Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kultura pracy M44b19 - telepie na wolnych
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwk
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:10, 13 Kwi 2012    Temat postu: Kultura pracy M44b19 - telepie na wolnych

Chciałem zapytać o kulturę pracy a raczej jej drobne braki przynajmniej w moim egzemplarzu. Pierwszy problem polega na tym, że zdarza mu się odpalić na 3/4 cylindrów, co po krótkiej chwili ustaje. Zdarza mu się jednak czasami delikatnie zakuleć na wolnych obrotach. Świece wymieniłem, problem nie zniknął. Myślę o kablach, ale to już troszkę większa inwestycja, której nie chciałbym niepotrzbnie popełniać.
Drugie:
Przy "równej" pracy drgania z silnika przenoszą się na dźwignię zmianę biegów, a także na budę. Jest to na tyle dotkliwe, że patrząc w lusterka wszystko lekko drga. Czy mam się doszukiwać np. kontaktu wydechu z karoserią, czy jest to np. spowodowane twardymi poduszkami pod silnikiem i ten typ po prostu tak ma.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:15, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Wiesz skoro nie równo pracuje i zdarzają mu się takie historie to nie wygląda to normalnie. Zanim nakupisz nowych części to zaiwestuj chociażby w najtańszy interfejs z carsoftem i podepnij chociażby pod stacjonarkę. Z doświadczenia wiem że bez tego to wróżenie z fusów.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Legionowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:33, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Trochę źle zatytułowałeś temat, bo to co opisałeś nie ma nic wspólnego z kulturą pracy silnika tylko z usterką jaka w nim występuje.

Aby dokonać diagnozy kabli podnieś maskę w nocy i zobacz czy nie widać gdzieś przeskakującej "na lewo" iskry. Bo przy tych objawach, które opisujesz powinna być widoczna (jeżeli w ogóle to kable są winne).

Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele i aby znaleźć winowajcę trzeba podpiąć pod kompa.

Jeżeli poduszki silnika były zmieniane na twarde, to niestety musisz pogodzić się z drganiami na karoserii, albo zmienić je na fabryczne.
Pamiętam jak koledze w Toycie po swapie zmienili poduszki na poliuretanowe - to autem na biegu jałowym trzęsło jak traktorem Smile

Przy "normalnym" silniku i "normalnej" jeździe takie rozwiązanie jest pozbawione sensu.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwk
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:00, 13 Kwi 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] takie coś się nada?
Ponoć obsługuje e36 ale nie ma e36/7 w rozkładzie.

Jeśli nie dostrzegę skaczących iskier nie musi to oznaczać, że kable są ok.

Rozumiem, że normalne m44 na seryjnych poduchach nie telepie tak budą aby drgał obraz w lusterkach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmarx
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:06, 13 Kwi 2012    Temat postu:

nie nada. porządny interface jest na rs232

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 14:13, 13 Kwi 2012    Temat postu:

madmarx napisał:
rs232


potocznie zwany COM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:42, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Najtańszy działający to ten ale kabelki musisz wpychać i trzeba coś poustwiać żeby inpa zadziałała. Mam taki i carsoft i inpa chodzi:
[link widoczny dla zalogowanych]
Optymalnie cenowo i z multiplekserem KKL:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Legionowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:08, 13 Kwi 2012    Temat postu:

jwk napisał:
Jeśli nie dostrzegę skaczących iskier nie musi to oznaczać, że kable są ok.


Oczywiście, że nie musi, ale jak twierdzisz, że pracuje na 3 garach to powinno być widać.

jwk napisał:
Rozumiem, że normalne m44 na seryjnych poduchach nie telepie tak budą aby drgał obraz w lusterkach.


Dobrze rozumiesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:32, 13 Kwi 2012    Temat postu:

gorzej bedzie jak podlaczy pod kompa a bledow zero

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:47, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Jak pali na 3 gary i telepie go jak Ursusa C-330 to misfire'y jakieś muszą wyjść Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwk
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:29, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Z tym ursusem, to gruuuuuuubaaaaa przesada.
Po prostu nie chodzi tak jak w moim mniemeniu powinien.
Korzystając z nocnych ciemności obejrzałem przewody zapłonowe i nie dostrzegłem iskrzenia. Akurat teraz palił na wszystkie gary i poza "normalnymi" drganiami nic mu nie było.
Wpadłem na pomysł, że może ma po prostu zbyt niskie wolne obroty (wg obrotka ~750). Próbowałem go wkręćić na 900-1000, ale jest to chyba niemożliwe. Dodając delikatnie gazu, nic się nie dzieje, a potem raptownie* wskakuje na 1300. Podobnie przy odpuszczaniu gazu.
Silniczek krokowy?

* - o ile można tak określić zmianę o te 600obr/min


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rzadek1991
Soldati
Soldati



Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Świecie

PostWysłany: Pią 22:01, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Mam taki sam problem Rowniez ma okolo 750 obrotow, a powinien miec okolo 900. Przez niskie obroty buda lekko drga, obroty przenosza sie na skrzynie i cala reszte. Wymienilem juz 2 silniczki krokowe, sa poprawy ale nadal to nie to ;P
Znajde przyczyne to napisze.
Moze czujnik wody ?
Na 100% przyczyna jest po stronie elektryki. A co do bledow to nic nie wyskakuje. Jak do konca miesiaca nic nie ogarne to na komputer serwisowy pojade.
Ciezko opisac ten problem. To jest jakby falowanie na wolnych obrotach. 750 ... 550 .... i znowu 750.... 750. ... 750... 900.... 750... itp itd
Powinien trzymac troszke wyzej. Znajde usterke to sie odezwe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 8:29, 14 Kwi 2012    Temat postu:

przeplywka...
czujnik polozenia walkow czy jak on tam sie nazywa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Legionowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:02, 14 Kwi 2012    Temat postu:

Panowie, sprawdźcie sobie również czy te wężyki z fotki, przy ścianie grodziowej nie są dziurawe. U mnie tak było i obroty falowały i czasem potrafił "zakuleć". Zapomniałem jak się nazywa to okrągłe ustrojstwo przy zbiorniczku płynu hamulcowego, bo też coś tam z nim było nie tak.



Cytat:
Korzystając z nocnych ciemności obejrzałem przewody zapłonowe i nie dostrzegłem iskrzenia. Akurat teraz palił na wszystkie gary i poza "normalnymi" drganiami nic mu nie było.


Obejrzyj przewody wtedy, gdy będzie chodził na 3 garach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:16, 14 Kwi 2012    Temat postu:

to obok zbiorniczka to gniazdo dniagnostyczne do podlaczenia kompa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin