 |
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:42, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jestem tego samego zdania co Batim. Nie jesteś w stanie wyczuć na dupie różnicy jaką powoduje zmiana filtra na inny. A jeśli nie wierzysz w to co mówię to podjedź na hamownie i shamuj. Przekonasz się, że na pewno nie jest tak jak myślisz. Niestety przy silnikach wolnossących autosugestia oraz głośniejszy dźwięk dolotu czy wydechu potrafią nieźle namącić w głowie właścicielowi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pit
Soldati

Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konstancin-Jeziorna Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:44, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Dobrze, że nie napisałeś, że histeryzuję Będę się jadnak upierał, że wiem, co piszę Na szczęście to moje auto i to mi się ma nim dobrze jeździć. Jeśli z fltrem jeździ mi się wyraźnie gorzej, to go oddaję Moim zdaniem program, który jest w aucie był ustalony zdecydowanie pod oryginalny filtr i arbox. Myślę, że dlatego jest taka wyraźna różnica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pit
Soldati

Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konstancin-Jeziorna Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:53, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
saron22 napisał: | Jestem tego samego zdania co Batim. Nie jesteś w stanie wyczuć na dupie różnicy jaką powoduje zmiana filtra na inny. A jeśli nie wierzysz w to co mówię to podjedź na hamownie i shamuj. Przekonasz się, że na pewno nie jest tak jak myślisz. Niestety przy silnikach wolnossących autosugestia oraz głośniejszy dźwięk dolotu czy wydechu potrafią nieźle namącić w głowie właścicielowi. |
Skończyłem temat. Nie znając mnie możesz uważać cokolwiek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batim
Przyjaciel Forum

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:59, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Spoko masz racje. Tobie ma sie dobrze jezdzic. Ja jezdze na seryjnym filtrze bo gabkowy za duzo syfu do silnika przepuszcza tak wiec Cie rozumie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:17, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Pit napisał: |
Skończyłem temat. Nie znając mnie możesz uważać cokolwiek  |
Ja nie muszę cie znać, żeby wiedzieć, że nie masz racji. Właśnie przez osoby takie jak ty krąży tyle różnych mitów na temat filtrów, wkładek itd. że to co niby one nie dają i że po montażu wkładki auto zmienia się nie do poznania. Podjedź na hamownie, shamuj i udowodnij swoją tezę. Wtedy odszczekam to co napisałem.
Póki co nawet nie dałeś sobie szansy przekonać się jak jest naprawdę. Ja cie na siłę przekonywać nie będę. W sumie mi to wisi czy ty w to wierzysz czy nie. Żyj dalej w nieświadomości i opowiadaj kiedyś wnukom jaką to kupiłeś na necie chujową wkładkę KN, że nawet auto po programie nie chciało się zbierać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez saron22 dnia Czw 20:26, 20 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dżolero
czopek
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 1334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Nowa Ruda Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:25, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Saron ma rację.
Zapewne też nie pokonałeś z tą wkładką kilkaset kilometrów więc nie ma co aż tak koloryzować, że K&N dał Ci tak odczuwalny spadek mocy, bo to praktycznie nierealne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black
Capo

Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:38, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
saron22 true true
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pit
Soldati

Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konstancin-Jeziorna Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:57, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Saron. Ja naprawdę szanuję, ze jesteś moderatorem tego forum i poświęciłeś masę czasu i pracy, żeby stworzyś swoją zmotę. Niestety muszę Ci zwrócić uwagę na coś, czego najwyraźniej nie rozumiesz. Prawdziwy świat jest za kierownicą, a nie na hamowni. Ostatnio opisywałeś sytuacje z kolesiami w trzylitrowej zetce, których pogoniłeś. Pytałeś ich o wykres mocy? Tak z ciekawości. Ile masz lat? Ile samochodów miałeś okazję dosiąść w sportowych warunkach?
Przyszedłem tu (na forum), bo od prawie ćwierć wieku związany jestem z motorsportem i cenię sobie wymianę doświadczeń z prowadzenia aut i motocykli. Niestety logika, którą znam z toru i pit-stopu jest taka, że to kierowca określa warunki pracy podzespołów auta i to do moich uwag dopasowuje się ich charakterystykę. Nikt przez prawie 25 lat nie zapytał mnie, czy chciałbym, żeby krzywa momentu szybciej opadała, za to nie raz pytano mnie , czy skoro mam kłopot z utrzymaniem auta w ciasnym łuku, to może w średnim zakresie obrotów wolałbym mieć mniejszy moment. Rozumiesz różnicę? To nie ja gonię za mocą, a Ty i Twoi ziomkowie z podocinanymi z kwasówki przelotami zamiast policzonych wydechów. Powiedz mi. Jaką technikę kontroli obrotu masy auta stosujesz w łukach. Z "lewej nogi" czy "z gazu"? Ćwiczysz widzenie peryferyjne i koordynację do poprawienia reakcji na momenty przekazywane Ci z nadwozia przez fotel? Wiesz coś wogóle o prawdziwym motorsporcie?
I pytam nie po to, żeby się dowiedzieć, a po to, żebyś zrozumiał, że zakładając, czy prowadząc forum Twoim obowiązkiem jest dbanie o dobre relacje i samopoczucie forumowiczów, a nie disowanie każdego, kto ma inną, niż Twoja garażowa logika... Mam nadzieję, że na najbliższym Youngtimerze na początkiu kwietnia spotkam OSOBIŚCIE ludzi, z którymi będę mógł wymienić więcej opinii o moim zdaniem wyjątkowym aucie, jakim jest zetka, niż miałem jak na razie okazji tutaj, bo nikt z Was nie pisze tu o doświadczeniach, odczuciach, czy wrażeniach, jakie to auto daje jemu, a wyłącznie jaracie się kawałkiem blachy w takim, czy innym kolorze z takimi czy innymi felgami. Ile z tych przeróbek zawieszeń, czy hamulców, o których tutaj czytałem podyktowane było tym, że doszliście do końca możliwości seryjnych rozwiązań i zmiana stała się koniecznością? Częściej zmiana wynika z tego, że do 19 calowej feli mały hamulec źle wygląda.... To nie jest motoryzacja, a już na bank nie motorsport - to jest przebieranie się za kogoś, kim się nie jest ..... A teraz proszę ---> możecie sobie na mnie poużywać i dać bana Idę pojeździć po zakrętach swoją słabiunią 1,9, bo po prostej wypasioną eMką potrafi byle szczeniak
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Czw 21:05, 20 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 21:21, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ja prosze kazdego czytajacego i piszacyego na www.z3.fora.pl o nie wrzucanie wszystkich z forum do jednego wora...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pit
Soldati

Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konstancin-Jeziorna Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:27, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Przepraszam. Uniosłem się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swistar
Capo

Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 887
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: MAZURY Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:36, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Pit napisał: | Przepraszam. Uniosłem się  |
mnie nie uraziłeś bo...
bo mam za małe hamulce, które nie pasują do 19-calowych felg
choć z innej strony patrząc to wstawienie 4 rurek w tylny zderzak to jest właśnie "przebieralnia"
no i nigdy nie hamowałem auta, więc nie wiem ile ma mocy
ale lata mi to koło lewego palca u prawej stopy.
P.s. Saron mnie srogo zlał na prostej ale na torze to ja go srogo zlałem
więc luzik, bo i tak z nim wódki się napiję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pit
Soldati

Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konstancin-Jeziorna Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:09, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ja też się z nim wódki napiję. I nie tylko z nim A lewy palec prawej stopy ważna rzecz bo hamulec obsłużyć musi, gdy prawy (mały) palec gazem zajęty
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Czw 22:10, 20 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
asmo
Soldati centrale

Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: psd Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:12, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
stary troche Cie nie rozumiem, po co pisac o jakis odczuciach w zetce, skoro kazdy wie, ze to nie golf czy astra i chyba to jest normalne, ze ten woz kupuje sie sercem a nie rozumem pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:18, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Pit napisał: | Saron. Ja naprawdę szanuję, ze jesteś moderatorem tego forum i poświęciłeś masę czasu i pracy, żeby stworzyś swoją zmotę. Niestety muszę Ci zwrócić uwagę na coś, czego najwyraźniej nie rozumiesz. Prawdziwy świat jest za kierownicą, a nie na hamowni. Ostatnio opisywałeś sytuacje z kolesiami w trzylitrowej zetce, których pogoniłeś. Pytałeś ich o wykres mocy? Tak z ciekawości. Ile masz lat? Ile samochodów miałeś okazję dosiąść w sportowych warunkach?
Przyszedłem tu (na forum), bo od prawie ćwierć wieku związany jestem z motorsportem i cenię sobie wymianę doświadczeń z prowadzenia aut i motocykli. Niestety logika, którą znam z toru i pit-stopu jest taka, że to kierowca określa warunki pracy podzespołów auta i to do moich uwag dopasowuje się ich charakterystykę. Nikt przez prawie 25 lat nie zapytał mnie, czy chciałbym, żeby krzywa momentu szybciej opadała, za to nie raz pytano mnie , czy skoro mam kłopot z utrzymaniem auta w ciasnym łuku, to może w średnim zakresie obrotów wolałbym mieć mniejszy moment. Rozumiesz różnicę? To nie ja gonię za mocą, a Ty i Twoi ziomkowie z podocinanymi z kwasówki przelotami zamiast policzonych wydechów. Powiedz mi. Jaką technikę kontroli obrotu masy auta stosujesz w łukach. Z "lewej nogi" czy "z gazu"? Ćwiczysz widzenie peryferyjne i koordynację do poprawienia reakcji na momenty przekazywane Ci z nadwozia przez fotel? Wiesz coś wogóle o prawdziwym motorsporcie?
I pytam nie po to, żeby się dowiedzieć, a po to, żebyś zrozumiał, że zakładając, czy prowadząc forum Twoim obowiązkiem jest dbanie o dobre relacje i samopoczucie forumowiczów, a nie disowanie każdego, kto ma inną, niż Twoja garażowa logika... Mam nadzieję, że na najbliższym Youngtimerze na początkiu kwietnia spotkam OSOBIŚCIE ludzi, z którymi będę mógł wymienić więcej opinii o moim zdaniem wyjątkowym aucie, jakim jest zetka, niż miałem jak na razie okazji tutaj, bo nikt z Was nie pisze tu o doświadczeniach, odczuciach, czy wrażeniach, jakie to auto daje jemu, a wyłącznie jaracie się kawałkiem blachy w takim, czy innym kolorze z takimi czy innymi felgami. Ile z tych przeróbek zawieszeń, czy hamulców, o których tutaj czytałem podyktowane było tym, że doszliście do końca możliwości seryjnych rozwiązań i zmiana stała się koniecznością? Częściej zmiana wynika z tego, że do 19 calowej feli mały hamulec źle wygląda.... To nie jest motoryzacja, a już na bank nie motorsport - to jest przebieranie się za kogoś, kim się nie jest ..... A teraz proszę ---> możecie sobie na mnie poużywać i dać bana Idę pojeździć po zakrętach swoją słabiunią 1,9, bo po prostej wypasioną eMką potrafi byle szczeniak  |
Nie dzielmy forum na moderatorów i resztę forumowej gawiedzi. Bycie moderatorem nie daje monopolu na wiedzę i nieomylność więc nie rozumiem jakie ma to powiązanie z tematem.
Wracając do meritum naszej dyskusji to dla mnie właśnie prawdziwy świat to cyferki z hamowni ponieważ "świat za kierownicą" jest za bardzo subiektywny. A cyferek nie da się oszukać. I albo jest przyrost albo spadek - ewentualnie poprawa lub pogorszenie krzywej mocy i momentu. Natomiast opowiadać sobie można godzinami...
Przeczytałem Twoj post z uwagą chyba ze 3 razy i nie bardzo rozumiem o co Ci tak naprawdę chodzi... Co ma "technika obrotu masy auta" do wkładki KN, która tak namieszała w Twoim silniku, że jeździć się nie dało. Najpierw zakładasz temat o faktycznej mocy w naszych autach a potem rozwodzisz się nad tym, że 25 lat w motorsporcie działasz. Co nas to obchodzi?? Nas w tym temacie interesuje moc przed montażem wkładki (poparta wykresem) i po (również poparta wykresem) i po to jest ten temat aby o tym dyskutować. Jeśli chcesz porozmawiać na temat kto jak duży ma wzwód siedząc w swojej Zet to załóż w tym celu osobny temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pit
Soldati

Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konstancin-Jeziorna Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:20, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
asmo. To nie ma znaczenia, czy zetka, czy inne prawdziwie sportowe auto. Tylno, czy cztero napędowe. Bo gdyby bóg chciał, żebyśmy mieli napęd na przód, to byśmy na rękach chodzili. Wiedza i doświadczenie w czasie prowadzenia odpowiednio skonstruowanego sprzętu powodują, że jesteś w stanie wyłapać różne niuanse jego zachowania i zarządzać nimi - to jest właśnie wspaniałe. Ja dziś zachwyciłem się zetką, ale wczoraj Imprezą STI, przedwczoraj Mercedesem SL500, zyliard lat temu Nissanem GTiR, Celicą Gt4, czy nietypową i rzadką Mazdą 323 GTR. A na początku świata Maluchem z wałkami od Świątka i setką modów od Chojnackiego.... Nie czując jadności ze sprzętem, któremu dajesz życie prowadząc go - marnujesz czas... Takie jest moje zdanie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Czw 22:21, 20 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|