Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Amortyzatory Z3
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vitia
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:55, 30 Lip 2011    Temat postu: Amortyzatory Z3

Witam,

Chciałbym wymienić amortyzatory, wydaje mi się, że obecne już nie są super sprawne, a na pewno są bardzo twarde - czuć każdą nierówność i naprawdę ciężko się jeździ po nierównych drogach, samochód cały podskakuje.

W katalogu Bilstein zaleca do 3.0 model B6, natomiast do np. 2.8 jest zalecane B6 lub B4. I ja właśnie chciałbym takie B4 tylko czy będą pasować, chyba w 3.0 jest takie samo zawieszenie? Chodzi mi dokładnie o takie:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Myślę, że powinny, ale może to ktoś potwierdzi? Zaznaczam, że według VINu nie mam zawieszenia M-technik.

Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmarx
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:23, 30 Lip 2011    Temat postu:

B4 na przód będa pasować. Tył nie wiem, bo tyłowi się nie przygladałem. I pamiętaj wymienić przy okazji wszystkie osłony od amortyzatorów i mocowanie górne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotres
hejter



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Pomiechówek

PostWysłany: Nie 0:05, 31 Lip 2011    Temat postu:

Beda pasowac. VNE-4419 i VNE-4420 - tez je mam Smile.

Nie licz ze komfort po zmianie wzrosnie. Ja nie odczulem zadnej roznicy w komforcie po zmianie amorkow i sprezyn.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vitia
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:31, 01 Sie 2011    Temat postu:

Dzięki za wypowiedzi. Pogrzebałem trochę po różnych forach i wyszło na to, że na tył pasują od E30 o oznaczeniu Bilstein BNE-1981 i takie właśnie zamówiłem. Oczywiście gniazda, odboje i nowe nakrętki również Smile

Mam nadzieję, że będzie jakaś poprawa po wymianie kompletu, na stacji diagnostycznej przód miał ok. 35%, tył ok. 45%. Po wymianie podzielę się wrażeniami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z3coupe
Soldati
Soldati



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:46, 05 Sie 2011    Temat postu:

I jak Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vitia
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:10, 05 Sie 2011    Temat postu:

Jeszcze nic nie ruszyłem, na razie brak czasu... Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sviru
Capo
Capo



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:09, 19 Lis 2012    Temat postu:

Sorry podepnę sie pod temat. Czy w M-Susspension sworznie z przodu są takie same jak w wersjach normalnych?
Dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:08, 08 Maj 2013    Temat postu:

Podbijam. Vitia jeździsz na tych Bilsteinach B4 ?
Trzeba było jakieś krótsze odboje czy coś ?
Napisz czy ta aukcja pasuje :
[link widoczny dla zalogowanych]

Mam m-technik czy takie ewentualnie podejdą:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Śro 17:16, 08 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:58, 08 Maj 2013    Temat postu:

hmm jeśli amory z e36 pasują to czemu wg realoem do z3 są dedykowane? :> Na pewno niczym się nie różnią?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:03, 08 Maj 2013    Temat postu:

do Z3 sa inne amory niz do E36

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vitia
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:47, 08 Maj 2013    Temat postu:

Saron, masz rację, że wg. katalogu są inne. Jak kupowałem wtedy do siebie to dużo czasu spędziłem na różnych forach zagranicznych i szukałem informacji. Te do Z3 mają chyba trochę inną długość skoku od E36, ale wyszło na to, że wiele osób zakłada przód E36 i tył E30 i jest git. Ja kupiłem właśnie takie, Piotres też pisał,że takie założył i jest spoko. Dedykowane do Z3 wtedy ciężko było dostać w normalnych cenach, pewnie teraz jest podobnie.

Marqz, przód kupiłem taki jak na aukcji, a tył do E30. Takie numery części jak pisałem wyżej. Wszystko działa już 2 rok, nie było żadnych komplikacji. Jeździłem na nich trochę na seryjnym zawiechu (bez M-technik), potem zmieniłem sprężyny na Eibach Pro Kit. Amorki zostały te same, odbojniki również. Do dzisiaj wszystko działa jak należy Smile

Na stronie Monroe można sobie porównać parametry i znaleźć różnice między amortyzatorami do Z3 i E36, ja z tej strony korzystałem jak zastanawiałem się co kupić.

[link widoczny dla zalogowanych]

Widać, że budowa jest taka sama, ale różnią się właśnie nieznacznie długością skoku. Ale przecież w "Ameryce" takie montują do swoich zajebistych zettrójek, to musi być przecież dobrze Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:10, 10 Maj 2013    Temat postu:

Vitia dzięki. Napisz tylko czy lepiej wziąć takie z odbojnikami i osłonami czy bez.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Napisz też czy się orientujesz o co chodzi z tymi krótszymi odbojami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:26, 10 Maj 2013    Temat postu:

hmm, a nie lepsze Sachsy zamiast Bilsteinów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vitia
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:19, 10 Maj 2013    Temat postu:

Ja bym brał z nowymi odbojami i osłonami, ja również kupowałem nowe tylko osobno (ale takie same jak miałem, seryjne). Nie wiem co się stanie jak założysz krótsze odbojniki, ale ja się bałem, że wtedy może coś przycierać z racji zwiększonego skoku amora.

Mnie się wydaje, że na tym poziomie cenowym i seryjnych amorach to nie ma znaczenia czy Sachs czy Bilstein, pewnie przy drogich zaawansowanych zawieszeniach to już ma znaczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:26, 10 Maj 2013    Temat postu:

Ok Vitia. Poczytałem na tej stronie monroe co dałeś linka i faktycznie jest różnica w tych amorach. Wobec tego wybór padł na amory TRW tym bardziej że są dedykowane i mam już TRW do z3 na tyle. Mam tylko pytanie co z tymi odbojami i osłonami. Dajcie ktoś linka na allegro do właściwych dla z3. Dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin