|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacste
Soldati centrale
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wisła Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:06, 24 Sty 2016 Temat postu: Dokladanie klimatyzacji |
|
|
Witam
chcialbym dolozyc sobie klimatyzacje do mojej zetki, pytanie co bede potrzebowal i z ciekawosci jaki moze tego byc koszt, a moze ktos ma dostep do kompletnej ?
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:35, 24 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Będziesz potrzebował praktycznie wszystko czyli skraplacz, obudowę nagrzewnicy z parownikiem, osuszacz, wentylator, sprężarkę, podstawę sprężarki, czujnik, zawór rozprężny, trochę instalacji itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:43, 24 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Komponenty nie są jakieś szczególnie drogie, najtrudniejsza sprawa to moim zdaniem kwestia przewodów i ich szczelności
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacste
Soldati centrale
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wisła Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:17, 25 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Czyli, ze nie jest to takie proste jakby sie wydawało ... Hm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zakstar
Soldati centrale
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:32, 25 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
nie, jest proste* i to bardzo, zwłaszcza jeśli dawcą będzie E36, musisz tylko zwrócić uwagę, iż używane komponenty mogą być różnej jakości co może wpłynąć negatywnie na szczelność układu
*o ile masz podstawowe, praktyczne umiejętności
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 11:51, 25 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
najwiekszym problemem sa przewody, bo nowe sa w chorych cenach w ASO a z uzywkami bywa roznie jezeli chodzi o ich jakosc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jasiel
Soldati
Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:49, 25 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Podejrzewam, że przewody da się dorobić u specjalisty, jak do każdego innego auta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:18, 25 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wszystkie da się dorobić ponieważ nawet "specjalista" nie będzie miał odpowiednich końcówek. Wg mnie również największym problemem będą przewody. Ale nie ze względu na ich uszczelnienie lecz dostępność. Jakbyś znalazł kompletnego dawcę z przewodami i miał możliwość wyprucia wszystkiego co trzeba to w zasadzie zostaje tylko składanie puzzli do kupy.
A samo uszczelnienie?? Z czym miałby być problem?? Kupujesz w ASO za kilkadziesiąt złotych komplet oryginalnych uszczelek i oringów i po sprawie. Jestem przekonany, że nic nie będzie lecieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:20, 25 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Same przewody też nie jest trudno uszkodzić, a uszczelnienia to też wcale nie taka prosta sprawa, u mnie np. na nowych oringach z ASO spieprzał czynnik, musiałem dobrać nieco grubsze. Trochę się musiałem namęczyć zanim udało mi się uzyskać szczelny układ - kilka operacji ściągania czynnika, uszczelniania, napełniana i obserwacji (testy azotem okazywały się psu na budę - podczas testu było niby ok, a następnego dnia widoczny wyciek). A wymieniałem jedynie skraplacz, sprężarkę i oczywiście osuszacz więc praktycznie wszystko na wierzchu...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Pon 21:27, 25 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z3coupe
Soldati
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 0:08, 22 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ja kiedyś dokładałem klimę do Z3, większość gratów pasuje od E36, nie miałem żadnych problemów ze szczelnością przewodów.. nie przesadzajmy z tym koledzy Ważne żebyś kupił kompletną nagrzewnicę z rurkami doprowadzonymi do ściany grodziowej - reszta części pasuje od E36 i są śmiesznie tanie.. Demontujesz dechę, zmieniasz nagrzewnicę, zakładasz rurki, agregat, chłodnicę, wentylator - dajesz do jakiegoś kumatego elektryka by poogarniał instalację (w mojej niestety nie było oryginalnie wiążki) i po temacie - mnie cała operacja kosztowała w granicach 1000pln
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|