|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jwk
Soldati centrale
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:10, 13 Kwi 2012 Temat postu: Kultura pracy M44b19 - telepie na wolnych |
|
|
Chciałem zapytać o kulturę pracy a raczej jej drobne braki przynajmniej w moim egzemplarzu. Pierwszy problem polega na tym, że zdarza mu się odpalić na 3/4 cylindrów, co po krótkiej chwili ustaje. Zdarza mu się jednak czasami delikatnie zakuleć na wolnych obrotach. Świece wymieniłem, problem nie zniknął. Myślę o kablach, ale to już troszkę większa inwestycja, której nie chciałbym niepotrzbnie popełniać.
Drugie:
Przy "równej" pracy drgania z silnika przenoszą się na dźwignię zmianę biegów, a także na budę. Jest to na tyle dotkliwe, że patrząc w lusterka wszystko lekko drga. Czy mam się doszukiwać np. kontaktu wydechu z karoserią, czy jest to np. spowodowane twardymi poduszkami pod silnikiem i ten typ po prostu tak ma.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:15, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Wiesz skoro nie równo pracuje i zdarzają mu się takie historie to nie wygląda to normalnie. Zanim nakupisz nowych części to zaiwestuj chociażby w najtańszy interfejs z carsoftem i podepnij chociażby pod stacjonarkę. Z doświadczenia wiem że bez tego to wróżenie z fusów.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
Soldati centrale
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Legionowo Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:33, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Trochę źle zatytułowałeś temat, bo to co opisałeś nie ma nic wspólnego z kulturą pracy silnika tylko z usterką jaka w nim występuje.
Aby dokonać diagnozy kabli podnieś maskę w nocy i zobacz czy nie widać gdzieś przeskakującej "na lewo" iskry. Bo przy tych objawach, które opisujesz powinna być widoczna (jeżeli w ogóle to kable są winne).
Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele i aby znaleźć winowajcę trzeba podpiąć pod kompa.
Jeżeli poduszki silnika były zmieniane na twarde, to niestety musisz pogodzić się z drganiami na karoserii, albo zmienić je na fabryczne.
Pamiętam jak koledze w Toycie po swapie zmienili poduszki na poliuretanowe - to autem na biegu jałowym trzęsło jak traktorem
Przy "normalnym" silniku i "normalnej" jeździe takie rozwiązanie jest pozbawione sensu.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jwk
Soldati centrale
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:00, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] takie coś się nada?
Ponoć obsługuje e36 ale nie ma e36/7 w rozkładzie.
Jeśli nie dostrzegę skaczących iskier nie musi to oznaczać, że kable są ok.
Rozumiem, że normalne m44 na seryjnych poduchach nie telepie tak budą aby drgał obraz w lusterkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmarx
Soldati centrale
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:06, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
nie nada. porządny interface jest na rs232
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 14:13, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
potocznie zwany COM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:42, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Najtańszy działający to ten ale kabelki musisz wpychać i trzeba coś poustwiać żeby inpa zadziałała. Mam taki i carsoft i inpa chodzi:
[link widoczny dla zalogowanych]
Optymalnie cenowo i z multiplekserem KKL:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
Soldati centrale
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Legionowo Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:08, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
jwk napisał: | Jeśli nie dostrzegę skaczących iskier nie musi to oznaczać, że kable są ok. |
Oczywiście, że nie musi, ale jak twierdzisz, że pracuje na 3 garach to powinno być widać.
jwk napisał: | Rozumiem, że normalne m44 na seryjnych poduchach nie telepie tak budą aby drgał obraz w lusterkach. |
Dobrze rozumiesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:32, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
gorzej bedzie jak podlaczy pod kompa a bledow zero
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:47, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jak pali na 3 gary i telepie go jak Ursusa C-330 to misfire'y jakieś muszą wyjść
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jwk
Soldati centrale
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:29, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Z tym ursusem, to gruuuuuuubaaaaa przesada.
Po prostu nie chodzi tak jak w moim mniemeniu powinien.
Korzystając z nocnych ciemności obejrzałem przewody zapłonowe i nie dostrzegłem iskrzenia. Akurat teraz palił na wszystkie gary i poza "normalnymi" drganiami nic mu nie było.
Wpadłem na pomysł, że może ma po prostu zbyt niskie wolne obroty (wg obrotka ~750). Próbowałem go wkręćić na 900-1000, ale jest to chyba niemożliwe. Dodając delikatnie gazu, nic się nie dzieje, a potem raptownie* wskakuje na 1300. Podobnie przy odpuszczaniu gazu.
Silniczek krokowy?
* - o ile można tak określić zmianę o te 600obr/min
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rzadek1991
Soldati
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Świecie
|
Wysłany: Pią 22:01, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Mam taki sam problem Rowniez ma okolo 750 obrotow, a powinien miec okolo 900. Przez niskie obroty buda lekko drga, obroty przenosza sie na skrzynie i cala reszte. Wymienilem juz 2 silniczki krokowe, sa poprawy ale nadal to nie to ;P
Znajde przyczyne to napisze.
Moze czujnik wody ?
Na 100% przyczyna jest po stronie elektryki. A co do bledow to nic nie wyskakuje. Jak do konca miesiaca nic nie ogarne to na komputer serwisowy pojade.
Ciezko opisac ten problem. To jest jakby falowanie na wolnych obrotach. 750 ... 550 .... i znowu 750.... 750. ... 750... 900.... 750... itp itd
Powinien trzymac troszke wyzej. Znajde usterke to sie odezwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 8:29, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
przeplywka...
czujnik polozenia walkow czy jak on tam sie nazywa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
Soldati centrale
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Legionowo Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:02, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie, sprawdźcie sobie również czy te wężyki z fotki, przy ścianie grodziowej nie są dziurawe. U mnie tak było i obroty falowały i czasem potrafił "zakuleć". Zapomniałem jak się nazywa to okrągłe ustrojstwo przy zbiorniczku płynu hamulcowego, bo też coś tam z nim było nie tak.
Cytat: | Korzystając z nocnych ciemności obejrzałem przewody zapłonowe i nie dostrzegłem iskrzenia. Akurat teraz palił na wszystkie gary i poza "normalnymi" drganiami nic mu nie było.
|
Obejrzyj przewody wtedy, gdy będzie chodził na 3 garach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:16, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
to obok zbiorniczka to gniazdo dniagnostyczne do podlaczenia kompa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|