 |
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 8:42, 11 Kwi 2011 Temat postu: DIY - Tempomat - gotowa instrukcja montazu |
|
|
ponizej opis jak zamontowac tempomat do Z3M (instrukcja pasuje tez do innych Z3)
przed gromadzenie potrzebnych rzeczy nalezy sprawdzic czy auto posiada kompletna instalacje pod tempomat:
1. Za schowkiem powinna znajdowac sie niebieska 26 pinowa wtyczka:
2. Miedzy lewym kielichem a puszka bezpiecznikow powinna znajdowac sie czarno fioletowa wtyczka
3. Pod kolumna kierownicza 6 pinowa podluzna wtyczka do manetki tempomatu:
4. rowniez pod kolumna kierownicza 2 pinowa wtyczka z niebiesko czarnym i niebiesko czerwonym kablem od czujnika sprzegla:
gdy sprawdzimy ze wszystkie te wtyczki sa potrzebujemy zdobyc:
1. silniczek tempomatu nr 65718369027 - jest on taki sam jak np w E39, E38 ale inny niz w E36!!! wyglada o tak:
2. manetke tempomatu nr 61318360926 - pasuje tylko od E36, E31 i Z3 - najlepiej z 6 pinowa wtyczka ale nie musi (o tym pozniej)
3. sterownik tempomatu nr 65711387625 - pasuje od E31, E32, E34, E36 i Z3 jest on srebrny metalowy a nie czarny plastikowy jak od E39!!!
4. czujnik sprzegla nr 61318360421 - proponuje zamiennik firmy EPS nr 7.1110 z katalogu FOTA jest 10x tanszy
5. Linka gazu nr 65712228746 - jest to linka tylko i wylacznie do Z3M, do innych Z3 trzeba sprawdzic jaki to nr czesci
6. Lozysko ciegna gazu nr 13541747519
jedyna rzecz ktora trzeba zrobic samemu to dziura w oslonie kolumny kierowniczej na manetke, jest nawet od wewnetrznej strony zaznaczone gdzie ja zrobic:
wszystko wkladamy na swoje miejsce i podlaczamy, et voila - gotowe!
ps. jezeli kupimy manetke tempomatu z wtyczka 8 pinowa to kable musimy podlaczyc w nastepujacy sposob:
niebiesko zielony - niebiesko zielony
niebiesko czarny - niebiesko czarny
niebiesko BIALY - niebiesko SZARY
niebiesko ZOLTY - niebiesko BIALY
Ceny czesci na poczatku 2011 roku:
1. manetka 49zl - mozna znalesc taniej, nawet po 20zl
2. sterownik 50zl - praktycznie nie ma na allegro, trzeba cierpliwie czekac, co do ceny kwestia ile jest sie w stanie dac skoro ciezko z dostepnoscia
3. silniczek 60zl - dosc normalna cena, byly tez po niecale 50zl ale z niedokladnymi zdjeciami a potrzebowalem pewnosci jaka ma wtyczke
4. linka w ASO 62zl - chyba nie trzeba komentowac
5. czujnik sprzegla w zamienniku 25zl
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wania dnia Śro 22:08, 13 Lis 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:39, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
piotres sprawdz czy u siebie masz z lewej strony pomiedzy kielichem a skrzynka bezpiecznikow podstawe pod silniczek do tempomatu?? U mnie niestety tego nie ma ale dzisiaj zamowielm w ASO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:15, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
dzisiaj doszla przesylka z BMW a w niej:
wspornik do silniczka tempomatu
Potrzebne mi info w jaki sposob ten wspornik zamontowany jest do kielicha?? Czy jest przykrecony czy przyspawany?? posprawdzajcie to u siebie. Wspornik powinien sie znajdowac pomiedzy lewym kielichem a skrzynka bezpiecznikow. Dzieki za wszelkie informacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotres
hejter
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Pomiechówek
|
Wysłany: Sob 1:16, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Obejrze to jutro ale na 90% nie mam tego uchwytu takze (bo by mi sie rzucil w oczy). Wiec cala nadzieja w Wanii.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piotres dnia Sob 1:17, 16 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:22, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Piotrze a nie chcesz zerknac w TISa czy nie ma tam informacji w jakim dokladnie miejscu powinien byc zamocowany ten element?? wspornik ma nr 41 14 8 401 744
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotres
hejter
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Pomiechówek
|
Wysłany: Sob 17:04, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
W TISie nie ma nic o tempomacie - albo ja nie umiem szukac .
U mnie takze nie ma tego uchwytu, pozatym ja za kielichem mam zbiorniczek wyrownawczy plynu chlodniczego.
Co wiecej - nie znalazlem u siebie wolnej niebieskiej wtyczki pod schowkiem - u Ciebie wania byla ona jakos schowana pod wyladzina czy cos ?? czy byla na wierzchu.
Przy kielichu takze nie widze zadnej wolnej wtyki .
Dziwne bo realoem sugeruje do mojego auta te same komponenty do tempomatu jak Ty wymieniles w pierwszym poscie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 17:25, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
wtyczka byla oryginalna tasma spieta do wiazki ale nie jakos bardzo schowana, byla dosc blisko tej szufladki w ktorej sie wklada sterownik, nie mialem problemow ze znalezieniem jej.
to chyba wynika ze jednak bylo pare rodzaji wiazek do Z3... moze jest to zwiazane z tym ze u Ciebie nawet nie ma centrala? i w takich wypadkach dawali jakas biedniejsza wersje wiazki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotres
hejter
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Pomiechówek
|
Wysłany: Sob 18:27, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wydaje mi sie ...choc moze? W kazdym badz razie do OCB mialem kompletna wiazke.
Wyglada na to ze moze zapomniec o tempomacie. Dobrze ze mi na nim nie zalezalo za mocno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 18:31, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ktory rocznik jest Twoje zZz a ktory Sarona? moze tu trzeba szukac roznic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotres
hejter
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Pomiechówek
|
Wysłany: Sob 18:34, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
sarona 98r. M52, moja 99r. M52TU.
I wydaje mi sie ze to wlasnie silnik to powodowac ze wiazka jest inna. W koncu M52TU to juz blizej do M54, niz do M52. A w M54 jak wiadomo tempomat jest inny bo przepustnica jest sterowana elektronicznie a nie linka. Pytanie tylko czy w marcu 99r. juz planowali M54 ze wiazke dali inna ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 18:37, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
u Ciebie jest juz sterowany elektronicznie jak w M54? bo jak tak to napewno w tym wina ale mozna zamontowac tempomat tym sposobem co Madmarx wposminal (ok 400zl koszt czesci z ASO)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotres
hejter
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Pomiechówek
|
Wysłany: Sob 18:41, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Wania napisał: | u Ciebie jest juz sterowany elektronicznie jak w M54? bo jak tak to napewno w tym wina ale mozna zamontowac tempomat tym sposobem co Madmarx wposminal (ok 400zl koszt czesci z ASO) |
U mnie nie jest. Ale wlasnie jedyna roznica miedzy M54, a M52TU to sterowanie przepustnica, cala reszta jest technicznie identyczna. Nawet jak patrzysz pod maske to trzeba naprawde wiedziec gdzie spojrzec zeby poznac czy to m52tu czy m54.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 18:45, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
skoro sa takie male roznice to bardziej prawodpodobne ze masz wiazke bardziej taka jak w M54 niz M52, nie wiem zgaduje ale to mialo by sens... szkoda ale moze cos uda sie jeszcze wymyslec w tej sprawie, bimmersforum nic nie mowi na ten temat?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|