smomat
Boss
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:57, 27 Lut 2014 Temat postu: DIY - OBC Instrukcja Montazu |
|
|
OBC install in bmw Z3 Roadster
Jak wiadomo, chciałem dołożyć do swojego samochodu OBC. Wczoraj udało mi się to!
Więc teraz piszę instrukcję dla innych, żeby im ułatwić życie. Napiszę japo polsku i po angielsku, żeby forumowicze z innych państw mogli skorzystać z naszego forum gdy w google będą wpisywać "OBC install in BMW Z3".
Z góry przepraszam za angielski, ale nie chce mi sie tego redagować po angielsku, więc będę kopiował to do google translate. Myślę, że i tak to będzie czytelne i do zrozumienia
No to ruszamy z koksem!
( As you know, I wanted to install OBC in my car. Yesterday I made it!
So now I write instructions for others to make life easier for them. I write in Polish and English, to Members of other countries can benefit from our forum when they in google will type "OBC install in BMW Z3".
I apologize in advance for the English, but do not want to edit it in English, so I copied it into google translate. I think, and so it will be readable and understandable;)
Here we go!)
Do dołożenia OBC będą nam potrzebne następujące rzeczy:
( To make OBC we will need the following:)
- wyżej wspomniane OBC o numerze części: 62138383661
(the above-mentioned OBC part number: 62138383661)
- manetka kierunkowskazu z możliwością obsługi OBC - 61318360909
(shifter indicator with manual OBC - 61318360909)
- Czujnik temperatury zewnętrznej - czujnik zmienił swój numer na 65 81 8 350 204 z 65818350779.
(Outside temperature sensor - sensor changed his number to 65 81 8 350 204 from 65818350779.
[/i]
Jedziemy dalej:
let's move on
1) Zaczynamy od zdjęcia plastikowej zaślepki, która najduje się po prawej stronie halogenu. Później przystępujemy do wyjęcia prawej lampy. Potrzebny nam do tego będzie klucz typu TORX o rozmiarze T15, który posłuży nam do odkręcenia dwóch śrubek. Wyjmujemy lampę zaczynając od prawej strony.
( We start from the pictures the plastic cover, which najduje on the right side of the halogen. Then proceed to remove the right lamp. We need to be the key TORX of size T15 that will be used to remove the two screws. Remove the lamp, starting from the right side.
2) Szukamy ZÓŁTEJ wtyczki, która powinna być zaślepiona czarną zaślepką. Czarną "skuwkę" zdejmujemy - Ja miałem z tym mały problem, ponieważ ciężko było ją zdjąć przez piach i kurz, który się do niej dostał.
(We are looking for Yellow plug-in, which should be blinded by the black cap. Black "tag" take off - I had a little problem with that, because it was hard to take it off the sand and dust that got to her.)
3) Podłączamy do niej czujnik temperatury zewnętrznej. Trzeba go wsadzić, aż zrobi "klik".
(Connect to the external temperature sensor. You have to put him up to do "click".)
4) Następnie czujnik wsadzamy do uchwytu, który znajduje się w środkowym wlocie powietrza. Tak samo jak z czujnikiem - aż zrobi "klik".
(Then dunk the sensor holder, which is located in the central air inlet - Just as with sensor - until it's "click"..)
5) Teraz składamy halogen i bierzemy się za manetkę.
( Now assemble halogen and take up the throttle indicator.
6) Nie będę pisał jak rozebrać kolumnę kierownicy, bo to już każdy powinien umieć zrobić. Rozbieramy kolumnę kierownicy -> wyciągamy starą manetkę -> wsuwamy na jej miejsce nową.
Nową manetkę podłączamy również w miejsce starej. Będzie to taka wtyczka:
(I will not write how to dismantle the steering column because it already, everyone should be able to do. Undressing the steering column -> pull the old lever -> Insert them in its place a new one.
New throttle also connect in place of the old. This will be the plug:)
7) Następnie bierzemy się wyjęcie Zegarka analogowego. Żeby się za to zabrać, ja rozebrałem prawie całą stronę pasażera, inni mówili, że rozbierali cały tunel środkowy, ale mi się aż tak bardzo nie chciało rozbierać auta.
Trzeba poodkręcać wszystkie śrubki. Dwie są dopiero widoczne po otworzeniu schowka. Tak to wyglądało:
(Then we take to remove the analog watch. In order to go about it, I stripped almost the entire passenger side, others said they were dismantling the center tunnel, but I so much did not want to disassemble the car.
You have to Disassemble all the screws. Two are only visible after opening the clipboard. So it looked like:)
jak próbowałem dostać się do zegarka, to dobry trening jogi przy tym miałem, ale skoro piszę poradnik, to efekt końcowy będzie zadowalający!
(as I tried to get to watch a good yoga workout at the same time I had, but since I'm writing a guide, the end result will be satisfactory!)
8 ) Zegarek jest przykręcony na dwie śrubki. Robiłem to trochę na czuja. Wyjąłem sobie tylko jedną zaślepkę przy zegarku, żeby było łatwiej trafić śrubokrętem, a później przykręcić OBC.
( The watch is screwed on the two screws. I did it a little feel. I took out wearing only a cap next to the watch, so it was easier to hit with a screwdriver, then screw the OBC.
9) po odkręceniu i wyjęciu zegarka trzeba znaleźć wtyczkę do OBC - jest inna niż był wcześniej podłączony zegarek analogowy.
U mnie wtyczka była schowana pod wykładziną przy module od automatycznej skrzyni biegów. Wtyczka powinna wyglądać tak:
( after unscrewing and removing the watch you need to find a plug for OBC - is different than it was previously connected analog watch.
For me, the plug is hidden under the carpet with the module of the automatic transmission. The plug should look like this:)
10) Podłączamy tą wtyczkę do OBC i przykręcamy w miejsce zegara.
Teraz wszystko skręcamy i cieszymy się OBC w swoim BMW Z3!
dziękuję za uwagę
(Connect the plug to the OBC and screw in place of the watch.
Now all we turn and look forward to OBC in his BMW Z3!
thank you for your attention )
[/b]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smomat dnia Pon 9:06, 03 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|