|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 13:08, 07 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
eMa ma 225/45/17 z przodu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cichy0701
Soldati centrale
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytów Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:15, 08 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
stingercoupe napisał: | Ciekawe jaka opona na tej feldze. |
Najpierw przymierzę 225/40 lub 45 i zobaczę czy da się jechać, jak nie to coraz węższe będę przymierzać aż uzyskam układ umożliwiający jazdę.
Swoją drogą, gdybym miał gwintowane zawieszenie to nie wiem czy z przodu bym upchał te koła, bo teraz na seryjnym zawiasie pomiędzy amorkiem a felgą jest miejsce na palec, a gwint jest chyba nieco grubszy od seryjnych amorków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swistar
Capo
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 887
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: MAZURY Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:09, 08 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
cichy0701 napisał: | [gdybym miał gwintowane zawieszenie to nie wiem czy z przodu bym upchał te koła, bo teraz na seryjnym zawiasie pomiędzy amorkiem a felgą jest miejsce na palec, a gwint jest chyba nieco grubszy od seryjnych amorków. |
nie ma szans abys upchał koło bez dystansu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cichy0701
Soldati centrale
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytów Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:51, 08 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Też mi się tak właśnie wydaje. Lecz wtedy mogłoby wystawać poza nadkola.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fego
Świeżak
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Sob 0:38, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Witam
Na wstępie chciałbym przywitać się ze wszystkimi serdecznie, bo przed chwilą dołączyłem do forum... i samopoczucie już się na ten sam fakt poprawia Od ponad półtora roku jestem bardzo zadowolonym posiadaczem Z3 2,8 97r. jak i również czytelnikiem z3fora
Piszę z prośbą o wsparcie w trzech tematach związanych z ze zmianą felg. Nie wchodząc dlaczego tak się stało - zostałem posiadaczem 4 felg 8J 17" ET47 z zamiarem wykorzystania ich właśnie do Z3. Planuję wstępnie dwa warianty zakupu opon: 1. 4 x 225/45/17 lub 2. przód 225/45/17 i tył 245/40/17. Dystans na tył w obu przypadkach planowany. Zwieszenie jest standard bez modyfikacji. A poniżej te trzy pytania z prośbą o wsparcie:
1. Czy ktoś ma doświadczenia z oponami 225/45 oraz 245/40 na feldze 8J i czy te opony wyglądają na niej naturalnie ? Bo już różne skrajne opinie mam na ten temat szczególnie dla 245/40.
2. Po wstępnej przymiarce na przodzie odległość od golenia zmniejszyła się do ok 3-4 mm (bo i tak wychodzi ze zmiany "J") i pytanie czy tak może pozostać ? Te elementy nie pracują względem siebie więc niby ok ale przy obecnych fabrycznych 225/50/16 jest tam ok 16 mm - stąd pytanie.
3. Czy ktoś na przodzie ma/miał doświadczenie z takim zestawem i czy w skrajnych przypadkach coś nie obciera lub nie wali w nadkole ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cichy0701
Soldati centrale
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytów Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:48, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
1. Ja na 8,5J na feldze 18 mam opony 225/40 więc możesz sprawdzić w galerii jak to wygląda, moim zdaniem dobrze.
2. U mnie po zmianie felg na 18 z 8,5J ET40 ta odległość się zmniejszyła też do podobnych wymiarów, jeżdżę tak i nie ma z tym żadnego problemu.
3. Nie wiem jak to ma się w przypadku twojego ET 47, lecz u siebie większą felgę bo 18 i szerszą bo 8,5J z ET 40 zmieściłem bez problemu z przodu i nic nie obciera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fego
Świeżak
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:40, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
No mega dzięki za konkret info:
1. Jeśli 225/18 tak wyglądają na 8,5J to chyba 225/17 na 8J nie będzie dramatu ... choć wydaje mi się, że Twój dobór może dawać zdecydowanie lepszy efekt wizualny (delikatny naciąg celowy a nie taki przypadkowy w "pół drogi zatrzymany"). Pozostaje pytanie jeszcze o te 245/40/17 na 8J ? Czy ktoś ćwiczył takie rozwiązanie na 8J? Czy trochę za dużo J (1/2) na przodzie i trochę za mało J (też 1/2) na tylnej osi dobrze zagra wizualnie ?
2. 8,5 J z ET40 daje praktycznie co do joty tą samą odległość od wewnętrznej strony co 8J z ET47 ( c.a będzie chyba mniej niż 1mm różnicy na feldze, pozostaje jeszcze odsadzenie opony) więc ze zmniejszonym prześwitem widać że zetka śmiga i to konkretnie jak patrzyłem na Twoje stronce. A podpytywałeś może na tą okoliczność czy zmniejszenie tego prześwitu do tych 4 mm może być problemem w konkretnych warunkach ? Strzelam -> upał i trochę za mało powietrza i do tego agresywny zakręt ? Bo nawet jak idzie zamiennik fabryczny 7,5 J to wtedy ET wędruje bodajże pod okolice 41. Pewnie by trzymać dalej ten prześwit.
3. Tu jak w pkt 2 dobra wiadomość dla mnie ...... a Twoje kółko jeszcze ze 3 mm wyższe
Pytanie tylko jeszcze bo nie doczytałem: na tyle też masz 225 czy 245 ?
PS Bardzo fajna ta Twoja zeta - ciekawy dobór wg mnie koloru felgl i jak dla mnie trafiony . Miło popatrzeć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cichy0701
Soldati centrale
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytów Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:46, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Fego napisał: | A podpytywałeś może na tą okoliczność czy zmniejszenie tego prześwitu do tych 4 mm może być problemem w konkretnych warunkach ? Strzelam -> upał i trochę za mało powietrza i do tego agresywny zakręt ? Bo nawet jak idzie zamiennik fabryczny 7,5 J to wtedy ET wędruje bodajże pod okolice 41. Pewnie by trzymać dalej ten prześwit. |
Nikogo nie podpytywałem, zmieściło się co mnie ucieszyło i tak jeżdżę, chociaż myślę o jakimś dystansie żeby felga odrobinę bardziej wyszła na zewnątrz (pewnie tylko z tyłu bo z przodu po założeniu dystansu zapewne będzie trzeć przy skręcie, ale sprawdzę to sobie)
Fego napisał: | Pytanie tylko jeszcze bo nie doczytałem: na tyle też masz 225 czy 245 ? |
Przód i tył 225
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zakstar
Soldati centrale
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:11, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
miałem 245/40 r17 na tylnich, oryginalnych kołach, ale 8,5" i wyglądało to normalnie:
jednak 0,5" może zrobić różnicę.
Jeśli zastanawiasz się czy Ci wejdzie, w znaczeniu nie będzie obcierało o amortyzator, to u mnie jest ok 1,5-2mm między amortyzatorem a felgą (a dokładnie sprężyną ) i nic się nie dzieje podczas jazdy i pracy zawieszenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stingercoupe
Soldati
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:23, 11 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jestem bardzo ciekaw tego 8,5 j et 40 mam takie koła na 1 er i jak wsadzilem do przodu to koło z opona wystawało bardzo sporo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arkadio
Soldati
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:11, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Zastanawia mnie, czy da radę upchać te koło do Coupe'tki
9X19 ET-31 5X120 225/35
10X19 ET-25 5X120 265/30
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cichy0701
Soldati centrale
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytów Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:49, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Na forum było już wiele razy wałkowane że 19 robi z zetki karoce i że 18 to max aby mieć duże koło i jakoś to wyglądało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
serpicol
Capo
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Śro 1:04, 29 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
dla mnie 17'' do zet to to maks, niezależnie czy to roadster czy też cupe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arkadio
Soldati
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:47, 29 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
chodzi mi bardziej o parametry tej felgi ... tzn. tył o szerokości 10j i et 25 powinno się jakoś upchać natomiast 9j et31, to mam pewne wątpliwości. Zastanawia mnie czy ktoś już próbował upchać coś szerokiego do zetki. Nie interesuje mnie czy to według niektórych będzie ładne, czy też nie . Auta z toru ogółem piękne nie są
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Forum www.z3.fora.pl Strona Główna
-> Z3 (E36/7, E36/8) |
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa) Idź do strony Poprzedni 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Następny
|
Strona 9 z 10 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|