|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:27, 27 Kwi 2011 Temat postu: Chłodnica klimatyzacji - wymiana |
|
|
No i stało się. Chłodnica klimy ma dziurę - nie do zaspawania.
Czy do wyciągnięcia chłodnicy klimy trzeba wyjmować chłodnicę cieczy - czy jest jakiś inny sposób?
Znalazłem taką chłodniczkę ale nie wiemc zy to będzie pasować...
[link widoczny dla zalogowanych]
Niby powinno... od E36 chodzą od 100zł już aczkolwiek nikt nie wie czy to pasuje .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:54, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Piotres umiem korzystac z realoem
Kager podaje ze pasuje aczkolwiek nie wierze w to do konca.
Dobór chłodnicy jest jednak najmniejszym problemem.
Mam wrazenie, ze trzeba sciagac caly zderzak w celu wyciagniecia chlodnicy klimy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:42, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
No widzisz. Ja dalem link do aukcji w ktorej jak byk pisze, ze pasuje nie tylko do z3 a calej gamy E36.
Ty podajesz ze tylko do z3.
Nie po to poruszam takie problemy, zeby spierac sie o moje umiejetnosci w korzystaniu z realoem (to akurat umiem) tylko o rozwiazanie danego problemu, ktory jak widac nie jest taki oczywisty.
Sprawdzajac numery czesci doszedlem to tego ze ten kager podobnie jak valeo bedzie pasowal... pytanie w takim razie dlaczego pasuje skoro do z3 wedlug realoem jest dedykowana chlodnica wystepujaca tylko w z3 .
Czyzby valeo i kager zrobili uniwerslana chlodnice, czy tez jest jakis bug w ich katalogach. Czy tez BMW zrobilo sobie osobny part nr dla z3. No nic temat bede zglebial.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sviru dnia Śro 20:43, 27 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:10, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ja wymienialem u siebie chlodnice klimy i z tego co pamietam to zakladalem kagera. Pasowal i bangla do dzisiaj. Skraplacz oczywiscie idzie wymienic bez sciagania zderzaka ale z tego co pamietam to potrzebne sa do tego dwie osoby. Skraplacz wyciagasz razem z wentylatorem, przekladasz na zewnatrz i caly zestaw wkladasz do auta. Nie zapomnij o wymianie oringow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:28, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
saron22 dzieki za informację . Postaram się pomierzyć dokładnie moją i zamówię chyba tego kagera.
Z tym wyciąganiem wentylatora to chyba nie takie proste - on jest przyczepiony do tego wzmocnienia (doczepione do przedniego pasa.
Powalczę zobaczę co się da zrobić. Oringi oczywiście wymienię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:33, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
zabij mnie ale naprawde nie pamietam do czego jest przyczepiony. Wydaje mi sie ze do skraplacza. Przejzyj jeszcze tematy na forum BMW Klub Polska bo wydaje mi sie ze wklejalem tam DIY jak wymiec skraplacz klimy w Z3. Szukaj moich postow z okolic marca kwietnia i maja 2009
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 0:22, 28 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Znalazlem twoj post
Saron22 napisał: | skraplacz juz wymieniony, klima napelniona i chlodzi doskonale Nie ma z tym zadnego problemu. Nie trzeba zdejmowac zderzaka, lamp itd. Ale jest do tego niezbedny podnosnik lub kanal no i 2 osoby do pracy. Jedyne co trzeba zdemontowac to ekran pod zderzakiem (4 srubki), i chłodnica oleju do wspomagania (3 srubki). Pozniej wystarczy odkrecic wentylator klimy, odsunac go do zderzaka, pozniej odkrecic przewody klimatyzacji (2 srubki) i pozostaje juz tylko wykrecenie samego skraplacza (2 srubki). Skladamy oczywiscie w odwrotnej kolejnosci. |
Chyba prosciej bedzie jendnak odkrecic zderzak. Z ta chladnica oleju to rozumiem, ze tylko odkrecenie jej - nie rozpinamy ukladu w zaden sposob?
Cały czas zgłębiam temat tych chłodnic i różnic między nimi - generlanei te od e36 mozna kupic oryginaly juz za 100zl... co w porownaiu do kagera za 350 jest juz istotna roznica .
U mnie jeszcze do wymiany osuszacz na 100%.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sviru dnia Czw 0:26, 28 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:07, 28 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
wg mnie akurat czesci kagera nie sa jakies zlej jakosci. Ja pamietam ze kupilem kagera chyba za 370 zl a helle czy valeo oferowano mi po 900. Z jakoscia wykonania tez nie bylo zadnych problemow, wszystkie otwory byly na swoim miejscu wiec wg mnie szkoda kasy na cos drozszego. A zdarzylo mi sie np gwintowac otwory w chlodnicach Hella czy behr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:35, 04 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Dalej jesteście zadowoleni ze skraplaczy Kagera? Pytam bo możliwe że mnie też będzie czekać wymiana Faktycznie są takie same jak w e36 i taki będzie pasował?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:00, 04 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Mój Kager chodzi i skrapla do dzisiaj. W M3 jest trochę inny (niższy) skraplacz ale mój Kager po delikatnym przystosowaniu osprzętu podpasował i do S50.
Scarab przejrzyj też ofertę NRF bo chłodnice firma NRF produkuje całkiem przyzwoite. No i pozostaje jeszcze oferta Behr/Hella oraz Valeo i Nissens. Porównaj cenowo wszystkie opcje i daj znać to postaram się doradzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z3_roadster
Soldati centrale
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:12, 04 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Do wymiany chłodnicy klimy nie trzeba odkręcać chłodnicy cieczy czy skraplacza, zderzaka itp. Podnosisz maskę odkręcasz wentylator od chłodnicy klimy (od przodu) następnie odkręcasz przyłącza chłodnicy, na samym końcu dwie śruby od góry (na pasie przednim) które trzymają chłodnice tylko że w tym momencie musi ktoś od dołu ją trzymać "bo zjedzie" na dół, do całej wymiany potrzebny jest kanał lub podnośnik który uniesie auto do góry oraz osoba która Ci przytrzyma chłodnicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:24, 04 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Cenowo chyba Kager wypada najkorzystniej
Jutro rano wracam do serwisu w którym dziś byłem i zobaczymy co się okaże, liczę jeszcze na to, że uda im się uszczelnić tą dziurę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:01, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj zdemontowałem starą chłodnicę, jutro powinna przyjść nowa wraz z nowym osuszaczem Aby zdemontować chłodnicę faktycznie należy odkręcić chłodniczkę wspomagania (3 śrubki), następnie odkręcić wentylator klimy (6 śrubek). I tutaj napotkałem na największy problem - za cholerę nie byłem w stanie odpiąć wtyczki od wentylatora. Macie jakiś sposób na to? Ostatecznie na szczęście okazało się, że przewód jest na tyle długi, że da się bez odpinania wysunąć wentylator i położyć go obok auta. Następnie należy odkręcić dwie śrubki od góry pasa przedniego i wysunąć chłodniczkę wspomagania w dół. Nie potrzebowałem nawet pomocy drugiej osoby, po prostu jedną ręką podtrzymywałem chłodnicę, a drugą wykręciłem śrubki, trzeba było jedynie trochę pomanewrować żeby zeszła w dół
Do osuszacza są potrzebne dwa oringi 64508390602, a nie jeden jak mówi realoem.com.
Jutro montaż
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackBoy
Capo
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:21, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
scarab rob fotki bo beda mi potrzebne pozniej do zalozenia u siebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:22, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Mówiłem, że dasz radę
Wtyczka wentylatora nie pamiętam żeby jakoś wyjątkowo trudno wychodziła. Popsikaj preparatem typu WD40 i powinna pójść.
Wracając do tego co pisałem wcześniej to przypadek z wczoraj i dzisiaj:
Pacjent to Scania 124 rocznik 2001. Chłodnica klimy oryginalna od nowego. W temperaturze +33 stopnie w czasie jazdy na włączonej klimie temperatura wody niebezpiecznie pięła się w górę gdzieś w okolice 95 - 100 stopni. Po wyłączeniu klimy schodzi spokojnie do normalnych 85 stopni.
Diagnoza: wymiana skraplacza na nowy.
Wnioski: przez niewydajny skraplacz klimatyzacja pracowała na dużo wyższym ciśnieniu obciążając nadmiernie silnik. Mało tego skraplacz z uwagi na niską skuteczność nagrzewał się do wysokiej temperatury blokując i uniemożliwiając swobodny przepływ powietrza mogącego skutecznie schłodzić chłodnicę i silnik.
A należy nadmienić, że silnik w tej Scanii to 12 litrowy agregat o mocy 380km.
Reasumując: podjąłeś dobrą decyzję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|