Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BMW Z3 M50b25 - Jaki most?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiak78
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Leszno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:36, 05 Lis 2012    Temat postu: BMW Z3 M50b25 - Jaki most?

Witam

Pytanie jak wyżej.
Chciałbym zmienić most na najbardziej odpowiedni do silnika M50b25.
Póki co w zetce siedzi oryginalny od M43 - 1.8, który najlepsze dni ma już za sobą i daje o tym znać coraz głośniej.
Jakiego mostu powinienem poszukiwać i o JAKIM PRZEŁOŻENIU?
Z góry dziękuję za pomoc
Piotr Langner


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez misiak78 dnia Pon 9:36, 05 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:42, 05 Lis 2012    Temat postu:

A skrzynie masz z 2,5 czy z 1,8??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:31, 05 Lis 2012    Temat postu:

Dobre pytanie dał Saron. Ale tak czy siak do 190 konnego auta dał bym dużą głowę z z 2,5 m52 lub 2,8 m52 l-3.15. Mimo iż realoem nie pokazuje to są te same dyfry. Inny jest już z m54 2.5,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiak78
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Leszno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:07, 05 Lis 2012    Temat postu:

Skrzynie mam od 2,5
A dyfer mam na małą głowę i wolałbym aby nowy pasował plug & play.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez misiak78 dnia Pon 11:08, 05 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:35, 05 Lis 2012    Temat postu:

Skoro skrzynie masz od 2,5 to najlepiej byloby abys skombinowal dyfer z takim przelozeniem jak bylo w aucie z ktorego masz swap. Wtedy bedziesz mial kompromis pomiedzy przyspieszeniem, spalaniem i Vmax.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwk
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:41, 05 Lis 2012    Temat postu:

saron22 napisał:
A skrzynie masz z 2,5 czy z 1,8??

Czyli 6ciopaka idzie podłączyć ze skrzynią od czterocylindrówki?
Sorki za offtopic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:56, 05 Lis 2012    Temat postu:

Bez problemu. P&P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiak78
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Leszno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:33, 05 Lis 2012    Temat postu:

No właśnie...
SWAP poszedł z E34 M50B25.
Nie było możliwe przełożenie dyfra z E34 z uwagi na różnice konstrukcyjne, stąd moje pytanie o odpowiednik przełożenia dla dyfra dla Z3 ew. Compacta...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:41, 05 Lis 2012    Temat postu:

a nie mozna ustalic przelozenia tamtego dyfra z E34 i poszukac z Compacta o zblizonym przelozeniu??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vitia
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:48, 05 Lis 2012    Temat postu:

Może to coś pomoże:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwk
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:21, 05 Lis 2012    Temat postu:

Marqz napisał:
Bez problemu. P&P

Rozumiem, że bez cofnięcia skrzyni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:36, 05 Lis 2012    Temat postu:

jwk czy skrzynia od 4 cyl pieca do 6 cyl pasuje P&P tego nie wiem ale odpowiadajac na twoje ostatnie pytanie to kolo zamachowe w obu silnikach znajduje sie wzgledem samochodu w tym samym miejscu. To z przodu brakuje 2 cylindrow.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:41, 05 Lis 2012    Temat postu:

Generalnie tak. Poprostu popatrz jak będziesz szukał na allegro żeby skrzynia wyglądała tak samo. One różnią się jedynie przełożeniami z tego co mi wiadomo. Najlepiej oczywiście sprawdzić organoleptycznie. Dzwon jest ten sam z tego co wiem podchodzi począwszy od m50 po m54. W m54 mocowanie skrzyni na końcu na łapach może być inne i to w późniejszych modelach. Dla przykładu moja skrzynia z 325 wygląda idealnie tak samo jak ta: [link widoczny dla zalogowanych]

A co do dyfrów to ten od m50 ma 3,23 a ten z z3 2.8/2.5 ma 3,15 więc dlatego e34 ma vmax większy od z3. Wkładał bym dużą głowę od z3 i się nie pierdolił. Aha i weź poprawkę że my tutaj na sucho i na podstawie danych internetowych dyskutujemy. Najlepiej zobaczyć na fotach przy zakupie na górnej stronie dyfra lub wiadomo osobiście. Aha i te dyfry pasują od e36 itd zmienia się tylko ta klapa z tyłu z mocowaniem.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Pon 15:04, 05 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin