|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
caos
Soldati centrale
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:52, 07 Gru 2014 Temat postu: Nagar na korku |
|
|
Cześć,
Prośba o opinie/radę
Jakiś czas temu odkreciłem korek i zobaczyłem masełko na korku (mam sporo nagaru). Zmieniając olej wlałem płukanke LIQUI MOLY do silnika i po zmianie oleju narazie tego nie widzę. Mechanik zmieniający olej powiedział, że to od tego że rzadko jezdze. Usłyszał o mistrz serwisu który powiedział, że ma E46 w tym motorze co ja i że masło na korku bierze się z niesprawnej odmy i że trzeba to natychmiast wymienić. Rzucając kwotą 1000 zł z robocizną.
Odgłosu osła nie słyszę gdy korek jest odkręcony takiego jak na filmie
https://www.youtube.com/watch?v=Nbp5GkGAwLw
Odczuwalna jest natomiast zmiana obrotów co sugerowałoby , że wszystko jest ok. Olej wymianiałem w feuvercie gadając sobie w trakcie z mechanikiem.
Boje się że Mistrz serwisu chciał mnie na kasiorke wyrolować myślac, że to zrobie u niego.
Nowa odma kosztuje jakieś grosze i raczej jest to przyjmna robota. ale nie bardzo lubię wymieniać cześci które są sprawne.
Skąd się nagar bierze w motorze/na korku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:06, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Masełko pod korkiem bierze się z kilku powodów:
Pierwsza sprawa to auto jeżdżące na krótkich dystansach na niedogrzanym silniku. W tych autach bardzo często robią się takie rzeczy. Prawdopodobnie wiąże się to z parą wodną i niesprawną odmą. Odmę warto wymienić. Jest to element eksploatacyjny jak każdy inny filtr w samochodzie który normalnie się zużywa.
Kolejna rzecz to uszkodzona uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący przedostający się do oleju.
Ja bym zaczął od odmy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:11, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Masło bierze się faktycznie od jazdy na krótkich odcinkach. Machnij jakąś trasę i zobacz czy zniknie. Dużo go jest? Ja jeżdżę E46 na bardzo krótkich odcinkach, wczoraj sprawdzałem olej i na bagnecie był niewielki ślad masła. Nie wiem jak na korku, jutro sprawdzę A czy wymiana odmy jest łatwa i przyjemna to bym się sprzeczał Owszem, majonez może tez być spowodowany padniętą uszczelką, ale to raczej mało prawdopodobne. natomiast jego obecność po jeździe wyłącznie na krótkich odcinkach jest czymś zupełnie normalnym. Odkręć korek wlewu oleju na pracującym silniku, jeśli nastąpi wtedy delikatne wahnięcie obrotów to znaczy że odmę masz raczej sprawną.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Nie 23:24, 07 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackBoy
Capo
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:26, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniałem u siebie odmę i powiem że to jest "droga przez mękę". Nie wiem jak będzie u Ciebie, ja mam silnik m52B20tu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
caos
Soldati centrale
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:45, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Narazie jest znośnie ale dopiero co po wymianie oleju jestem wiec sie jeszcze nie zdązyło masełko narobic. Mam tylko troszke na dwóch bolcach na korku wlewu oleju, a na bagnecie to nic nie widziałem.
No napewno cały dzień mi przy tym zejdzie. ale przeczytałem cała relacje z tego jak to koleś robił i jakoś strasznie trudne to chyba nie będzie.
[link widoczny dla zalogowanych]
On odkrecił podstawe filtra oleju co odrazu pozwoli mi zając sie pocącą się obudowa filtra.
Coś warto by było jeszcze zrobic w trakcie tej operacji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
caos
Soldati centrale
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:49, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
JackBoy napisał: | Ja wymieniałem u siebie odmę i powiem że to jest "droga przez mękę". Nie wiem jak będzie u Ciebie, ja mam silnik m52B20tu. |
A z czym miales najwiekszy problem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackBoy
Capo
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: Pon 0:07, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Mało jest tam miejsca i nic nie widać. Starałem się dużo nie wymontowywać. Podczas wymiany odmy, wymieniałem wszystkie rurki idące do niej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:14, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
U mnie w e46 pod korkiem jest sucho. Zaczęła mi za to z jakiegoś powodu chodzić na 5 garach, dusi się poniżej 2tys obr, muszę sprawdzić dlaczego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blinket
Soldati centrale
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:49, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Wymiana odmy w M52 i M52TU to dwie różne bajki niestety. Wymieniałem w E36 w tym sezonie gdzie siedzi M52B25 i to była bułka z masłem. Jak się zabrałem za wymianę w Zetce w M52TUB28 to podziękowałem... Chciałem wymienić profilaktycznie ale jest z tym mega dużo roboty (to samo w M52TU i M54)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:24, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
No, trochę dłubania niestety przy tym jest.
A u mnie w e46 padła cewka na pierwszym garze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
crcx88
Świeżak
Dołączył: 20 Gru 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:09, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Skąd się nagar bierze w motorze/na korku? |
Zużyte, przepuszczające zawory? Jeżeli masz możliwość, zajrzyj sobie pod pokrywę zaworów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
asmo
Soldati centrale
Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: psd Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:37, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
u mnie bylo podobnie jak robilem zetka powiedzmy po kilka-kilkanascie km, pozniej zmienilem olej i zrobilem pare dluzszych wycieczek i maslo zniknelo, wiec wg mnie w tym jest przyczyna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|