|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 10:16, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
to "okragle" to zlacze diagnostyczne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
Soldati centrale
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Legionowo Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:57, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Nie no oczywiście, że to złącze diagnostyczne
Poniżej to o co mi chodziło (moja fotka) - ten wężyk i to okrągłe "ustrojstwo". Jeżeli są uszkodzone zaburzają pracę wolnych obrotów i powodują, że one falują.
To wszystko to chyba odma czy się mylę ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomo dnia Sob 13:00, 14 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rzadek1991
Soldati
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Świecie
|
Wysłany: Sob 22:45, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
To okragle to jest system podgrzewania powietrza w kolektorze ssacym. To nie ma zwiazku. Ja ten system usunelem, czyli odlaczylem od tego wezyki i polaczylem ze soba zamykajac obieg (tworzac obieg wewnetrzny). Dzieki temu powietrze mam caly czas zimne (korzyscia z tego zabiegu jest jakas tam dodatkowa moc ale niewielka)
Co do wezykow to wymienilem wszystkie wezyki przy silniku na nowe, podcisnieniowe itp. Niektore dostepne tylko przez serwis.
Podejrzewam , ze przyczyna moze byc czujnik wody, ten ktory wchodzi do glowicy od strony kolektora. Poki co nie sprawdzam bo fundusze sie skonczyly.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
Soldati centrale
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Legionowo Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:49, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Rzadek1991 napisał: | To okragle to jest system podgrzewania powietrza w kolektorze ssacym. |
Jaki system podgrzewania?? To jest zawór odmy, poniżej masz link do realoem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mylisz się. Był już nawet temat poruszany na forum (link poniżej) o jej wpływie na zachowanie pracy silnika. A moja wypowiedź bazuje na własnych doświadczeniach, a nie na teorii. Niewykluczone, że właśnie po tych Twoich "modach" z odmą latają Ci obroty.
http://www.z3.fora.pl/z3-e36-7-e36-8,5/z3-1-8-zawor-odmy-kapy-zaworowej-a-spalanie,226.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomo dnia Pon 10:55, 16 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rzadek1991
Soldati
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Świecie
|
Wysłany: Pon 20:33, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Nie nie, przed modami tez tak robil.
Co do tego "systemu podgrzewania" to zle to nazwalem. Bardziej wskazana nazwa to grzałka przepustnicy o ile sie nie myle. Ja ten przewod wyczepilem z tego i otwor zaslepilem. A przewod polaczylem ze soba - zamykajac obieg tak aby plyn nie przeplywal przez ten wlasnie czarny pojemniczek.
Nowa teoria - termostat ;P Silnik nie osiaga odpowiedniej temperatury - termostat jest caly czas otwarty. Jesli silnik nie osiaga optymalnej temperatury to rowniez faluje na obrotach.
Mam racje ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Wto 6:48, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Rzadek1991 napisał: | Mam racje ? |
Nie sądzę. Jak mam zimny silnik to chodzi na ssaniu potem obroty spadają ale nic nie faluje. Jak jeździłem 1,8 czy 1,9 to też obroty były stabilne mimo że silnik zimny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rzadek1991
Soldati
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Świecie
|
Wysłany: Wto 8:28, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Marqz - nie chodzi mi o to, ze jak chodzi na zimnym tylko o to ze kazdy silnik ma optymalna temperature pracy. Przewaznie jest to 80 - 90 stopni. Moj silnik tej temperatury nie osiaga. Po godzinnej jezdzie nadal jest na niebieskim polu lub leciutko nad nim. W czasie ostrej jazdy podrasta do polowy i bardzo szybko spada na postoju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:02, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Termostat masz uwalony. Mój też nie jest w najlepszym stanie. Jak w styczniu wyjeżdżałem z domu i wpadałem na autostradę to też się powolutku nagrzewał i na autostradzie nigdy nie osiągał pionu tylko góra 1/4. Ale nigdy mi obroty nie falowały czy to na niebieskim polu czy innym.
Niestety ja mam inny silnik więc analogia tu zachodzić nie musi. Tak czy siak INPA nie pokazuje problemów z termostatem a w m52tu termostatem steruje DME.
Nie chcę Cię przypadkiem w błąd wprowadzić. Nie wiem czy to wina termostatu u Ciebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:53, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
ja tez uwazam ze to wina termostatu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
Soldati centrale
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Legionowo Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:04, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Rzadek1991 napisał: | Ja ten przewod wyczepilem z tego i otwor zaslepilem. A przewod polaczylem ze soba - zamykajac obieg tak aby plyn nie przeplywal przez ten wlasnie czarny pojemniczek. |
Ten "czarny pojemniczek" to zawór odmy i tam nie przepływa płyn tylko powietrze. Być może wcześniej obroty Ci falowały, bo jest on po prostu uszkodzony.
Jeżeli silnik nie osiąga temperatury, to również uważam, że pierwszą rzeczą, którą trzeba sprawdzić jest termostat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jwk
Soldati centrale
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:55, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No to u mnie wskazówka wspina się do połowy i siedzi jak wmurowana.
Ostatnio nie ma odpalania na 3 garach, a telepanie obserwuję przy zimnym silniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jwk
Soldati centrale
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:52, 31 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Zrobiło się chłodniej i problem, który myślałem, że zniknął niestety powrócił.
Stare linki nie chodzą, więc pytanie czy takie zabangla z M44b19?
[link widoczny dla zalogowanych]
Na innym forum znalazłem informację, że takie zachowanie można tłumaczyć półsyntetykiem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jwk dnia Śro 9:13, 31 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:43, 31 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
a dlugo on tak sie telepie?? Moze sprouj podczas gdy tak sie dzieje odlaczac po kolei przewody zaplonowe od swiec. Byc moze w ten sposob uda ci sie ustalic na ktorym garze jest problem. Wtedy bedziesz mial 4 razy mniej szukania. A jesli sprawdzisz wszystko co jest odpowiedzialne za sterowanie tym konkretnym garem to pozostaje ci jedynie mechaniczna usterka silnika np. nadpalony zawor, chwilowy brak kompresji itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jwk
Soldati centrale
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:21, 31 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Dzieje się tak od 3 dni (po ostatnim znacznym spadku temperatur) z rana gdy do roboty wyjeżdżam. Wcześniej po wilgotnych wiosennych nocach też się zdarzało.
Latem testowałem kable poprzez ich zraszanie wodą, w trakcie poprawnej pracy silnika, ale taka wilgoć im nie przeszkadzała. Nia ma się jednak co oszukiwać, że dokładnie je zmoczyłem.
Jutro święto, więc z rana pościągam mu kable w trakcie telepania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jwk
Soldati centrale
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:13, 31 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Czas przyszedł na najgłupsze pytanie w historii forum.
Czy w z3 z M44 jest w standardzie kontrolka "check engine"?
Szperałem w necie ale nie znalazłem. Wiem, ze nie każde e36 takowe miało.
U mnie nic takiego przy włączonym zapłonie się nie pojawia.
Pytam, bo zacząłem przypuszczać, że poprzedniemu właścicielowi takowa mogła się "przepalić lub raczej wykręcić", a ja bez niej latam.
Ponawiam pytanko czy takie coś to dobry zakup.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|