|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:42, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Pewnie racja. Nie ma tanio i dobrze. Poszukam czegoś konkretniejszego, nie chcę się pałować z dopasowywaniem. Ma być plug and play.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:04, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś wie ile wchodzi oleju do pustego ukladu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 15:20, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
na wlepie nie masz z pasa przedniego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:28, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Nawet nie wiem czy mam ta wlepe jeszcze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 15:43, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
takie w necie znalezione
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:52, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
to chyba tylko ilosc czynnika chlodzacego.
ponoc 177.441177 ml oleju tak wychodzi z googla
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sviru dnia Pon 15:53, 11 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:32, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli wymieniałeś sprężarkę to pamiętaj, że przed zamontowaniem trzeba zalać ją olejem, ilość i rodzaj podana jest na naklejce sprężarki.
Do czynnika dodaje się jakąś wartość procentową, ale nie pamiętam ile dokładnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sviru
Capo
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:36, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wymienialem, ale mialem rozszczelniony uklad od 5 lat w sumie... pytanie czy przy odssysaniu czynnika odessa tez olej w sprezarce jednoczesnie? Chyba tak? Tak mialem w preludzie przynjamniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:14, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Nie odessa się, za to może się wylać po demontażu sprężarki i wtedy nie da się go uzupełnić wprowadzając z czynnikiem tylko trzeba go wlać bezpośrednio do sprężarki, dlatego o to pytałem W takim razie pamiętaj o nowym osuszaczu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:00, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
sviru napisał: | Czy ktoś wie ile wchodzi oleju do pustego ukladu? |
W różnych źródłach są na ten temat sprzeczne informacje więc pasowałoby to dokładnie sprawdzić w dokumentacji producenta.
W jednym katalogu w zależności od zastosowanej sprężarki podają od 100 do 160ml.
Wania napisał: |
takie w necie znalezione |
To jest tylko informacja o rodzaju i ilości zastosowanego czynnika chłodniczego. Olej do sprężarek chłodniczych to zupełnie inne zagadnienie.
scarab napisał: | Jeśli wymieniałeś sprężarkę to pamiętaj, że przed zamontowaniem trzeba zalać ją olejem, ilość i rodzaj podana jest na naklejce sprężarki.
Do czynnika dodaje się jakąś wartość procentową, ale nie pamiętam ile dokładnie. |
Z tym też się nie mogę zgodzić. W ogóle olej w układzie klimatyzacji to dość szerokie i skomplikowane zagadnienie. Choć w zasadzie bardzo proste tylko bardzo drogie w prawidłowym serwisowaniu.
sviru napisał: | Nie wymienialem, ale mialem rozszczelniony uklad od 5 lat w sumie... pytanie czy przy odssysaniu czynnika odessa tez olej w sprezarce jednoczesnie? Chyba tak? Tak mialem w preludzie przynjamniej. |
Jakim odsysaniu czynnika??
Jeśli masz nieszczelny układ od 5 lat to tego czynnika tam już od 5 lat nie ma więc nie bardzo wiem co chcesz odsysać.
Ale jeśli miałbyś szczelny układ to podczas odsysania czynnika różnie z tym olejem bywa. Raz stacja obsługowa odessie 1ml a raz 40. Wszystko zależy od konstrukcji układu, umiejscowienia złącz serwisowych, zastosowanego skraplacza itp.
Więc jeśli chcesz uruchomić ten układ to jeśli chciałbyś to zrobić zgodnie ze wszystkimi zasadami to powinieneś najpierw zlokalizować nieszczelność i ją usunąć następnie powinieneś zdemontować sprężarkę i zlać z niej cały olej który w niej pozostał. Dodatkowo powinieneś zdemontować wszystkie przewody i je wypłukać (są do tego specjalne preparaty) oraz wypłukać parownik. Jak już te elementy będą całkowicie wypłukane i wysuszone to montujesz wszystko tak jak było, zakładasz nowy skraplacz (w zależności od konstrukcji skraplacza niektóre skraplacze można wypłukać lecz producenci zalecają montaż nowego skraplacza ze względu na stosunkowo niską cenę oraz na to, że wydajny skraplacz ma bardzo duży wpływ na poprawne działanie całego układu), nowy zawór rozprężny, oraz nowy osuszacz i oczywiście wszystkie nowe uszczelnienia. Przed montażem do sprężarki wlewasz nominalną ilość oleju (rodzaj oraz oleju masz podany na sprężarce) a układ napełniasz czynnikiem R134a nie dodając oleju do czynnika. Jak zrobisz wszystko dokładnie tak jak napisałem to jest duże prawdopodobieństwo, że będziesz się cieszył sprawnym i wydajnym układem klimatyzacji przez następne kilka lat.
Natomiast jeśli chcesz iść po taniości to uszczelnij układ, wymień osuszacz i napełnij czynnik dodając do niego ok 3% nominalnej ilości oleju.
Możesz też zdemontować sprężarkę i zlać z niej cały olej, zmierzyć jego ilość i napełnić ją dokładnie taką samą ilością oleju.
Jeśli nieszczelny okazał się skraplacz to do czynnika dodajesz kolejne ok 10% oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|