|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 15:12, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
czemu kup w serwisie Cie nie interesuje? sprzedaja na litry i nie jest drogi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:52, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Oryginał dla BMW robi castrol (pisze nawet na etykiecie ), wejdź na stronę castrola i znajdziesz wg katalogu , mają online. Ja wymieniłem i kosztował ok 50zł . Musiał bym sprawdzić co to było bo teraz nie pamiętam , ale masz na stronie katalog to znajdziesz po modelu auta.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez spooky79 dnia Pon 15:55, 14 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:54, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Marqz napisał: | Odświerzam. Jaki olej do dyfra ze szperą wlać ? Tylko konkretnie ile jakie W najlepiej też producent. Info kup w serwisie mnie nie satysfakcjonuje.
Sprawdzam stan oleju tą górną śrubą rozumiem ? Powinien być stan widoczny ? |
Lejesz do momentu aż zacznie wyciekać i zakręcasz .
W garażu mam butelkę z ASO i z Castrola , wrócę z pracy , dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez spooky79 dnia Pon 15:55, 14 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:40, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Wania bo mam serwis w Opolu a po pracy nie mam kiedy podjechać. A Castrola to mi kumpel podrzuci do chaty albo netem przyjdzie.
Spooky dzięki za info. Czekam jeszcze na szczegóły i napisz ile go ma być tzn jak butla 1 litr , 0,75 itd.
Edit: Doczytałem na stronie Castrola to powinien być w takim razie:
Syntrax Limited Slip 75W-140
Mam też pytanie jak się sprawdza czy jest szpera w dyfrze. W aucie z blokadą jak podniosę auto i kręcę jednym kołem to drugie ma się kręcić w tym samym kierunku czy w przeciwnym ?
Kolejna sprawa że na rachunkach z serwisu poprzedniego właściciela znalazłem że wymieniali mu olej w dyfrze na VS600 a jest to olej o specyfikacji 75W90 do dyfra bez szpery. Mój Vin wskazuje wyraźnie że szpera jest. Więc albo wlali źle albo w dupie to mieli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:24, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
po podniesieniu auta oba kola powinny sie krecic w tym samym kierunku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:30, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ok saron to będę się bawił. Powiedz mi jeszcze czym tą śrubę od oleju odkęcić bo w standardowej walizce 128 części takiego dużego klucza nie mam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:54, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
No albo kupic niestandardowa walizke albo dokupic klucz na sztuki. Bez odpowiedniego klucza ciezko bedzie odkrecic i mozesz narobic sobie klopotu.
I pamietaj ze zawsze najpierw odkrecasz korek wlewowy a pozniej spustowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:54, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Marqz napisał: | Wania bo mam serwis w Opolu a po pracy nie mam kiedy podjechać. A Castrola to mi kumpel podrzuci do chaty albo netem przyjdzie.
Spooky dzięki za info. Czekam jeszcze na szczegóły i napisz ile go ma być tzn jak butla 1 litr , 0,75 itd.
Edit: Doczytałem na stronie Castrola to powinien być w takim razie:
Syntrax Limited Slip 75W-140
Mam też pytanie jak się sprawdza czy jest szpera w dyfrze. W aucie z blokadą jak podniosę auto i kręcę jednym kołem to drugie ma się kręcić w tym samym kierunku czy w przeciwnym ?
Kolejna sprawa że na rachunkach z serwisu poprzedniego właściciela znalazłem że wymieniali mu olej w dyfrze na VS600 a jest to olej o specyfikacji 75W90 do dyfra bez szpery. Mój Vin wskazuje wyraźnie że szpera jest. Więc albo wlali źle albo w dupie to mieli. |
Ja kupiłem 1L. i wystarczyło idealnie, do zupełnie suchego wchodzi 1.2L , ale wiadomo że idealnie tego nie zlejesz , zawsze zostaje gdzieś w zakamarkach stąd wchodzi 1L. Z drugiej strony nie wiem czy w róznych mostach nie wchodziły różne ilości .Powinno na stronce pisać ile wchodzi do twojego.
Ja też mam dokładnie ten sam: Syntrax Limited Slip 75W-140
Jak pisałem na samym początku w ASO to rożnie bywa , po oznaczeniu dyfra nie byli w stanie sprawdzić co to jest , jeśli nie ma oznaczenia "S" to niby jest bez szpery a po VINie jest . Tak że przypuszczam że u Ciebie też popatrzeli tylko na dyfer i wlali zwykły. Z tego co wiem te auta nie wychodziły bez szpery. Chyba że ktoś zmieniał most z innego auta. Z3 to jedyny model w którym nawet mimo małych silników wkładano seryjnie szpere.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:57, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Obecnie mam generalny remont mieszkania i trochę to potrwa. Jak tylko się skończy porobię kilka tematów z poradami i zdjęciami .Myśle że się przyda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:23, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Spoko to już wiemy coś więcej.
Olej do dyfra ze szperą 75W140
Olej do dyfra bez szpery 75W90
A powiedz mi gdzie jest to oznaczenie "S" bo jak na naklejce od góry to wiadomo że nie dojrzysz.[/b]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:38, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Marqz napisał: | Spoko to już wiemy coś więcej.
Olej do dyfra ze szperą 75W140
Olej do dyfra bez szpery 75W90
A powiedz mi gdzie jest to oznaczenie "S" bo jak na naklejce od góry to wiadomo że nie dojrzysz.[/b] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez spooky79 dnia Wto 10:41, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:47, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Możesz też już nie mieć tego z starości wtedy pozostaje sprawdzenie organoleptyczne : podnieść na lewarku jedną stronę auta zrzucić z biegu, nie zaciągać ręcznego i pokręcic kołem tym podniesionym , jezeli dasz rade nim kręcić to szpery nie masz, jeżeli nie pokrecisz to już wiesz. Szpery są różne 25% i większe więc rożnie to "kręcenie" może się zachowywać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:45, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Właśnie doczytałem też że szpera może paść od użycia niewłaściwego oleju. Ciekawe czy moja szeszcze żyje.
Info stąd:
[link widoczny dla zalogowanych]
A z drugiej strony tu jest info że dodatki cierne w olejach do szpery powodują że te sprzęgiełka zasprzęglają jak należy a zalanie oleju do mostu bez szpery tej szpery nie uszkodzi tylko spowoduje że nie będzie działać:
"The friction modifier increases the friction between the clutch plates. If you run a gear oil that has no friction modifier in it the diff will act more like an open differential. In short it will decrease the function of the lsd. It won't cause any damage."
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Wto 12:00, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marqz
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:15, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
A tutaj jeszcze mega zajebisty przyrząd do odkręcenia tych przeklętych śrub na imbusa 14
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spooky79
Specjalista
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:24, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Marqz napisał: | A tutaj jeszcze mega zajebisty przyrząd do odkręcenia tych przeklętych śrub na imbusa 14
[link widoczny dla zalogowanych] |
ja odkręciłem to zwykłym imbusem z przedłużką w postaci klucza oczkowego. Poszło bez problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|