|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emek
Soldati centrale
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:34, 23 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Rozkoduj tutaj ostatnie znaki VIN:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ukaże Ci się ile wszystkich płynów powinno być wlane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lokus88
Soldati
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:29, 23 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za stronkę sprawdzałem na niej wcześniej i wychodzi mi 1,1 l. do skrzyni i 6,5 l. w silniku...i dziwie się że do skrzynki tylko tyle, ktoś wcześniej pisał że kupował 3 butle i zostało mu z jednej trochę, a jak to wypada u was wg. stronki powyżej ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:28, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Lokus ja się pomyliłem bo już nie pamiętałem ile. Potrzebujesz olejownicę albo castrol smx-s ma takie dziubki już w butelce że nimi spokojnie dojdziesz z boku ze skrzynią na aucie.
Edit jeszcze raz.
Do mojej skrzyni do 2.0 6 cyl zgodnie z tym linkiem wchodzi 1,3 litra oleju. Castrol smx-s jest w butlach 0,5 więc tak jak napisałem 2 weszły i z trzeciej sporo zostało.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Nie 13:34, 29 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lokus88
Soldati
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:08, 01 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Wymieniłem na olej PENTOSIN zgodnie z normami SAE 75w80 i API GL-4 tak jak mają oleje z ASO do skrzyń MTF 1 i 2, podobno to olej na którym skrzynia opuszcza fabrykę, ile w tym prawdy nie wiem ale wiem że link powyżej dekodujący VIN trzeba traktować z przymrużeniem oka bo skrzynia zalana była po korek a po spuszczeniu oleju miałem jakieś 1,1 góra 1,3 litra a nie 1,6 Narazie powalających efektów w pracy nie ma ale warto było zmienić bo niezła zupka spłynęła o szarym kolorze, było widać bardzo drobne opiłki metalu,a przy sprawdzaniu stanu na bocznym korku olej wyglądał ok jednak na spodzie syf. Z wymianą nie miałem problemu bo użyłem pompki do zasysania oleju opałowego przy palnikach olejowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:22, 01 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
tam sa podane ilosci oleju do podzespolow w stanie suchym czyli tyle ile musisz wlac gdy podzespol jest nowy albo po naprawie i wszystkie elementy sa wymyte lacznie z obudowa. A tak zwane "wklady zapasowe" zawsze podaja mniejsza ilosc niz nominalnie. Niektorzy producenci pojazdow uzytkowych podaja objetosci olejow w 2 wartosciach wlasnie w stanie suchym i jako wklad zapasowy. Ta druga pozycja zawsze jest odrobine mniejsza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lokus88
Soldati
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:09, 02 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
No to wszystko jasne to ma sens ale powinni umieścić taką informację, że to stan suchy. Np. w manualu do motocykla mam opisane ilości tak jak napisał "saron22" , z filtrem bez itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pit
Soldati
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konstancin-Jeziorna Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:18, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Odgrzewam temat. Na amerykańskich forach często pojawia się temat zalewania skrzyni manualnej olejem ATF220. Czy ktoś z Was ma takie doświadczenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:27, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam takie doświadczenia. W BMW rodzaj oleju można było rozpoznać po kolorze naklejki na skrzyni (żółta, zielona, pomarańczowa itp). Ja z tego co pamiętam do swojego E36 zalewałem ATF.
Powiem ci więcej - zdarzało mi się zalewać skrzynie biegów ZF olejem silnikowym bo tak zalecał producent.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pit
Soldati
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konstancin-Jeziorna Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:59, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam się z czego wynikały różnice, że skrzynia S5D 250G raz była zalewana takim, a raz siakim olejem. Czy wiesz może co oznaczają dodatkowe cztery literu po oznaczeniu modelu? U mnie to jest S5D 250G --> TEJU.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pit
Soldati
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konstancin-Jeziorna Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:01, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Przepraszam --> TAJU
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:06, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Niestety nie mam takiej wiedzy. Nie mam też wiedzy dlaczego jedne skrzynie były zalewane takim a inne innym olejem. Być może było spowodowane to np krajem do jakiego taki samochód był eksportowany. Mam na myśli różnice klimatu i amplitudę temperatur w ciągu roku kalendarzowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pit
Soldati
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konstancin-Jeziorna Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:11, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ok. Kąsam intrygę W takim razie chyba spokojnie można założyć, że przy całkowitej wymianie, ten typ skrzyni można zalać Dexronem II bez względu na to, na czym jeździł wcześniej... A moje pytanie wynika po prostu z tego, że przez uszkodzony simmering wału uciekło sporo oleju, a mam akurat na półce świeżutkiego Mobila ATF220 to wymienię razem z simmeringiem w całości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
asmo
Soldati centrale
Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: psd Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:04, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
mam pytanie, ile wkoncu trzeba kupic tego oleju do skrzyni? niby na stronie millersa podaje ze 1 litr, wiec czy tyle na pewno starczy? skoro inna strona mowi juz 1,3L? czy taki millers EE Transmission 75w90 GL4, GL5 bedzie ok? czy kupic cos tanszego i nie koniecznie przeplacac za firme
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|