|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:19, 09 Paź 2012 Temat postu: ogrzewanie - problem |
|
|
Zaczęły się chłodne dni i pojawił się dziwny problem. Auto szybko się nagrzewa , temperatura ok , natomiast co do ogrzewania , na wolnych obrotach leci zimne , wystarczy że obroty podniosę do 1500-2000 i już zaczyna lecieć gorące , puszczam z gazu znów zaczyna zimne ... Poziom płynu w chłodnicy ok .Czy ktoś może wie co to może być ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:11, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
wyglada na to jakby pompa wody na wolnych obtorach pompowala za male cisnienie i woda szybciej sie wychladza niz pompa zdazy napompowac. Jak podniesiesz obroty to pompa sie szybciej kreci i jest dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 8:39, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
lub bardziej prozaiczna rzecz, linki od nagrzewnicy sa do wymiany i pomimo ze masz na max cieple to nie otwieraja do konca klapek i reszta jw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:23, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Tylko że jak podniosę trochę wyżej obroty to leci gorące powietrze , jak by pompa nie wyrabiała to przypuszczam że silnik by się przegrzewał na wolnych , a nic takiego się nie dzieje (mimo stania w korkach jest i było jak dotąd ok). Czytałem na forach na temat elektrozaworu przy nagrzewnicy że przy słabym ciśnieniu może się zamykać jeśli będzie niesprawny ... chyba będzie trzeba to rozebrać i sprawdzić jego działanie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackBoy
Capo
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:02, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
elektrozawór do wymiany, miałem to samo i wymiana pomogła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:18, 13 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
W pierwszej kolejności jeszcze postanowiłem sprawdzic czy układ nie jest zapowietrzony , nagrzewnica jest stosunkowo wysoko i mogło by się gdzieś tam zapodziać trochę powietrza . Tak też było. Prosty sposób na odpowietrzenie. Podjechałem przodem pod podjazd , aby auto stało pochylone do tyłu , tak aby najwyższym punktem układu chłodzoącego byl korek chłodnicy . Odkręcamy korek , zapalamy silnik , zagrzewamy i obroty ok 1500-2000 na na 2-3 min aż przestaną lecieć bąbelki powietrza. Zakręcamy korek i po problemie . Dlaczego auto pochylone ? powietrze zawsze ucieka w najwyżej położony punkt . Cała operacja zajęła ok 15 min , od tego momentu przejechane juz ok 250 kilometrów i zero problemów z ogrzewaniem . Dobrze że skończyło się prostym do rozwiazania problemem gdyby trzeba było wymieniać zawór to pewnie trochę by kosztował ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:26, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz a mianowicie po odkręceniu korka (na zimnym)poziom płynu się podnosić o jakie 5-7 cm do kreski "cold" , natomiast bez odkręcania poziom płynu jest 5-7cm poniżej kreski (po przejechaniu pewnego dystansu i ostygnięciu silnika). Czy tak ma być ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:47, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Na zimnym nie ma sie podnosic do kreski Cold tylko tyle ma byc na zimnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:13, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Wyglada tak jak by po odkręceniu korka i dostaniu się powietrza płyn skąś spływał i podnosił poziom , nie mam pojęcia o co chodzi ... może jest jeszcze gdzieś zapowietrzone , spróbuje odpowietrzyć jeszcze raz ...
pierwszy raz z czymś takim sie spotykam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:00, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Problem zmieniającego się poziomu płynu rozwiązany , przyznam szczerze że spotkałem się z tym pierwszy raz ,człowiek całe życie się uczy .
Przyczyną okazała się zerwana/odczepiona rurka wewnątrz chłodnicy która jest odpowiedzialna za pobór płynu z zbiorniczka wyrównawczego.Zdjęcia przedstawiają to o czym mówię ,pewnie mało kto rozbiera chłodnice więc bez zdjęć nie było by wiadomo o co chodzi. Przy okazji będę jeszcze wymontowywał termostat do sprawdzenia , potem sklejanie chłodnicy i w weekend montaż , wtedy też zamieszczę więcej zdjęć , może komuś się przydadzą.Co do chłodnicy zastanawiam też się nad zakupem nowej (gdyby stara po montażu przepuszczała , coś takiego jak firma NISSENS może ktoś stosował ? Koszt nowej 360zł , o zwykłych "no name" nawet nie wspominam choć cena mega (160zł) .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:23, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ja na twoim miejscu bym sie nie bawil w klejenie tego tylko kupil bym Nissensa i masz na 10 lat spokoj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:28, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
może źle się wyraziłem bardziej złożyć a nie skleić , tam jest uszczelka , trzeba ją tylko wyczyścić , przelecieć cienko silikonem wysokotemperaturowym i pozaginać boki obudowy chłodnicy , kiedyś widziałem jak robią tak w serwisie chłodnic i podobno to normalna operacja na chłodnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:04, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Wiem o czym mowisz i wiem ze oni tak robia. Z ta roznica ze oni zakladaja nowe uszczelki i kazda jedna chlodnice sprawdzaja pod katem szczelnosci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:55, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
dlatego też nie wykluczam kupna nowej , a już napewno na wiosnę kiedy to trasy będą większe ,nie był bym sobą gdybym nie spróbował tego zrobić , tak z czystej ciekawości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vitia
Przyjaciel Forum
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:14, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ja kupowalem Nissensa do E36, wszystko dziala jak nalezy, wykonanie na wysokim poziomie.
Co do tych no-name to kumpel taka tez do E36 zalozyl, no i trzeba przyznac, ze 2 lata jezdzi i rowniez wszystko jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|