pisalem wyzej: jesli wlejesz taki olej jak trzeba to na pewno nie zaszkodzisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lokus88
Soldati
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:03, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Może jakaś podpowiedź z tą naklejką na skrzyni, bo byłem już pare razy w kanale i naklejka nie rzuciła mi się w oczy. Dzięki za opinie co do pracy skrzyni, teraz będę spokojniej spał
No dokładnie tam olej raczej brudny nie będzie, bardziej miałem na myśli utracenie właściwości po 10 latach pracy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:47, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
na obudowie skrzyni biegow jest naklejka odpowiedniego koloru - zolta, zielona i jakas tam jeszcze. Looknij jaki kolor u ciebie ma ta naklejka a po jej kolorze rozszyfrujesz jaki powinienes wlac olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:01, 04 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Pewnie będzie MTF-LT1. Lejesz Castrol SMX-S 1,6 litra chyba jakoś 3 butelki kupiłem żeby starczyło i 1 niecała została. Już nie pamiętam ile, ale lej na równo z wlewem. Poprawi się zmiana biegów na nowym oleju po 5 tyś. km jak się olej - nie wiem "przegryzie" .
Teraz bym nie lał 75W-85 tylko bym skołował Amsoila Synchromesh-a czy jakoś tak ale ze specyfikacją 75W-30. Otóż czuć że skrzynia chodzi płynniej jak się olej rozgrzeje. To kwestia tego 85. Hamerykańce piszą że jak wlejesz ten ze specyfiakcją 30 to od razu chodzi manual dużo lepiej. Oczywiście taka skrzynia nie nadaje się na tor bo przy wysokich temperaturach się wysypie ale przy normanlej nawet sportowo-drodowej jeździe ta niska odporność na wysokie temperatury nie przeszkadza.
Gdybym lał drugi raz to bym kołował tego Amsoila. Poważnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lokus88
Soldati
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Pon 1:40, 09 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, mam MTF -LT 1 (żółta nakleja) u mnie była po stronie korka wlewu oleju. Jeżeli piszecie że skrzynie tak po prostu chodzą w zetkach to ok, wole zalać tym czym zalecają Tylko problem w tym że ponoć ten olej jest dostepny głównie w aso $$$.Znalałem coś tam na all ale 100zł za ltr. Podobno tak jak wyżej kolega napisał Castrol SMX-S 75W85 zastepuje olej bmw do skrzyń z MTF LT 1 tylko na ile jest to pewna informacja ???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lokus88 dnia Pon 8:51, 09 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lokus88
Soldati
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:13, 10 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
No to w takim razie szukam ATF valvoline mtf-lt1 <ok> mam nadzieje że pod hasłem "spece" kryje się wykwalifikowany mechanik a nie Pan Józio hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:56, 10 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: | mam nadzieje że pod hasłem "spece" kryje się wykwalifikowany mechanik a nie Pan Józio |
Juz nie przesadzajcie, nie robcie z Z3 nie wiadomo jakiego majstersztyku! przeciez to auto jest na podzespolach E36 produkowanego od 1991 roku!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmarx
Soldati centrale
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:47, 10 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Cicho, bo się wyda!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emek
Soldati centrale
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:40, 10 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
A mnie pan w ASO gdy zamawiałem olej do szkrzyni zapytał czy to na bank zamawiam ten co trzeba, bo jak wleje zły to mi skrzynia pożyje 100km i umrze haha
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Emek dnia Wto 23:40, 10 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lokus88
Soldati
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Śro 0:59, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Nie to miałem na myśli, po prostu nie wiedziałem co rozumiesz przez to pojęcie
Valvoline nie mogę dorwać ale podobno LT1 z LT2 są wymienne tak twierdzą w ASO i leją bez oporu - wiem że ten drugi ma specyfikacje SAE 75W80 API GL-4 więc taki gdzieś dorwę i po krzyku. Olej niby lifetime ale podobno różnica po wymianie odczuwalna...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lokus88
Soldati
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:07, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
piotres napisał: | Dlatego wlasnie mysle ze jesli ma byc cos zrobione dobrze to zrob to sam ! |
Ostatnio zaczynam wyznawać tą samą religię i też zauważyłem tą zależność że oboje mogą spieprzyć ale jest jeden + p. Józia nie weźmie pieniędzy za coś czego nie zrobił....Ja pisząc to co zacytowałeś miałem na myśli że są mechanicy i "mechanicy" że ten facet wiedział co leje i do czego, pomijam już że można przepłacać w dobrym serwisie a zrobić to samo u dobrego mechanika na podwórku z garażem. Ostatnio sam się przekonałem jak wykonuje usługi i podchodzi do klienta jedna z bardziej znanych firm tuningowych w Polsce. W myśl twojej zasady niestety nie zawsze jest czas, czy też można zrobić wszystko samemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|