 |
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amster
Przyjaciel Forum

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:01, 12 Lip 2012 Temat postu: Filtr powietrza (stozek, wkladka) |
|
|
Czy stozkowy filtr powietrza ma jakiś negatywny wpływ na żywotność silnika? Miałem stozkowy, zmieniłem na tradycyjny.
Trochę swojej dynamiki stracił. Większych oszczędności na zużyciu paliwa nie zaobserwowalem. Nie wiem czy nie wrócić do stozka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator

Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:26, 12 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Na żywotność nie, ale jeżeli nie jest odgrodzony właściwie od silnika i łapie gorące powietrze to właśnie dynamika dostaje ostro w tyłek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:41, 12 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
wg mnie opowiesci o filtrach stozkowych mozna wlozyc sobie miedzy bajki. A to ze silnik byl bardziej dynamiczny to twoja autosugestia poniewaz silnik glosniej pracowal. Jedz na hamownie i wykonaj dwa pomiary, jeden na stozku drugi na zwyklym filtrze. Jestem przekonanym ze oba wyniki beda takie same jesli nawet na zwyklym filtrze nie bedzie lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator

Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:09, 12 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Będzie gorzej właśnie wtedy jak stożek łapie gorące powietrze od silnika. Jak nie łapie gorącego to stożek = zwykły filtr. Różnica natomiast może być słyszalna tak jak saron napisał. Poprostu na dobrych markowych filtrach dźwięk silnika jest lepszy. Ja jeżdże na wkładce K&N i silniczek fajnie chodzi basowo, szczególnie po odpaleniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amster
Przyjaciel Forum

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:06, 12 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Absolutnie macie racje, różnica w dźwięku jest spora. To z dynamiką to rzeczywiście może być autosugestia pochodna zmiany dzwięku.
Zal tego basu.
Przetestuje wkładke.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator

Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:59, 12 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Jak się szarpniesz na K&N to efekt będzie dobry (najlepszy z oczekiwanych) bo oni akurat na to stawiają. Tylko cholernie drogi jest. Kupiłem go z autem to jeżdże ale jak bym miał zmieniać to na Piperecrossa chyba bo też chwalą. Ale to różnie, jedni mówią tylko bawełna inni gąbka może być. A ja czuje że to jeden ch.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator

Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:54, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
piotres napisał: | Od wszystkich filtrow sportowych czy to wkladka czy stozek (nasaczanych) moze szybciej pasc przeplywomierz - drobinki olejku moga sie osadzac na jego elemencie pomiarowym. Moga ale nie musi to nastapic.
|
Odpowiedź K&N w tej sprawie:
"We are aware of the “urban myth” (K&N News Story) created by a few dealerships that a vehicle's MAF sensor can be contaminated by K&N filter oil."
Tutaj wszystko, filmik nawet widziałem w tej sprawie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja jak mój nasączyłem, mimo iż delikatnie to przelałem, aż z puchy pociekło na podłużnicę. Przepływka cała, jak chodziła tak chodzi. Bajki z tym paleniem przepływek przez K&N i tyle IMO.
Jak inne to nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tasam
Świeżak

Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:43, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
a właśnie, jak te pipercrossy? jeździ ktoś naz tym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
Soldati centrale

Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Legionowo Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:55, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Odnośnie wkładki K&N to już w ogóle jest robienie z ludzi idiotów. Po zmianie wkładki KN na zwykły filtr nie było ŻADNEJ różnicy ! Z resztą jaka ma być - jak różnica polega tylko na zasstosowanym materiale, który ma teoretycznie zmniejszać opór przepływającego powietrza. Wyjąłem i przejechałem kilka km w ogóle BEZ filtra i .. też nie było różnicy w dźwięku ( bo o mocy to nie wspominam ). Także zaoszczędzoną kasę na zakupie wkładki KN lepiej zainwestować w browar - będą to na pewno lepiej wydane pieniądze.
Pamiętam jak u kumpla w Clio II 1.2 przjechaliśmy się bez filtra, to samochód ryczał jak V6, także widocznie wszystko zależy od konstrukcji dolotu i tym prostym zabiegiem można oszacować czy montaż wkładki KN cokolwiek da. W M43 zupełnie nic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:22, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
jestem dokladnie tego samego zdania co kolega wyzej. Lepiej ta kase przeznaczyc na browary
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista

Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:52, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
tasam napisał: | a właśnie, jak te pipercrossy? jeździ ktoś naz tym? |
mam u siebie ,róznicy nie widzę żadnej ani w pracy silnika ani w dzwięku , może dlatego że mam detykowany a nie stożek.Kupiłem bo jest gąbkowy, można go prać i tak naprawdę po trzech wymianach koszt się zwraca , auto planuję trzymać dłużej więc koszty związane w przyszłości z wymianą nie bedą żadne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batim
Przyjaciel Forum

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:07, 01 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam simote wkładkę. W sumie nie wiem jak chodzi silnik na seryjnej wkładce bo od początku miałem simotę.
Piotres masz już ITG założone ? Jak to planujesz robić ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackBoy
Capo

Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:38, 18 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Sorry że zadaje takie pytanie, ale - czy filtr stożkowy z siatką stalową myje się a potem impregnuje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:06, 19 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bigi303
Soldati centrale

Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:40, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
właśnie kupiłem Z3-kę. Też ma filtr stożkowy. Już mocno zabrudzony i trochę wgnieciony więc z pewnością wymaga wymiany. Nie ma puszki osłaniającej więc niestety zasysa gorące powietrze z silnika i obawiam się , że to osłabia spodziewany efekt .
Czy ktoś może polecić nowy stożek oraz puszkę?
Mam też druga opcję - powrót do standardowego filtra i na przykład wkładka K&N. Co doradzają fachowcy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|