 |
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo

Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:02, 19 Kwi 2011 Temat postu: Obniżenie tyłu |
|
|
Czy możecie coś polecić na obniżenie tyłu o jakieś 2cm?
Chodzi mi o jakieś konkretne springi, sprawdzone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 13:15, 19 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
M-technic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:42, 19 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ja bym chetnie obnizyl przod wlasnie o 15 gora 20 mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:03, 19 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
nie wiem czy mam M suspension ale sadze ze nie. A masz gdzies na oku takie springi?? Polinkuj cos
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo

Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:31, 19 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Hej. Nie wiem jak to sprawdzic . Rozkodowalem VIN ale nic tam nie ma odnosnie zawiechy. Sprawdzilem na REAL OEM i BMWFANS w katalogu ale springi nie sa zaznaczone zadnym numerem na zadym schemacie...
[link widoczny dla zalogowanych] - to moja zawiecha.
Dobra ale jest inna sprawa. Poprzedni wlasciciel powiedzial mi ze wsadzil gumy pod sprezyny zeby podwyzszyc auto... poniewaz zahaczal o wszystkie progi.
Dzis położyłem się na ziemi i zobaczyłem, że mam gumy wsadzone zarówno pod jak i nad sprężyną 0_o. Wiem, ze tam sa oryginalnie gumy ale takie o wysokosci 5mm okolo... ja mam natomiast wsadzone dwie takie gumy podwyzszajace jeszcze na te gumy zdaje się... w sumie okolo 3cm w górę jak sadze.
Problem by się rozwiązał jak sądzę po wyjęciu tych nieszczęsnych gum.
Mam pytanie do Was - czy, żeby wyjąć te gumy to trzeba jakoś mocno walczyć? Wystarczy ściągnąć tylko springi? Czy jest z tym dużo roboty?
W sumie cieszę się, że one tam są bo pewnie zrezygnuje z szukania sprężyn obniżających jesli pójdzie w dół z 3cm.
Załączam fotę jak to wygląda.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sviru dnia Wto 20:19, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo

Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:48, 19 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Vehicle code CH31
Series Z3
Model Z3 2.8
Body type roadster
Catalog model ECE
Production date 1999 / 11
Engine M52
Transmission Unknown
Steering Left
Catalyzer YES
Additional Information for Vehicle code CH31Production FROM : 1998/09/01 TO : 2000/05/31
Engine M52TU
Engine Oil 6.50 Liter
Transmission Manual
Transmission Model S5D 320Z
Transmission Oil 1.30 Liter
Rear Axle Oil 1.70 Liter
Coolant(w/o Air Conditioner) 10.00 Liter
Coolant(with Air Conditioner) 10.00 Liter
Brake fluid 1.00 Liter
Piotres nie wiem gdzie ty patrzyles bo ja za cholere nie widze nic przypisanego do springow na tych schematach... chyba ze ot jestgdzies incziej niz w rear axle .
Fakt sa czarne ale zupelnie mi to nic nie mowi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sviru dnia Wto 19:51, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo

Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:13, 19 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
A to faktycznie torchę więcej masz tych info .
No widac na foto - sa te gumy. Jutro podjadę do mechaników zobaczę ile oni wezmą za wyciągnięcie tego ustrojstwa .
Widzę, żę tam dawali różne te gumy 5mm, 7.5mm i 10mm. U mnie wychodzi, ze mam te 7.5mm.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sviru dnia Wto 20:20, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo

Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:58, 19 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Zapytałem się poprzedniego właściciela przed chwilą jak to z tymi gumami było.
Są wsadzone na górze i na dole amora. Z tego co mówi auto poszło 3cm do góry.
Twierdzi, ze bez tych gum pokonywanie kolein, progów było bardoz trudne.
Kolejną ciekawą rzeczą, o której mówi jest jak twierdzi fakt, ze po wyjęciu tych gum koła będą jeszcze bardziej pochylone a co za tym idzie zużycie opon od wewnątrz będzie większe.
Fakt, ze już teraz jak auto stoi pochylenie jest więc sam nie wiem jak na to patrzeć.
Co o tym myśleć? Wyciągać czy też nie te gumy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sviru dnia Wto 22:59, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo

Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:52, 19 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Wciągnie, wciągnie... samemu nie dam rady tego zrobić. Nie mam aktualnie warunków. Zastanawiam się jednak... jeśli zawiecha jest tam oryginalna... to generalnie bez tych gum powinno teoretycznie być ok. Wiem, ze wszystkie z mają negatywne pochylenie i zjadanie opon od wewnątrz w pewnym zakresie jest normlane - (widziałem, ze ludzie co jakieś 10-15tys km przekładają opony z jednej strony na drugą w celu wydłuzenia ich życia).
Z jednej strony 3cm w dół to znacząca poprawa w wyglądzie... z drugiej może być utrata komfortu i większe zużycie opon.
Ciekaw jestem jak jest ze sterownością samochodu. Czy to jest zmiana in plus czy minus...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 7:17, 20 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
niestety podstawowa wada zawieszenia typu Mc Person jest to ze w miare ugiecia zawieszenia zmienia sie rowniez kat pochylenia kola a co za tym idzie powieksza sie negatyw. Zalety to prostota konstrukcji i nieskie koszty serwisowania. Po to by wyeliminowac ten problem skonstruowano zawieszenie wielowahaczowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 7:50, 20 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
co do niskosci zZz to ja nie wiem o co Wam wszystkim chodzi? ja jakos nigdy nie mialem jakis wielkich problemow w jezdzie... fakt, mam slady na dyfrze i tlumik od przyhaczenia o ziemie ale tylko na tyle i pretkosc jaki i hopka nie byly male, dodatkowo bagaznik pelny.
po miescie zadnych problemow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo

Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:52, 20 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Piotres zdaje się, że miałeś rację co do Msuspension u mnie:
Kod typu CH31
Typ Z3 2.8 (EUR)
Typoszereg E E36 (7)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji ROADST
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M52/TU
Pojemność skokowa 2.80
Moc 142
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka LEDER OREGON/SCHWARZ (Q2SW)
Data prod. 1999-11-22
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER
S299A LT/ALY WHEELS W MIXED TYRES
S305A REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES
S343A TECH INTERIOR-SURFACE CHROME MATT
S346A CHROME-LINE EXTERIOR
S390A SOFTTOP CLASSIC
S395A ROLL-BAR PROTECTION SYSTEM
S398A SOFTTOP OPERATION, ELECTRO-HYDRAULIC
S423A FLOOR MATS, VELOUR
S428A WARNING TRIANGLE
S441A SMOKERS PACKAGE
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
S530A AIR CONDITIONING
S550A ON-BOARD COMPUTER
S669A RADIO BMW BUSINESS RDS
S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
S704A M SPORT SUSPENSION
S710A M LEATHER STEERING WHEEL
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
L801A GERMANY VERSION
S818A MAIN BATTERY SWITCH
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET
S925A SHIPPING PROTECTION PACKAGE
S940A SPECIAL REQUEST EQUIPMENT
S209A LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%)
S520A FOGLIGHTS
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
Dlatego pewnie gość włożył gumy bo było mu za nisko... dziś byłem w zakładzie facet krzyknął 240zl za wyjęcie tych gum... trochę chyba przesadził...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 11:36, 20 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
mnie jakos ten argument o mniejszym scieraniu sie opon malo przekonuje - auto zostalo tak zaprojektowane i raczej duzo bardziej ogarnieci ludzie nad tym mysleli niz jakis "Pan Henio" ktory wstawia sobie gumy zeby bylo wyzej. te auta maja taki urok i trzeba przelknac ze to nie SUV ani sluzbowe auto ktore wjedzie na 30cm kraweznik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo

Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:47, 20 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się. Musi być kompromis... trudno.
Znalazłem dobry warsztat, który jednocześnie zna się na geo i zbieznosci w tych e36.
Zawolali 160zl za wyjecie 4 gum z obu stron. 60zl za sprawdzenie geo.
Za 200zl niech robia będzie spokój mam nadzieję.
Swoją drogą ten pakiet Msuspension - czy tutaj sa zmiany springow, amorow i czegos jeszcze? Czy tuleje tez sie zmieniaja?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 12:18, 20 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
piotres napisał: |
Aha w z3 roadster non M najnizszy punkt tylu to zdaje sie bak , a dokladnie uchwyt baku paliwa ... wiec nie jest to najszczesliwsze rozwiazanie niestety, mysle ze warto wozic gasnice w samochodzie.
Ty wania wadzisz dyfrem bo masz dekiel dyfra z radiatorem na dole. |
wiec mam jeszcze nizej niz non M a jakos nie narzekam i dajer rade sie poruszac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|