|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 20:26, 26 Lip 2011 Temat postu: klimatyzacja |
|
|
dwa mce temu wymienilem osuszacz oraz nabilem od nowa klime, mimo to mam wrazenie ze dziala ona na polgwizdka, tzn chlodzi ale tak SE - co nalezy sprawdzic zeby okreslic czy tak ma byc czy jednak cos nie bangla?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amster
Przyjaciel Forum
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:30, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Najlepszy sposób to zapewne ustawienie dwoch Zetek obok siebie i namacalne porownanie nawiewow... Ale jak nie jestes zadowolony to znaczy ze cos nie tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:38, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
a wymieniles oring przy osuszaczu?? Czy zalozyles na stary??
Jak zachowywala sie klima tuz po wymianie osuszacza i po napelnieniu?? chlodzila lepiej?? Jesli tak to pewnie gdziec ci czynnik ucieka. Ja gdy cokolwiek robie przy klimie to ZAWSZE wymieniam oringi na nowe oryginalne z serwisu. Podjedz tam gdzie napelniales klime i niech sprawdza jakie masz cisnienie w ukladzie. Jesli bedzie ok to po prostu ci sie wydaje a jak bedzie malo to pewnie masz gdzies wyciek. Wtedy niech wpuszcza kontrast i bedzie wiadomo skad leci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 20:43, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
oczywiscie ze oringi wymienione razez z osuszaczem, maszyna od klimy przed nabiciem zrobila test szczelnosci na ktorym wyszlo ze jest ok. mam wrazenie ze zaraz po nabiciu bylo lepiej, tak z 5'C mniej niz teraz. moze byc tak jak mowisz, ze uciekl czynnik a nieszczelnosc jest na tyle mala ze urzadzenie tego nie zauwazylo a w czasie postoju czynnik SE spierdolil :-/ w wolnej chwili sprawdze to cisnienie o ktorym mowisz i moze wymienie zawory te od klimy bo to najczestrze miejsce na ktorym jest wyciek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:51, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
no wlasnie jak jest maly wyciek to czasem maszyna tego nie wykryje i spierdoli dopiero po jakims czasie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paelo
Soldati
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:23, 31 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Witam. Co jaki czas należy wymieniać osuszacz ? Klima w moim aucie działa OK ale jeszcze nigdy osuszacza nie wymieniałem. Robiłem jedynie co 2 lata oczyszczanie czynnika. Autko jest z 2000 roku. Mam je 8 lat. Nie wiem czy osuszacz był wymieniany. Może jest jeszcze oryginalny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:57, 31 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz szczelny układ (nie ubywa czynnika), chłodzi prawidłowo i nic przy nim nie naprawiałeś to moim zdaniem nie masz się o co martwić. Osuszacz służy do zbierania wilgoci z układu klimatyzacji. Układ ten jest układem zamkniętym, jeśli więc jest szczelny to wilgoć nie ma się którędy dostawać, a osuszacz nie zużywa się. Powinno się go natomiast wymienić w przypadku pojawienia się nieszczelności lub naprawy układu. Tak naprawdę układ klimy działa na tej samej zasadzie co lodówka, a jakoś w niej nikt nie przetacza czynnika raz w roku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:47, 01 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Paelo napisał: | Witam. Co jaki czas należy wymieniać osuszacz ? Klima w moim aucie działa OK ale jeszcze nigdy osuszacza nie wymieniałem. Robiłem jedynie co 2 lata oczyszczanie czynnika. Autko jest z 2000 roku. Mam je 8 lat. Nie wiem czy osuszacz był wymieniany. Może jest jeszcze oryginalny |
Tak jak kolega wyżej napisał klima w aucie to układ zamknięty i jeśli działa poprawnie to panuje w niej spore nadciśnienie w stosunku do ciśnienia atmosferycznego. Wobec tego nie jest możliwe aby dostała się do środka wilgoć czy też wilgotne powietrze. Wobec tego nie ma potrzeby wymiany osuszacza. W takim przypadku jedyna droga którą może dostać się wilgoć do środka to zawilgocony olej sprężarkowy, który jest dodawany do czynnika przy każdej obsłudze układu.
scarab napisał: | Tak naprawdę układ klimy działa na tej samej zasadzie co lodówka, a jakoś w niej nikt nie przetacza czynnika raz w roku |
Z tą różnicą, że klimatyzacja w samochodzie działa w dość ciężkich warunkach. Zimą temperatura spada nie rzadko do -30 stopni a latem sięga +35 stopni w cieniu. W słońcu dochodzi niekiedy do 50 stopni. Do tego dochodzą drgania i tym podobne historie. A lodówka stoi sobie spokojnie w kuchni i nikt jej nie rusza. Poza tym z tego co wiem to w lodówce wszystkie rurki są miedziane co zapewnia 100% szczelność połączeń. W samochodach spora część rurek jest gumowa a guma po iluś tam latach nie zapewnia już takiej szczelności.
Dla nowych aut ubytek rzędu 100g rocznie jest wartością dopuszczalną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paelo
Soldati
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:10, 01 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Dziękuję wam za odpowiedzi. W myśl zasady lepsze jest wrogiem dobrego, nie będę na razie nic kombinował. Klima działa i działać ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:58, 02 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Jak cos dziala to nie ruszaj . Podstawowa zasada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:13, 02 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ewentualnie warto obejrzeć układ pod kątem wycieków oleju - newralgiczne miejsca to łączenia rurek, osuszacz oraz sprężarka klimy która lubi się pocić na łączeniu korpusu oraz przy kółku.
edit: ^miałem na myśli skraplacz (chłodnicę klimy), a nie osuszacz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Wto 22:05, 02 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:49, 02 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
scarab napisał: | Ewentualnie warto obejrzeć układ pod kątem wycieków oleju - newralgiczne miejsca to łączenia rurek, osuszacz oraz sprężarka klimy która lubi się pocić na łączeniu korpusu oraz przy kółku. |
W mojej opinii najbardziej newralgiczne miejsce to skraplacz wypiaskowany od brudu i zanieczyszczeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:02, 02 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
No, miałem właśnie na myśli skraplacz, a napisałem osuszacz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rheaf
Soldati centrale
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:21, 26 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Częstym przypadkiem słabej wydajności klimatyzacji jest zasyfiona dysza dławiąca "rozprężna". I ona po jakimś czasie także powinna ulec wymianie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|