|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inzynierek
Soldati
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:58, 22 Kwi 2016 Temat postu: m52b28 grzeje się na postoju |
|
|
Witam
Ciąg dalszy walki o lepsze jutro zetki... Mianowicie:
Od dłuższego czasu zetka grzała się na postoju, tzn, w czasie jazdy pięknie trzymała temperature, po zatrzymaniu i pochodzeniu na jałowym, wskazówka sobie pięknie powoli wędruje w stronę czerwonego. Włączenie nawiewu ciepłego powietrza pozwalało dość skutecznie redukować problem.
Wymieniony został termostat (tak na wszelki wypadek) i wisko a kilka tygodni temu chłodnica... Problem jest nadal a co ciekawe na dodatek wczoraj przestałem mieć nadmuch ciepłego powietrza pomimo, że wskazówka już w 3/4 pola zawędrowała.
Jakieś rady?
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zupper
Soldati
Dołączył: 31 Lip 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:10, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
A czujnik temperatury wymieniłeś? Mam na myśli ten w bloku silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inzynierek
Soldati
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:28, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Czujnik temperatury oprócz wskazania spełnia jeszcze jakąś rolę? Termostat i wisko są od niego niezależne jak sądzę... A u mnie w czasie jazdy wskazanie jest dobre i dopiero po zatrzymaniu i chwili na jałowym idzie do góry...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:30, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jakie Visco założyłeś?? Spina to Visco w ogóle??
Były problemy z nieoryginalnymi Viscami. Ja miałem problem z Visciem Behra.
Teraz skoro już nie masz ciepłego nawiewu to nie pozostało ci sprawdzić nic innego jak pompa wody. A jeśli pompa będzie ok to głowica do zdjęcia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez saron22 dnia Pią 7:31, 22 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inzynierek
Soldati
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:49, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Potrafisz pocieszyć
Visco Behra dokładnie było zakładane. Spinać spina. Pompa wody...Daje za małe ciśnienie? Bo jak mniemam, jeśli zjebałaby się dokumentnie, to grzałoby się też w czasie jazdy?
Zapowietrzenie układu, jest możliwe? Skoro była wymieniana niedawno chłodnica...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:58, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Nie jestem tutaj od pocieszania i głaskania po główkach...
Wszystko jest możliwe ale nie sądzę aby zapowietrzenie utrzymywało się tak długo i dawało takie objawy.
Visco Behra to nie jest dobry pomysł. Znam co najmniej dwa inne przypadki w których po montażu właśnie tego visca zaczęły się problemy. Gdybym miał coś zaproponować to wybrałbym Sachsa albo oryginał z ASO. Wiem wiem, oryginał też jest z Behra ale to nie jest to samo Visco. Wizualnie widać, że to nie jest ten sam produkt.
Tak, pompa może dawać za małe ciśnienie. Mogły się np urwać 3 z 5 łopatek i będzie problem. Poza tym weź pod uwagę, że w czasie jazdy dochodzi pęd powietrza obmywający chłodnicę, silnik, miskę olejową... Poza tym w czasie jazdy silnik pracuje na wyższych obrotach więc więc i pompa może mieć wtedy wyższą wydajność.
Z tego co sobie przypominam to u mnie w czasie jazdy też było ok. A na postoju temperatura szła w górę. Była to wina właśnie visca Behr.
Sprawdź to i wywal tego Behra. Jeśli to co napisałem nie pomoże to niestety głowica out.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inzynierek
Soldati
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:18, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Głowica out czyli weryfikacja uszczelki i samej głowicy czy nie pęknięta jak rozumiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:05, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Dokladnie tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zupper
Soldati
Dołączył: 31 Lip 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:29, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Inzynierek napisał: | Czujnik temperatury oprócz wskazania spełnia jeszcze jakąś rolę? Termostat i wisko są od niego niezależne jak sądzę... A u mnie w czasie jazdy wskazanie jest dobre i dopiero po zatrzymaniu i chwili na jałowym idzie do góry... |
Ja miałem podobną sytuację w swojej e39. Świrował wskaźnik temperatury - sprawdziłem jeszcze w odczytach z komputera na którymś tam teście i wyszło, ze temp jest ok..a zawinił czujnik z bloku. Z tego co wiem daje on dwa sygnały: jeden na wskaźniki, drugi do kompa.
Kupiłem oryginał i odpukać od 4 miesięcy wszystko jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inzynierek
Soldati
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:42, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Mały update: ilość płynu chłodzącego jest dobra: na wysokości linii cold na zimnym silniku...Czy nadal jest opcja że to głowica? Bo jak rozumiem brak nawiewu ciepłego powietrza mógł być spowodowany niedostateczną ilością chłodziwa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:19, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Pierwsze podstawowe pytanie: czy termostat i Visco wymieniałeś dlatego, że się grzała na postoju?? Czy dlatego, że coś innego się działo??
Bo jeśli dlatego, że silnik się grzał to znaczy, że do dzisiaj nie trafiliście z diagnozą.
Gdybym ja miał naprawić to auto to obrał bym następujący kierunek:
Pierwsze co to demontaż pompy wody. Jeśli tam będzie w porządku to zdjąłbym głowicę. Jeśli na uszczelce nie byłoby widać ewidentnego uszkodzenia sprawdziłbym szczelność głowicy. Przy okazji zrobiłbym oczywiście obróbkę tzn: planowanie, gniazda, zawory, prowadnice, uszczelniacze trzonków zaworów.
Kolejna sprawa to przyjrzał bym się temu Visco. Ten element wcale nie jest łatwy do zdiagnozowania. Dlatego w nowszych autach wprowadzono czujnik obrotów wentylatora. Aby zarówno sterownik jak i diagnosta mógł porównać obroty silnika i Visca. Sterownik podczas normalnej pracy silnika a diagnosta podczas poszukiwania usterek i niedomagań układu chłodzenia. Przy pełnym spięciu obroty wentylatora powinny być praktycznie takie same jak obroty silnika. Ważne też, że te obroty nie pojawiają się momentalnie. Z reguły trzeba odczekać krótką chwilę.
Niestety w przypadku gdy nie ma czujnika obrotów wentylatora poprawne sprawdzenie Visca jest trudne i nastręcza problemów nawet doświadczonym mechanikom. Raz, że nie ma jak zmierzyć faktyczne obroty wentylatora a dwa, że u nas rzadko kiedy jest taka pogoda, że Visco zaczyna pracować z pełną wydajnością.
Poza tym w różnych samochodach różnie to działa. Kolejny problem pojawia się w autach w których nie ma osobnego wentylatora na klimę to wtedy to Visco jest znacznie częściej słyszane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
serpicol
Capo
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:55, 23 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
no to i ja dodam pare słów...przy obecnych jeszcze temperaturach ca. 15 stopni i nie działającym visco nic kompletnie by się jeszcze nie działo na postoju....nie ma prawa sie zagrzac ponad norme....
mi to wygląda na jakieś dziwne zapowietrzenie, zwłaszcza, że z nadmuchów nie leci Ci ciepłe powietrze...może gdzieś się coś przytkało, zakamieniło i tyle...głowicy nie ruszałbym jeszcze zapewne długo, póki nie wyeliminowałbym wszystkich innych składowych tego układu....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 10:54, 23 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
cieple powietrze nie leci Ci pewnie po ostatnim rozbieraniu konsoli srodkowej, linka spadla albo rusza sie zamiast w kolnierzu i nie otwiera nagrzewnicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inzynierek
Soldati
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:25, 23 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Taka ewentualność tez biore pod uwagę...Ze przy składaniu konsoli cos popierdolilem...
Uda się dobrac do tego bez sciągania tunelu "przez" radio? Czy znowu pelen rozpierdol mnie czeka?
Saron: Popraw mnie jeśli się myle...skoro plyn jest to pekniecie uszczelki/głowicy nie powinno mieć nic do tego czy się grzeje czy nie? Jest czynnik chlodzacy, termostat otwiera, bo w czasie jazdy się nie grzeje...zgodnie z moim robolskim mniemaniem najprawdopodbniejsza wydaje się pompa wody?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 12:03, 23 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
mozesz odkrecic tylko bok, bedziesz miec dojscie do nagrzewnicy i wtedy zobacz czy reka uda Ci sie otworzyc zawor nagrzewnicy, powinno poleciec cieple powietrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|