Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dyfer po regeneracji

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z3_roadster
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:22, 02 Kwi 2014    Temat postu: Dyfer po regeneracji

Witam, za pare dni odbieram dyfer 3.45 bez szpery z regeneracji, podobno ma być "jak nowy" niestety przyjdzie "suchy".
Jakim olejem go zalać, co proponujecie ?
Jest bez szpery, czy zwykłe 75w90 wystarczy...czy wlewać coś innego, lepszego ?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:02, 03 Kwi 2014    Temat postu:

Lej zwykly jak napisales. Z reszta w zet byl torsen a nie sprzegielka jezeli chodzi o szpere i tez sie lalo normalny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:48, 03 Kwi 2014    Temat postu:

A co regenerujący mówi na temat oleju?? On nie sugeruje jakiegoś konkretnego??

Co się z twoim dyfrem stało, że dałeś regenerować??
Jakie koszty takiej regeneracji??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z3_roadster
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:50, 03 Kwi 2014    Temat postu:

Marqz napisał:
Lej zwykly jak napisales. Z reszta w zet byl torsen a nie sprzegielka jezeli chodzi o szpere i tez sie lalo normalny.


Dzięki, tak myślę ale szukam wsparcia Smile[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z3_roadster
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:10, 03 Kwi 2014    Temat postu:

saron22 napisał:
A co regenerujący mówi na temat oleju?? On nie sugeruje jakiegoś konkretnego??

Co się z twoim dyfrem stało, że dałeś regenerować??
Jakie koszty takiej regeneracji??


Gość od regeneracji mówił aby lać dowolny i wymienił kilka od 75w90 po w140 dlatego postanowiłem zebrać jakieś opinie.

W moim dyferku pękł wałeczek od satelit, na szczęście zaraz jak usłyszałem pierwsze stuknięcia wyjąłem go z auta i otwarłem, tak więc większych szkód nie ma aczkolwiek wyjdzie "w praniu" tak czy owak będzie rozebrany i poskładany od podstaw - co trzeba będzie wymienić to będzie wymienione (Zajmuje się tym specjalistyczny warsztat)
Koszt regeneracji +/- 1000zł (w tym są nowe łożyska, ustawianie odpowiednich luzów oraz koszty przesyłek) długo się zastanawiałem czy nie kupić używki za 300zł ale jak sobie pomyślę, że taki używany most może w każdej chwili mi się rozsypać to wole zrobić to konkretnie i mieć z głowy.
Tak w ogóle to mam rozebrany tył aż po skrzynie i wymieniam wszystkie połączenia gumowo-metalowe oraz łożyska, trochę mi żal oryginalnych tulejek BMW które na pozór wyglądają dobrze...ale jak już mam to rozebrane to wymieniam, trochę się nabakałem żeby to rozebrać samemu więc nie mam zamiaru za chwilę tego powtarzać z powodu jakiejś cholernej gumy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez z3_roadster dnia Czw 21:15, 03 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:26, 03 Kwi 2014    Temat postu:

Jak przyjdzie most z regeneracji to sprawdź koniecznie jaki jest luz miedzyzębny na połączniu wałka atakującego i koła talerzowego. Chodzi konkretnie o to o jaki mniej więcej kąt obróci się wałek atakujący zanim flansze półosi zaczną się kręcić.
Ciekaw jestem czy po takiej regeneracji pozbędziesz się wszystkich stuków w napędzie.

Co do gum w zawieszeniu to nic chyba nie stoi na przeszkodzie by w miejsce gum BMW wstawić gumy od BMW??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z3_roadster
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:10, 12 Kwi 2014    Temat postu:

saron22 napisał:
Jak przyjdzie most z regeneracji to sprawdź koniecznie jaki jest luz miedzyzębny na połączniu wałka atakującego i koła talerzowego. Chodzi konkretnie o to o jaki mniej więcej kąt obróci się wałek atakujący zanim flansze półosi zaczną się kręcić.
Ciekaw jestem czy po takiej regeneracji pozbędziesz się wszystkich stuków w napędzie.

Dyfer dotarł, odpalam po niedzieli furę i dam znać jak pracuje dyfer po regeneracji.
Dzisiaj wkładałem samemu za pomocą jedynie lewarka 30kg potwora z kanału, masakra ....myślałem ze ja złapię jedną śrubę dyfer-belka i poduszkę to będzie z górki ...ale gdzie tam, z trzema pozostałymi walczyłem 2h, dojście słabe no i w ogóle ciężko było spasować most z belką kiedy ma się jedynie dwie ręce i lewarek.
Co do luzów które miałem sprawdzić to jest tak :
Jak kręcę flanszą od wału to nie ma żadnego opóźnienia (luzu) od razu zaczynają kręcić sie flansze od półosi natomiast jak przekręcam dwoma naraz flanszami od półosi (prawo lewo, krótkie ruchy) to jest luz minimalny, nawet delikatnie "puka" ale most jest jeszcze "suchy", dzwoniłem do faceta od regeneracji i powiedział, że dyfer mam "igła" i tak ma być...oby miał racje


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez z3_roadster dnia Sob 21:12, 12 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:41, 13 Kwi 2014    Temat postu:

czy masz już olej ? mam oryginalny z serwisu BMW do dyfra bez szpery , bo kupiłem zły bo mam szpere , a że nie przyjmują zwrotów Smile to musiałem kupić drugi . Mogę odsprzedać taniej .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z3_roadster
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:50, 06 Maj 2014    Temat postu:

Trochę już pojeździłem na "nowym" dyferku więc czas coś napisać.
Ogólnie w końcu mam cisze w aucie Smile
Za stuki w dyfrze odpowiedzialny był pęknięty sworzeń a za ogólny hałas łożysko głównej flanszy (tej do której przykręcamy wał), dodam, że to łożysko nie miało żadnych luzów i w rękach nie było możliwości ocenić jego stanu - to info dla tych którzy oceniają stan łożysk w ten właśnie sposób.
Reasumując oddanie dyfra do regeneracji a nie kupno używki w necie miało sens, jednak przestrzegam przed wysyłaniem dyfrów do regeneracji paczkami, tylko i wyłącznie zawieźć i odebrać samemu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:52, 06 Maj 2014    Temat postu:

Dlaczemu zawieźć i odebrać samemu??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z3_roadster
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:40, 06 Maj 2014    Temat postu:

saron22 napisał:
Dlaczemu zawieźć i odebrać samemu??

Pomimo starannego przygotowania paczki, dyfer przegryzł się przez kilka warstw styropianu oraz dwa kartony co świadczy o tym, że nie obchodzą się z takimi paczkami jak należy, jeżeli most upadnie na flansze łożysko jest do wymiany, napisy ostrożnie nic tu nie pomogą przewoźnicy nie zarabiają kokosów więc chyba się wyżywają na niewygodnych paczkach (30kg)
a procedury reklamacji są zawiłe i nieprzydatne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin