|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:04, 08 Lut 2015 Temat postu: M52B28TU - mocy przybywaj kompendium |
|
|
Celem tego tematu jest niejako scalenie wiedzy dostępnej przy modyfikacji tego konkretnego silnika. Jako, że musiałem porzucić plany swapu na s50 będę grzebał w tym co mam.
Prosiłbym o konkretne odpowiedzi. Myślę, że nie tylko ja na tym skorzystam.
Pełno jest na sieci różnych topiców ale wszystko jest totlanie niekompletne.
Pytanie od czego zacząć? Podam plan jaki sobie wymyśliłem.
- kolektor ssący od M54B30
- poprawić dolot powietrza jak w z3m / Dave F Air Intake
- nowe świece irydowe (tutaj temat jest rozległy ale taki tak musze wymienic)
Co dalej ewentualnie? Pytania w kolejności.
1. Czym różni się dolot w z3m od cywila? Czy puszka dolotu jest taka sama?
(tutaj pytanie do Sarona bo wiem, że on walczył z dolotem)
2. Czy są jakieś wałki za rozsądną cenę?
3. Czy to prawda, że ten silnik po odpięciu sond nadal pracuje poprawie na jakiejś standardowej mapie paliwa?
4. Czy można coś podziałać z dwumasem?
5. Czy jest jakiś sens pakowania się w lepsze barany?
6. Kat zostawić czy nie?
7. Czy ktoś w pl robi dobre remapy i czy to ma sens.
8. czy 193hp katalogowe to jest moc whp czy hp? Jesli hp to ile mają 2.8 normalnie na kołach?
9. Czy ktoś na forum już szedł podobną drogą?
Interesuje mnie generalnie przyspieszenie / moment a nie moc maksymalna - ta jak dla mnie moze nawet spasc. Ja zetą nie rozpędzam się powyżej 130.
Do tego dochodzi jeszcze mój projekt czterorurki na wydechu. Nie wiem jeszcze jak to ugryźć, żeby nie odprężyć układu za bardzo.
Mam zamiar podjechać na hamownię bo mam wrażenie, że zeta gdzieś zgubiła parę koni.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sviru dnia Nie 0:07, 08 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jabolo17
Soldati centrale
Dołączył: 26 Lis 2013
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:28, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
najtaniej wyszło by wrzucić M54B30 a swoje m52b28 sprzedać dołożysz do biznesu pare złotych a zyskasz prawie 40PS no i oczywiście najlepiej było by to połączyć ze skrzynią 6b
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 9:09, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Tuning benzyny wolnossacej to taka rzezba w kupie...
Btw 2.8 i tak jest szybsze od wejrona, pagado, koniuf, bykow i iinych pojazdow takich jak promy kosmiczne nasa ze bym nic nie ruszal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:56, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Wania napisał: | Tuning benzyny wolnossacej to taka rzezba w kupie...
|
Nie do końca się z tym zgodzę...
Przecież na świecie z powodzeniem modyfikuje się silniki Hondy z serii B oraz, F czy K. Amerykanie z powodzeniem modyfikują silniki LS z Corvetty.
Powiedzmy sobie szczerze jasno i wyraźnie: tunning wolnossącego silnika BMW do rzeźba w gównie.
sviru wszystkie mody które wymieniłeś wg mnie nie mają sensu.
Jedyna sensowna droga to albo swap na coś mocniejszego (ale jak pisałeś na tą chwilę odpada) lub swap na M50 i turbo. Wtedy dopiero otrzymujesz wyniki współmierne do poniesionych kosztów.
Jest jeszcze jedna droga -montaż nitro. Auta na nitro też potrafią fajnie zapierdalać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 11:03, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Siedzac na forum bmw jakos tak uzylem skrotu myslowego i nie dopisalem tuning wolnossacego silnika BMW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
asmo
Soldati centrale
Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: psd Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:51, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
tez sie nad tym mocno zastanawialem, zeby miec chociaz te 220KM, ale poczytalem, poczytalem i dalem sobie spokoj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:58, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ale wracając do pierwszego postu to w kolejności:
ad 1. Dolot w S50 różni się praktycznie wszystkim - jest inna puszka filtra, inny przepływomierz (inna średnica całego dolotu) do tego jest zupełnie inny kolektor ssący z uwagi na to, że w S50 jest 6 przepustnic - na każdy cylinder inna.
ad 2. W poważnym tunningu nie ma nic za rozsądną cenę. Zawsze jest drogo a nie zawsze dobrze.
ad 3. Przecież możesz to samemu sprawdzić. Kup lub pożycz urządzenie typy Gtech, RaceLogic, Vector i zmierz sobie czasy np na ćwiartkę lub od 100 - 200 najpierw z podpiętymi sondami a później bez. Będziesz wiedział jakie są Efekty.
ad 4. A co ci ten dwumas przeszkadza?? Po zmianie na lite koło mocy ci nie przybędzie. Jedynie silnik chętniej będzie się wkręcał na obroty.
ad 5. Z tego co pamiętam to w M52 w ogóle nie ma baranów. Można próbować założyć kolektor z S50 ale czy bez żadnych innych modyfikacji takich jak dolot, wydech, remap przyniesie jakieś efekty tego nie wiem ale śmiem wątpić.
ad 6. Jak wywalisz kat to i musiałbyś wywalić sondy. Czy ma to wpływ na moc tego nie wiem.
ad 7. Ktoś tam pewnie robi. Ale czy to ma sens?? Wg mnie nie bo gdyby miało to ustawiałaby się do nich kolejka szczęśliwych posiadaczy i zarazem wyznawców religii 2,8. Pytałem Aligatora z Dynosoft w Katowicach to odpowiedział, że to rzeźbienie w gównie. Po przyrosty śmieszne, kupa roboty i niezadowoleni klienci.
ad 8. nie rozumiem pytania i nie wiem jaki ma ono sens. Wiadomo, że im więcej tym lepiej.
ad 9. A szli, szli. I tak szli i szli i w końcu doszli ale do wniosku, że błądzą. I, że czas zmienić silnik na coś męskiego. Jak już pewnie zdążyłeś się zorientować nie ma w necie zbyt dużo informacji na temat modyfikacji 2,8. Ciekawe dlaczego?? Myślisz, że nikt przed tobą nie wpadł na pomysł by coś podłubać?? Ale po co dłubać skoro właściwie P&P wchodzą męskie silniki i po wymianie widać i czuć sensowne przyrosty.
Wracając do meritum to ja na twoim miejscu pierwsze co to podjechałbym na hamownie i sprawdził ile tam faktycznie tych koni zostało. Jeśli ich sporo brakuje do serii to nie pozostaje nic innego jak poszukać tych koni które się rozbiegły. Zmienić świece, przepływomierz, sondy, przyjrzeć się katalizatorowi, wydechowi, sprawdzić szczelność dolotu itp. I dłubać tak długo aż zbliżysz się do mocy nominalnej.
I wtedy przejść do punktu drugiego czyli ewentualnej optymalizacji tego co masz.
Piszesz, że nie zależy ci na prędkości więc możesz zapodać sobie krótszy dyfer. Do tego zaraz do kompletu porządne opony na tył typu semi albo najlepiej pełen slick. Niestety używanie tych drugich na drogach publicznych jest nielegalne.
Kolejnym krokiem jest maksymalne odchudzenie tego co masz czyli wywalenie zapasówki razem z koszem plus wywalenie wszystkiego z bagażnika razem z narzędziami, gaśnicą itp. Możesz tankować również tylko do połowy. Zlanie płynu do spryskiwaczy to kolejne ok 5 kilo.
Oprócz tego zaopatrz się drogą kupna lub wypożyczenia w urządzenie do pomiarów przyspieszeń i będziesz widział czy droga którą poszedłeś ma sens.
I tutaj właściwie kończą się możliwości na tanie konie i przyspieszenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:53, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ok. Dzięki Saron za jakąś sensowną odpowiedź.
Muszę sprawdzić ile zostało fabryki bo może się okazać, że tutaj mam coś do wyrwania.
Choć do 100 raczej przyspieszenie mam w miarę zdrowe. W sumie to nie mierzyłem więc czas to sprawdzić.
Siedziałem ostatnie 2 dni nad tym tematem. Max jaki da się zrobić to około 240 koni whp. To juz zabawa z customowymi wałkami, które same w sobie kosztują z 1k€. dolotami, wylotami, remapami i cholera wie z czym jeszcze.
2.8 spokonie mozna zrobic małym kosztem z tego co czytam 210-215 koni i to jest max jaki mozna zorbić po taniości. Po taniosci rozmumiem przy wydaniu max 3-4k. I taki cos by mnie interesowało.
Nadal duzo slabiej niz m54b30. Swap na b30 to pewnie koszty rzędu 7k jak nie więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:06, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
A nie myślałeś, żeby te wspomniane 3 czy 4 tys przeznaczyć na nitro?? Myślę, że w tej kwocie powinieneś się spokojnie zamknąć. Wbrew opiniom silniki użytkowane na nitro potrafią przejeździć bezawaryjnie 3 czy 4 sezony. W twoim przypadku masz jeszcze ten komfort, że jak wysadzisz silnik w powietrze to za 1,5 kilo wkładasz następny silnik u upalasz dalej. Ja niestety tego komfortu nie mam więc nie decyduję się na nitro. Wobec powyższego uważam, że właśnie tą drogą powinieneś iść. Nitro wiadomo ma swoje minusy ale ma też dużo plusów jak choćby to, że na co dzień jeździsz seryjnym bezawaryjnym silnikiem a jak chcesz kogoś pogonić na światłach to odpalasz NOXa i killujesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:08, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Saron to juz brzmi jak dla mnie hardkorowo na maxa. To nie dla mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:34, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ale co tu jest hardcorowego?? Albo chcesz modyfikować i liczysz się z konsekwencjami albo jesteś ciepła klucha i własnego cienia się boisz. Zamordować można każdy silnik i nie trzeba wcale strzelać z nitro.
Poza tym co jest takiego przerażającego w ewentualnej zmianie silnika na kolejny gdyby jednak coś poszło nie tak??
Nadmieniam, że przy prawidłowo zamontowanej instalacji oraz prawidłowym użytkowaniu ryzyko wcale jakoś drastycznie nie wzrasta.
Osobiście znam 3 silniki upalane na nitro (Prelude 2,0, CRX 1,8VTI, E36 4,4 ) i z żadnym z tych silników nic się nie stało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swistar
Capo
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 887
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: MAZURY Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 14:12, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Karol, prosze Cie... Od kiedy mycie wszystkiego dimerem to porzadne modyfikacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swistar
Capo
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 887
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: MAZURY Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:47, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Wania napisał: | Karol, prosze Cie... Od kiedy mycie wszystkiego dimerem to porzadne modyfikacje |
Wania, po za w/w modyfikacją piotres pozmieniał to i owo w silniku.
Shamował auto po takich modyfikacjach:
2.8 M52TU+ kolektor dolotowy M54B30 + BMC CDA z dolotem z kratki w zderzaku
Wynik 208KM/267Nm
Czyli więcej niż mojej zZz (204KM/250Nm)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 14:57, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Tfaktycznie porzadne modyfikacje, wez daj se na luz. Oboje wiemy ze kupil dojechansgo golasa z francji po przygodach i wielkim myciem i fotorelacjami robi z tego igle. Prawie kazda jego "modyfikacja" jest zwiazana z jakis fuckupem w jego aucie a jest z tego robiony zajebisty mod od tak. Dla mnie EOT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|